המשחק הכי גרוע: ניצחון חמוץ-מתוק על רעננה

עד לדקה ה-77 הפועל באר שבע הייתה בפיגור 0-1, עד לדקה ה-83 הייתה רק בשיוויון 1-1 ורק בסוף איכשהו יצאה עם ניצחון 1-3. ברק בכר סיבך את הקבוצה במחשבה להצליח ביום חמישי באירופה
send whatsapp messsage send FB messsage
ברק בכר. "זה היה מביש, נורא, רע מאוד, מעציב ואסיק את המסקנות מהמשחק הזה" (צילום: בן בודה)

זה כבר יותר מתחושה שמאמן הפועל באר שבע ברק בכר חושב על המאבקים באירופה, בליגה האירופית ומכין את הקבוצה לכך, על חשבון ליגת העל הישראלית. שחקני מפתח בכירים פותחים על ספסל המחליפים בארץ בשבוע שבו יש משחק נוסף, במסגרת הבינלאומית (ביום חמישי מול אלופת רומניה סטיאווה בוקרשט בטרנר).

בכר מנסה "לרקוד על שתי חתונות" – גם לנצח בליגה וגם לתת מנוחה לכוכביו כדי שיהיו רעננים לאירופה, אבל היום זה כמעט לא צלח לו. יש גבול, אפילו כשממול קבוצת תחתית כמו רעננה. הפתיחה החלשה, הקצב האיטי, האנרגיות שבשפל, היכולת הירודה במחצית הראשונה נמשכו גם עמוק לתוך המחצית השנייה, חרף חילוף כפול מתבקש בהפסקה. לא לעולם חוסן...

אלופת המדינה הייתה קרובה לאבד עוד שתי נקודות יקרות במשחק חוץ (במשחק הקודם 1-1 מול הפועל חיפה). עד לדקה ה-77 הייתה בפיגור 0-1, עד לדקה ה-83 הייתה רק בשיוויון 1-1 מול רעננה בנתניה ורק בסוף איכשהו יצאה עם ניצחון חמוץ-מתוק.

למרות שהפועל רעננה חלשה, מתחת לקו האדום עם נקודה מ-18 אפשריות, ברק בכר בחר להעלות הרכב שמרני עם שלושה "גרזנים" בקישור וחלוץ מרכזי בודד, והותיר על הספסל את הקפטן היצירתי מאור מליקסון ואת החלוץ בן שהר.

המצב הראשון במשחק, כבר בדקה השנייה, היה דווקא לזכות הקבוצה החלשה, כשדודו גורש זינק וקלט כדור שטוח שנבעט לשערו מכ-18 מטרים.

הבעיטה הראשונה של באר שבע הייתה של מהראן ראדי, בדקה השישית, חזק וגבוה לא לכיוון השער. רק בדקה ה-16 באר שבע יצרה התקפה משמעותית. איסאק קוואנקה מסר יפה לעומק לדור אלו, שהעביר לצד השני, לטוני וואקמה, שבעט גרוע לשמיים.

מרוב שהיכולת הייתה דלה, בכר התחיל לחמם את מאור מליקסון כבר בדקה ה-27 ומיד אחריו גם את בן שהר, אבל התמהמה עם החילופים, עד למחצית השנייה. בהפסקה אמר המאמן לטלוויזיה בשידור ישיר, בצורה לא אופיינית לו: "אם הייתי יכול, הייתי עושה חמישה חילופים. יותר גרוע מזה לא יכול להיות"!

בכר הוציא את דן איינבינדר ואת תומאש פקהארט, אבל מהראן ראדי הלא מדוייק סידר עוד הזדמנות לרעננה מול השער של דודו גורש ממש בפתיחת המחצית השנייה. מליקסון ניסה לדחוף את חבריו קדימה והושגו מספר קרנות, אבל לא יותר מכך.

בדקה ה-57 באר שבע נענשה. ג'ון הוגו עבר עבירה סתמית, הכדור החופשי הוגבה לרחבה, הוגו ניסה להרחיק בראשו ולא הצליח והכדור הגיע לשמעון אבוחצירה שמהאוויר בעט מכחמישה מטרים פנימה. 0-1 מדהים לרעננה.

מרוב שהיה כל כך גרוע, בכר הרחיק עד לקצה הספסל לשחקן שהוא כנראה לא כל כך מאמין בו, לחלוץ אמיר ח'לאילה, שנכנס במקום ראדי בדקה ה-72. למה רק בדקות האחרונות ולמה רק כשמפגרים בתוצאה משחקים עם חמישה שחקנים התקפיים ורק קשר אחורי אחד, למה לא מההתחלה?!

בדקה ה-77 הושג שער שיוויון, שער ראשון לאיסאק קוואנקה הספרדי בארץ הקודש. מליקסון הכניס כדור עומק למגן השמאלי קורהוט, שבנגיעה הרים לצד השני, שם קוואנקה היה חופשי לגמרי ובעט פאס בחצי גובה מהאוויר חלש ומדוייק פנימה מול שער חצי חשוף, משום מה. 1-1 משום מקום.

ההגנה של רעננה המשיכה להיות מבולבלת ובדקה ה-83 איפשרה לאדומים להקפיץ כדורים על סף הרחבה שלה, עד שבן שהר נגח קדימה ואמיר ח'לאילה עשה מספרת לאחור תוך כדי נפילה משמונה מטרים שטוח ליד הקורה הימנית של תומאש קושיצקי ולרשת, 1-2 לבאר שבע.

רעננה השברירית המשיכה לחלק מתנות סמוך לרחבה שלה וג'ון הוגו ירה מ-18 מטרים כדור אדיר לחיבורים, 1-3 בדקה ה-87.

באר שבע עולה למאזן של 11 נקודות בשישה משחקים ומטפסת לחלק העליון של הטבלה, כשלזכותה שלושה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד, שמונה שערי זכות ושישה שערי חובה. במחזור הליגה הבא, ביום שני בשבוע הבא, תארח את מכבי תל אביב, אבל עוד קודם, בחמישי הקרוב, משחק בית מול אלופת רומניה סטיאווה בוקרשט במסגרת המחזור השלישי של הליגה האירופית.

ברק בכר הודה ביושר: "אנסה להיות עדין, זה היה המשחק הכי גרוע שלי מאז שהגעתי לבאר שבע. זה היה מביש, זה היה נורא ואסיק את המסקנות מהמשחק הזה. זה היה נראה עדר ללא רועה, ללא דרך, רע מאוד, מעציב ולא אתן שהקבוצה שלי תיראה ככה. פה נדלקה לי נורה אדומה. היה לנו הרבה מזל לנצח, לא נוכל להמשיך בדרך הזאת"!

הרכב באר שבע וציונים של ברנז'ה: דודו גורש 5; דור אלו 4.5, חאתם עבדאל חמיד 5, לואיי טאהא 5, מיהאלי קורהוט 4.5; ג'ון הוגו 4.5, מהראן ראדי 4 (אמיר ח'לאילה-72), דן איינבינדר 4 (מאור מליקסון-5.5-46); איסאק קוואנקה 4.5, תומאש פקהארט 4 (בן שהר-5-46), טוני וואקמה 4.

על ספסל המחליפים: גיא חיימוב; בן ביטון, מתן אוחיון; וובה בראון.

לא בסגל: גל נבון; מיגל ויטור, שיר צדק, אורן ביטון; מיכאל אוחנה; ניב זריהן, מוחמד גאדיר, אליניב ברדה, גיא מלמד, איתמר שבירו.

שפט: ארז פפיר, לעיני כ-2,000 צופים בלבד מבאר שבע, ששלטו ללא עוררין באיצטדיון "היהלום" בנתניה.