סיכום תקופה: מאור בוזגלו עוזב את הפועל באר שבע

לפני ארבע שנים, כששחקנים בכירים לא הסכימו אפילו לפזול לכיוון הדרום, ברדה (הנסיך לב אדום) הצליח לשכנע את מאור בוזגלו להגיע לבירת הנגב. היום, מאור בוזגלו הוא הישראלי הכי חם, ולא רק על כר הדשא
send whatsapp messsage send FB messsage

יום שישי, 28.06.2013 - הפועל באר שבע מצרפת לשורותיה את מאור בוזגלו, הליגיונר שלא ממש הצליח בשתי עונותיו בסטאנדרט ליאז' הבלגית.

בוזגלו רק התאושש מפציעה קשה ושיקום ארוך והיה זקוק לגלגל הצלה בכדי לשקם את הקריירה שדעכה. בין הצעות מבני יהודה וסכנין, הוא קיבל את הצ'אנס מאלונה ברקת שלקחה הימור בהחתמת המותג לעתיד שהיה בגדר סימן שאלה גדול. 

לאחר חצי עונה פושרת במדי הפועל באר שבע, בוזי נכנס לעניינים והפך לבורג מרכזי בקבוצה נטולת כוכבים והיה לשליט הבלעדי שמשך את אור הזרקורים שכוון רק אליו. בוזגלו היה שותף לשינויים הראשונים שעברה הפועל באר שבע בדרך לצמרת הכדורגל הישראלי ועל הדרך הצליח לשקם את מעמדו והפך לשחקן מוביל בליגת העל, שחקן שכבר לא מתקשר לפרשיות מביכות בתקשורת ומצליח מבחינה מקצועית. בוזגלו האבא מנמנם בשלב הזה.

בינתיים בהפועל באר שבע

לאחר שתי עונות של כמעט, ברק בכר מקבל את המושכות ומחליט לנווט את הקבוצה על-פי שיקולים מקצועיים בלבד ולא על-פי חמימות הלב, חיבור רגשי או סתם כי אין אופציות אחרות על הספסל כפי שהיה בתקופת אלישע לוי. בכר מרכיב סגל עמוק ועמוס בכוכבים כשהמטרה העיקרית היא - אליפות. 

פתאום, מאור בוזגלו מוצא את עצמו במקום אחר, אור הזרקורים כבר לא מכוון רק אליו, הוא זולג לכיוון מאור מליקסון, טוני וואקמה, בן שהר וכוכבים אחרים שהגיעו בכדי לשדרג את הקבוצה בדרך להשגת המטרה הכל כך חשובה של המועדון - אליפות!

ההבדל המהותי בין תקופת אלישע לוי לברק בכר זו הגישה שהשניים הנהיגו, המאמן הראשון שבנה על הבלחות של הכוכבים שלו על כר הדשא ולא ממש בא עם תכנית משחק מהבית, וברק בכר שלא מעניין אותו כוכבים ולא שמות, הוא רוצה משחק קבוצתי וממושמע טקטית. בכר הביא למועדון גישה חדשה והגיע עם הדרישות שלו, אין שחקן אחד שנמצא מעל כולם, אין הרכב וספסל, יש סגל רחב שבו כל שחקן יכול לפתוח בכל משחק ולחילופין גם הכוכבים יכולים למצוא את עצמם פותחים על הספסל.

הגישה החדשה לא ממש התאימה למאור בוזגלו הכוכב, שפתאום היה צריך להסתגל לעובדה שהוא כבר לא באנקר בהרכב. הדרישות היו אחרות ואולי הציפיות לא היו תואמות, אבל בזכות הגישה הזו, בוזגלו דרש מעצמו יותר והצליח לפרוח מחדש ולהשתדרג מבחינה מקצועית תחת ברק בכר. בוזגלו היה שותף לזכייה ראשונה באליפות - אחרי 40 שנות יובש, הפועל באר שבע עושה היסטוריה ומרעידה את הכדורגל הישראלי. כל העיר בהתרגשות, אבל... יומיים אחרי הזכייה ההיסטורית מאור בוזגלו עולה לראיון במהדורה המרכזית של חדשות הספורט ובועט בדלי.

טעות ראשונה

בתקופה הכי טובה של המועדון ב-40 השנים האחרונות, מאור בוזגלו מבדיל את עצמו מהקבוצה וחושב רק על ההצלחה האישית של המותג, מאור בוזגלו. בעצם קיום הראיון הוא יוצא כנגד המועדון, שבוודאי לא היה מאשר לו לדבר בתקשורת ולומר דברים שאמנם היו על ליבו, אבל היו צריכים להיאמר בדלתיים סגורות ולא בפני כל העולם. בוזגלו יוצא אפילו כנגד מאמנו (באף מקום אחר לא היו מבליגים על כך בשתיקה). 

למרות חציית הקו האדום, בהפועל באר שבע מחליטים להבליג ומאור בוזגלו חוזר למקום הרגיל ומנסה להשתלב מבחינה מקצועית. לא עברו חודשיים והנה באה לה הטעות השנייה.

מאור בוגזלו בראיון לברנז'ה- גיליון ינואר 2014

טעות שנייה - אבא יעקב מתעורר

כחודשיים לאחר הפרשיייה הראשונה, מאור, שכבר ננזף על כך שדיבר עם התקשורת באופן ישיר, עושה זאת הפעם בדרך עקיפה. רגע לפני המפגש מול אולימפיאקוס במסגרת מוקדמת ליגת האלופות, האבא יעקב מפציץ כותרת חסרת בסיס ואומר: "מאור יעזוב את הפועל באר שבע מיד לאחר המפגש מול אולימפיאקוס".

ושוב זה קורה, בפעם השנייה בפחות מחודשיים, כשהכל טוב ויפה, כשכל העיר באר שבע ב-היי מטורף, כשכולם חיים את חלום ליגת האלופות, הבוזגלוס לא מרוצים מהמעמד של מאור, והם כאן בכדי לקלקל את הרגע. 

במשפחת בוזגלו לא הסיקו את המסקנות מהטעות הראשונה ושוב חטאו כשהם דואגים לרווח האישי של מאור, הם מתעלמים כמעט לחלוטין מהצרכים של הפועל באר שבע ומהרצון להצליח כקבוצה. מבחינתם, אם אין מאור, אין באר שבע. באר שבע לא מעניינת.

כאן מתחילות להידלק נורות האזהרה בנוגע למה שמחכה להפועל באר שבע בסאגת מאור בוזגלו בהמשך העונה. 

מכאן ואילך, מאור בוזגלו מבין שהוא לא יכול לדבר עם התקשורת באופן ישיר, כל עוד הוא שחקן הפועל באר שבע שנמצא תחת מגבלות התקשורת של המועדון. בדיוק בשביל לעקוף את הבעיה "הקטנה" הזו, אבא יעקב נקרא לעזרה. מהרגע הזה כל מה שיעקב בוזגלו מוציא מפיו, עובר את אישורו של מאור בוזגלו (לכאורה) והשניים מתחילים בקרקס תקשורתי שיימשך לאורך כל העונה. 

יעקב בוזגלו חיכה להזדמנויות בכדי לצאת כנגד הפועל באר שבע ובכל רגע נתון שמאור לא קיבל מספיק דקות / לא דיברו איתו על חוזה / לא אמרו לו עד כמה טוב הוא / לא שאלו מה הוא אכל לארוחת בוקר, האבא היה שם בכדי להתריע בקולי קולות. הוא רוצה שכל העולם יידע שלילד לא טוב(?!).

שערים משמעותיים אבל לא הכוכב היחיד, מאור בוזגלו חוגג שער

טעות שלישית

למרות שכבר טעה כשדיבר בתקשורת באופן ישיר, מאור בוזגלו עושה זאת שוב, בפעם השלישית העונה, אבל הפעם על גבי הרשת החברתית כשהעלה פוסט אי שביעות רצון מהמועדון בדף הפייסבוק הפרטי שלו. הפעם זה קורה בזמן הכי קריטי של העונה כשהפועל באר שבע נמצאת בשיא המאבקים שלה בליגה. 

בתחילת העונה מאור בוזגלו ננזף בדיוק על אותו נושא ושוב זה קורה.לאחר שהנהלת המועדון הבליגה על הטעות הראשונה ולאחר שהיו צריכים להתמודד עם ההכפשות של האבא יעקב לאורך כל העונה, קברניטי המועדון החליטו שהפעם אין מחילה. מאור בוזגלו זומן לוודעת משמעת שבסיומה הושעה מהמועדון למספר ימים, לא לפני שננזף ונקרא לסדר. למרות הפיצוץ השלישי, בסיום ההשעייה מאור חזר לסגל וקיבל את ההזדמנויות שלו כרגיל, בדיוק כפי שהיה לפני ועדת המשמעת. ברק בכר הקפיד להתעלם מכל מה שקורה מסביב ונצמד לגישה המקצועית שלו. 

בכל מועדון אחר בעולם לא היו מסכימים להבליג על דברים כל כך חמורים שנעשים ע"י שחקן שנמצא תחת חוזה במועדון ופוגע בו בדרכים עקיפות, מספר פעמים בעונה, אבל בהפועל באר שבע ידעו לטפל בעניין ללא אגו ובגישה משפחתית והחזירו את מאור בוזגלו לעניינים. 

למרות שבמועדון התנהלו בשקט בגזרת בוזזלו, הפרשה הרביעית של העונה לא איחרה להגיע.

טעות רביעית 

מערכת היחסים בין הפועל באר שבע למשפחת בוזגלו ידעה בעיקר מורדות בעונה החולפת, והפרשה הביזארית של העונה הייתה בהחלט הבקשה של המשפחה לקבל אחוזים ממכירת מוצרי המועדון שנושאים את המותג - "מאור בוזגלו 11". 

שוב, הרווח האישי הוא האישיו. הבוזגלוס מקפידים להעצים את המותג מאור בוזגלו ורוצים לגזור קופון גם ממכירת מוצרי המועדון, שקשורים לשחקן. בעקבות הבקשה הזו בהנהלת המועדון החליטו שלא למכור מוצרים עם המותג המדובר והסירו מהחנות הרשמית של המועדון כל קשר לשחקן. האם יתכן שיאסרו על מועדון כדורגל למכור מוצרים של שחקן שנמצא תחת חוזה? המקרה הזה מוכיח שאם רוצים להיות קטנוניים אפשר לחצות את כל הגבולות. 

הפגיעה במקרה הזה לא הייתה רק במועדון, אלא גם במאור בוזגלו עצמו שהביא לכך שהמותג כבר לא בשיא שלו והוא מתחיל אט אט להיעלם. 

אם חשבנו שפה נגמרו כל הטעויות האפשריות, מאור בוזגלו הפתיע אותנו שוב. הוא עשה את הטעות החמורה ביותר.

טעות חמישית - זלזול בקהל

כל מה שקרה עם מאור בוזגלו במהלך העונה והדברים שנאמרו ע"י יעקב בוזגלו, לא נעלמו מעינייהם של אוהדי הפועל באר שבע. מאור בוזגלו הפך בהדרגה מהשחקן האהוב ביותר בקבוצה, לשחקן שאין לגביו קונצנזוס, ורבים אף יגידו שהוא השנוא ביותר מבחינתם. מי שהובילה לפיצוץ הגדול בין האוהדים לבוזגלו, זוהי החגיגה המזלזלת של מאור לאחר כיבוש אחד השערים מול מכבי פ"ת, כשרץ לכיוון הקהל עם תנועת יד על האוזן ואותת לכל אלה שלא בעדו שהוא לא ממש סופר אותם.

החגיגה הזו הרתיחה את אותם אוהדים ומהרגע הזה הקהל הפך להיות מפולג, תומכי מאור בוזגלו ו-לא סובלי מאור בוזגלו. 

במשחקים הבאים נשמעו שריקות בוז מצד הקהל של הפועל באר שבע, לצד קריאות עידוד מחלקים אחרים בקהל. זה בעצם מה שמסמל את הקדנציה של מאור בוזגלו בהפועל באר שבע, עונות מצוינות מבחינה מקצועית ופריחה מדהימה בקבוצה, לצד יריקה לבאר בפרשיות מביכות שבהן נעשו כל הטעויות האפשריות, בעיקר בעונה האחרונה. 

לסיכום, מאור בוזגלו קשה לעיכול. התקופה שלו בהפועל באר שבע הייתה עמוסה בחוויות. גילינו כאן אדם נדיר מבחינה אישית שהיה הראשון להירתם לכל פרויקט שקשור לקהילה. בוזי היה הראשון לברך ילדים בימי הולדת, הראשון להגיע לחגיגות ושמחות ולבתי חולים ואירועים עצובים. מאור בוזגלו הקפיד לכבד ולתרום לקהילה שעטפה אותו באהבה, הוא עשה כאן דברים מדהימים מהבחינה הזו. 

בסאן סירו, אחד מהשערים הכי גדולים של מאור באדום ​​​​​​​

גם בכל נושא הרשתות החברתיות, הוא ניצב בראש שחקני ליגת העל, הוא יזם דברים מעניינים בחדר ההלבשה והביא איתו המון שמחת חיים לחבריו לקבוצה, כשהוא ניתק מעצמו את כל מה שקרה מסביב והצליח לשמור על החיוך של כולם גם בתקופות הפרשות המעצבנות. 

מבחינה מקצועית אי אפשר לסכם את מאור בוזגלו, מדובר באחד מהשחקנים הכי מוכשרים בכדורגל הישראלי, שתרם המון להפועל באר שבע במהלך הריצה לשתי אליפויות רצופות. הוא כבש בסן סירו מול אינטר בבעיטת אומן שהזכירה לכולנו עד כמה הוא אשף הבעיטות החופשיות, הוא כבש שער היסטורי שהדיח את סאות'המפטון מהליגה האירופית והעלה את הפועל באר שבע לשלב 32 הגדולות לראשונה בתולדותיה וכבש לא מעט שערים קריטיים שעזרו לקבוצה להשיג את המטרות גם בזירה המקומית. 

מאור רשם במדי הפועל באר שבע ארבע עונות מוצלחות, הוא הביא את הקסם שלו למגרש הכדורגל והכישרון שלו משך המון צופים למגרשים. מבחינה מספרית הוא רשם נתונים מדהימים ששידרגו את הקבוצה ועזרו לה להגיע להישגים ואת זה אי אפשר לקחת ממנו. 

בוזגלו הוא ללא ספק שובר שיוויון מבחינה מקצועית ותוספת כוח משמעותית לכל קבוצה, אבל בחבילה הכוללת יש גם יתרונות וגם חסרונות. כנראה ששני הצדדים, גם מאור וגם הפועל ב"ש, מיצו את ההתקשרות והדרכים צריכות להיפרד. בעקבות הנזקים שבאירועי העונה האחרונה, הפועל באר שבע לא יכולה להרשות לעצמה עונה נוספת של התנצחויות בתקשורת עם יעקב בוזגלו, שמעיב על ההצלחה של הבן שלו מבחינה מקצועית. ההתעסקות המיותרת בבוזגלוס צריכה להיפסק ואם פרידה זה מה שיביא לכך, אזי שהדרך לשם היא נכונה.

בוזי אותת לאורך כל העונה שהוא לא מרוצה מההתנהלות מולו והפרידה הייתה רק עניין של זמן. מאור בוזגלו יצטרך להמציא את עצמו מחדש וללמוד מהטעויות שנעשו כאן בשנה האחרונה,טעויות שגרמו לו להיות לא רצוי בבית חם שעטף אותו בחום ואהבה.

אם לסכם, שני הצדדים יצאו מורווחים מההתקשרות, הפועל באר שבע קיבלה את התמורה לתשלום עבור מאור בוזגלו, שתרם מספרים מדהימים, ומאור בוזגלו, שהרוויח את השם והמעמד שלו בחזרה. אולי הפרידה תהיה הפסד של שני הצדדים, כשבאר שבע תפסיד שחקן משמעותי מאוד ומאור יפסיד בית חם וחוויות אירופיות מדהימות, אבל רק הזמן יגיד מי הפסיד יותר. 

שיהיה בהצלחה.

אין ספק שמאור בוזגלו מהשחקים הכי מעניינים שהיו בבירת הנגב (מתוך צילומי שער ברנז'ה 2014 -צילום שלומי מויאל)​​​​​​​