עוד "משחק עונה": הצ'אנס האחרון של קרוייף, ההזדמנות השלישית של בכר

ניצחון על מכבי תל אביב בנתניה יקרב מאוד את הפועל באר שבע לזכייה באליפות מדינה שלישית ברציפות. "יהיה משחק מאוד קשה", סבור ברק בכר, שזוכר היטב את שני ההפסדים האחרונים
send whatsapp messsage send FB messsage
ג'ורדי קרוייף וברק בכר בנתניה. מי ימצמץ ראשון (צילום: בן בודה)

השמחה הרבה שאחרי הניצחון הביתי המשמעותי על בית"ר ירושלים ביום רביעי עלולה להיות מושבתת ביום שני במשחק חוץ מול מכבי תל אביב, אם הפועל באר שבע לא תשכיל להיות חדה ומפוקסת כמו שהייתה בגמר גביע הטוטו בחנוכה וגם בתחילת חודש פברואר כשהפסידה 0-1 למכבי תל אביב בנתניה.

ניצחון של הצהובים, בצ'אנס האחרון שלהם, יפתח מחדש את מאבק האליפות, אבל מנגד ניצחון של האדומים יכול לסגור עניין, פער גדול של 11 נקודות ממכבי תל אביב ו-6 מבית"ר ירושלים שבמקום השני, שאיבדה אתמול שתי נקודות יקרות בתיקו 1-1 ביתי עם בני יהודה תל אביב.   

"אם נבוא בגישה לא נכונה כמו במשחק האחרון נגדם בליגה או כמו שבאנו בגמר גביע הטוטו, לא ננצח", יודע מאמן באר שבע ברק בכר. "מכבי קבוצה חזקה וטובה, יהיה משחק מאוד קשה. אין אנחת רווחה מהתוצאות במחזורים האחרונים (ארבעה ניצחונות רצופים), נצטרך לבוא יותר חדים ומפוקסים כי יהיה יותר קשה מנגד בית"ר".

הקשר דן איינבינדר: "זה באמת משחק קשה, נצטרך לבוא מוכנים ולהיות במיטבנו כדי לקחת שלוש נקודות. לזכות באליפות שלישית ברציפות תמיד יותר קשה. אני שמח שאנחנו מביאים רעב, אנרגיות וטירוף. יש מטרה גדולה לזכות באליפות, נמשיך לעשות הכל כדי לזכות בה. אנחנו ב'מאני טיים', יש יותר לחץ, אנחנו צריכים להיות מורגלים לזה, בעיקר השחקנים המנוסים".

מה שהוגדר בשנתיים האחרונות כ"משחק עונה" בין סגנית האלופה מכבי תל אביב לאלופה הפועל באר שבע היה קרב שקול ומותח. כל ששת המשחקים האחרונים ביניהן, כולל גמר גביע הטוטו, הסתיימו על חודו של שער – שלושה ניצחונות לכל קבוצה.

גם חמשת משחקי החוץ האחרונים של באר שבע הוכרעו על גול בודד, כולם בתוצאה 0-1. בשלושה משחקים האלופה ניצחה ובשניים הפסידה, כולל למכבי תל אביב לפני כחודשיים.

אלא שמאז אותו הפסד, באר שבע צברה 19 מתוך 21 נקודות אפשריות, בזמן שמכבי תל אביב, שטיפסה אז למקום הראשון, הוסיפה למאזנה רק 10 נקודות והתדרדרה למקום הרביעי. אין ספק, המומנטום הוא של הקבוצה מהדרום. הצפונים מגיעים אחרי שני הפסדים רצופים והפסד שלישי ברצף לא קרה להם מאז ארבעת ההפסדים בנובמבר-דצמבר 2011, בעקבותיהם פוטר המאמן מוטי איווניר. לג'ורדי קרוייף זה לא יקרה, הוא כבר יסיים את דרכו בקבוצה בסוף העונה...

בכללית, זה יהיה משחק הליגה ה-107 בין הקבוצות, כשלמכבי תל אביב יש פי שניים יותר ניצחונות: 25 לעומת 50. 31 מפגשים הסתיימו בתוצאת תיקו. אולם, בתשעת משחקי הליגה האחרונים מכבי תל אביב ניצחה רק פעמיים את באר שבע והפסידה לה חמש פעמים, כולל ההפסד המכונן 1-2 באיצטדיון טרנר במחזור השמיני כשבאר שבע שיחקה בעשרה שחקנים!

במשחק הערב בנתניה, שינעל את המחזור השלישי של הפליי אוף העליון (מחזור 29), שיחל בשעה 21:00, צפוי קרוייף לשנות את שיטת המשחק להתקפית, עם אלירן עטר בהרכב. מנגד, לבכר יש בעיה עם כוכב הניצחון על בית"ר ניב זריהן, שסובל מכאבים בשריר הירך האחורי, בעקבות עומס. נראה כי טוני וואקמה יפתח במקומו.

את ההתמודדות המסקרנת ינהל השופט הבינלאומי הוותיק אלון יפת. הקוונים יהיו דני קרסיקוב ועמיחי מוזס. ארז פפיר ודניאל בר נתן יוצבו ברחבות. דביר שמעון יהיה שופט הספסלים.