משחק אחד על תואר: אלופת המדינה רוצה להיות שוב אלופת האלופות

הפועל באר שבע מול מחזיקת גביע המדינה בני יהודה תל אביב ב-20:45 בנתניה עם ההרכב החזק ביותר שיש לברק בכר להציע כרגע, כדי לשמור על התואר היוקרתי מן השנה שעברה
send whatsapp messsage send FB messsage
קפטן הפועל באר שבע אליניב ברדה. "הנה זה מגיע, תנו לאליה להניף את הגביע"... (צילום: שי מוגילבסקי)

אלופת המדינה בכדורגל מול מחזיקת גביע המדינה הערב (20:45) בנתניה במשחק אלוף האלופים, הסופר-קאפ הישראלי, בין הפועל באר שבע לבני יהודה תל אביב, המשחק הרשמי הראשון שמשיקה מינהלת הליגה לעונת 2017/18.

באר שבע היא בעלת התואר היוקרתי מן העונה שעברה, לאחר שגברה במשחק אדיר 2-4 על מכבי חיפה, כשחיפה הובילה 0-2 במחצית! אז עשה את ההבדל מאור בוזגלו, שכבר לא נמצא בקבוצה (בדרך למכבי חיפה) וגם מחליפו המיועד, הקשר הספרדי איסאק קוואנקה, ייעדר למרות שהחלים מפציעה ממושכת בקרסול, אך כעת סובל מכאבים בירך. גם ניב זריהן, שמשחק במשבצת הזו, לא יהיה הערב, כי עדיין לא החלים מפציעתו. שחקן נוסף שייעדר הוא המגן השמאלי הפצוע אורן ביטון.

אחרי שני משחקים רצופים בגביע הטוטו, בימי ראשון ושלישי השבוע, שבהם הרשה לעצמו המאמן ברק בכר להעלות הרכבים משניים וניסיוניים, שכללו בין היתר שחקני נוער, הערב הזה הוא יעלה את ההרכב החזק ביותר העומד לרשותו, וזאת משני טעמים: 1) משחק אחד על זכייה בגביע, על תואר. 2) הכנה אחרונה מצויינת לקראת המשחק הראשון בפליי אוף לפני הבתים של ליגת האלופות, ביום רביעי 16/8 באיצטדיון טרנר מול מאריבור, אלופת סלובניה.

נראה שבשער יפתח דווקא דודו גורש הוותיק, למרות שגיא חיימוב אמור לשחק מול מאריבור; להגנה ישובו המגינים בן ביטון ומיהאלי קורהוט, למרות שביטון לא יוכל לשחק מול מאריבור בבית, בשל צבירת כרטיסים צהובים, הבלמים יהיו מיגל ויטור וכנראה שיר צדק. עושה רושם שחוליית הקישור תורכב מהשלישייה החזקה ג'ון הוגו, מהראן ראדי ודן איינדבינדר; בחלק הקדמי ישובו לשחק יחדיו מאור מליקסון וטוני וואקמה, כשעל המקום בחוד ההתקפה מתחרים שלושה – מוחמד גאדיר, תומאש פקהארט ואפילו הקפטן הוותיק אליניב ברדה, השב לעניינים לאחר פציעה.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר: "זה משחק על תואר. נעלה בצורה הכי רצינית וחזקה למשחק הזה. נבוא דרוכים נגד קבוצה חזקה ומאומנת, שכולנו ראינו מה הם עשו באירופה מול זניט סנט פטרבורג (ניצחו ברוסיה 0-1). זה יהיה אתגר גדול, יש לנו משחק מאוד מעניין ואנחנו רוצים לזכות בתואר אלוף האלופים".

ניצחון יעניק לבאר שבע את התואר הזה בפעם השלישית בתולדותיה (הפעם הראשונה הייתה בשנות ה-70' של המאה הקודמת). הכתומים משכונת התקווה, אותם מאמן העונה יוסי אבוקסיס, לא זכו מעולם בגביע הזה.

כ-5,000 אוהדי באר שבע צפויים לאייש את היציע המזרחי באיצטדיון, מרביתם כבר רכשו כרטיסים במכירה מוקדמת במחיר אחיד של 50 שקלים (לא כולל עמלה!). הסעות מאורגנות באוטובוסים ייצאו מרחבת איצטדיון טרנר כבר בשעה רבע לחמש. ברבע ל-11 בלילה, מקווים כולם, שהקפטן האדום אליניב ברדה יחגוג בטקס הסיום. "הנה זה מגיע, תנו לאליה להניף את הגביע"...

השופט הראשי במשחק היוקרתי יהיה: רועי ריינשרייבר. הקוונים: ניסן דוידי (במשחק פרישה) ואלי קספו. שופט "רביעי": אסעד ג'בארין. יהיו גם שופטי רחבה: זיו אדלר, איתן שמואלביץ'.