הגיוני? תלמידי בארי הקרובים למקיף ו', ילמדו במקיף ג'

הורי התלמידים בבית הספר בארי רותחים מזעם: עיריית באר שבע החליטה להעביר את הילדים העולים לחטיבה למקיף ג' המרוחק. "יישום ההחלטה יעשה בשיתוף הצוותים החינוכיים , ההורים והמנהלים", אומרים בעירייה
send whatsapp messsage send FB messsage
בית ספר בארי. ההורים כועסים מאוד (צילום: גוגל מפות)

הורי ילדים בבית הספר היסודי "בארי" העולים בשנת הלימודים הבאה לחטיבת ביניים רותחים מזעם ולא בכדי: לטענתם, הם התבשרו כי 44 ילדים מכיתה ו' יועברו בשנה הבאה לחטיבת הביניים בבית הספר מקיף ג', במקום במקיף ו', הקרוב לבתיהם.
"במקום שהבן שלי יוכל ללכת ברגל לבית הספר, או לכל היותר לקחת אופניים, הוא יצטרך לקחת שני אוטובוסים. אני לא מבינה את ההגיון של ההחלטה הזו", אומרת אם לתלמיד בחטיבה.
"אנחנו מאוד רוצים שהילדים שלנו ילמדו בתיכון מקיף ו', שהוא עדיף בעיניינו על מקיף ג'. עם כל הרצון ליצור אינטגרציה בין התלמידים בבאר שבע, זה לא צריך להיעשות על גב הילדים שלנו. יש בית ספר תיכון שקרוב אלינו. לגרום לתלמידים לנסוע רחוק זה משהו לא הגיוני. ניסינו לדבר עם גורמים בעירייה. אני חושבת שבהחלטות כאלה צריך לשתף את ההורים ושלהורים תהיה אמירה בנושא היכן ילמדו הילדים שלהם".
ההורים מאיימים לנקוט בצעדים, אם יכפו עליהם היכן ילמדו ילדיהם: "אם לא תהיה ברירה, נשבית את הלימודים. אם לא שומעים אותנו כשאנחנו פונים באופן מסודר לנוגעים בדבר, אולי דרך שביתת תלמידים מישהו יתעורר ויקשיב".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:  "במסגרת הערכות לשנה"ל   תשע"ח יחולו מספר שינויים באזור הרישום, ביניהם שינוי האזור של בוגרי בית ספר בארי. על פי ההחלטה, בוגרי בית ספר בארי יעברו לתיכון מקיף ג. מדובר בתיכון, אשר מצליח בשנים האחרונות בפיתוח וקידום בכול התחומים וכן בהישגים לימודיים וערכיים  מרשימים.

מינהל החינוך ומשרד החינוך הכינו מתווה למעבר תוך התייחסות להיבטים פדגוגיים, חברתיים וגם להיבטים נוספים כגון ההגעה לבית הספר .  במסגרת המתווה מתוכנן מפגש עם הורי התלמידים של בית ספר בארי.

יש לציין, עדיין לא נשלחה הודעה לתלמידים על המעבר . על כן לא ידוע למנהל החינוך בעירייה ולמשרד החינוך, על פניות הורים בנושא זה.  

יישום ההחלטה יעשה בשיתוף הצוותים החינוכיים , ההורים והמנהלים".