מהפך במושבה: 1-2 לבאר שבע על מכבי פתח תקווה לפני ליל הסדר

השופט זיו אדלר נתן מתנה ללידור כהן וכרטיס צהוב לגיא חיימוב. גידי קניוק כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-32. טוני וואקמה השווה בנגיחה מבישול נהדר של בן ביטון בדקה ה-43. וואקמה בישל לבן שהר שער בדקה ה-51
send whatsapp messsage send FB messsage
טוני וואקמה עולה מעל דור אלו. שער שיוויון נהדר (צילום: אסף חיימוביץ')

הפועל באר שבע ממשיכה בשלה, בריצה מטורפת לאליפות מדינה שנייה ברציפות ורביעית בהיסטוריה. באר שבע חוזרת ממשחק החוץ מול מכבי פתח תקווה במושבה עם מלוא שלוש הנקודות ועולה ל-68 במאזן, לאחר המחזור השלישי של הפליי אוף העליון, ה-29 בליגת העל בכדורגל.

ניצחון ליגה שישי ברציפות השיגו בחוריו של המאמן ברק בכר, שחזרו מפיגור 0-1 ליתרון 1-2, והקהל האדום שאג בסיום: "הנה היא עולה האלופה של המדינה"! היציע המזרחי באיצטדיון המושבה נצבע כולו אדום, ב-6,000 אוהדים של הפועל באר שבע וגם חצי מהיציע המערבי היה שייך לבאר-שבעים, כ-2,000 במספר. כל זאת אל מול כ-1,500 כחולים של מכבי פתח תקווה. סך הכל, קרוב לעשרת אלפים צופים, באיצטדיון בעל 12 אלף מושבים בלבד בשני יציעים. 8,000 האוהדים של באר שבע, אלופת ישראל בכדורגל ומוליכת ליגת העל, דחפו אותה בעידוד מרגש להשיג את הניצחון המיוחל רגע לפני ליל הסדר.

באר שבע החזיקה הרבה יותר בכדור בדקות הראשונות של ההתמודדות, אך מכבי פתח תקווה יצאה קדימה להתקפות מתפרצות, בעיקר דרך המגן השמאלי החזק אורי מגבו.

בדקה ה-11 הושגה קרן ראשונה במשחק, לטובת המקומיים בכחול. וובה בראון חלש ומרבה לאבד כדורים.

בדקה ה-16 הזדמנות ממשית ראשונה לבאר שבע, כשטוני וואקמה בעט לשער, מכ-18 מטרים, פאס בחצי הגובה, היישר לידיים של דני עמוס.

באר שבעהייתה  די בינונית ברמתה בחצי השעה הראשונה של המשחק. הקבוצה לא הצליחה לייצר מהלכי משחק שוטפים ומכאן גם לא הגיעה למצבי הבקעה.

מיכאל אוחנה מנסה לפרוץ את הגנת פתח תקווה. זה לא צלח בתחילת המשחק (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

בדקה ה-30 פסק השופט זיו אדלר על פנדל, שלא היה, לזכות פתח תקווה, בטענה שהשוער גיא חיימוב, הכשיל את לידור כהן במצב של אחד על אחד. חיימוב גם ספג כרטיס צהוב.

בדקה ה-32, 0-1 לפתח תקווה מבעיטת פנדל מדוייקת של גידי קניוק, שבעט שטוח לפינה הימנית והכניע את חיימוב שזינק לכיוון הנכון, אך לא הגיע לכדור.

שלוש דקות אחר כך, המאמן ברק בכר הקפיץ מן הספסל שני שחקנים התקפיים, את מאור בוזגלו ואליניב ברדה, לקול מצהלות הקהל.

בדקה ה-43 שער שיוויון נהדר של באר שבע. המגן הימני בן ביטון התנהל עם הכדור ולפתע שינה כיוון והרים ברגל שמאל כדור מסובב היטב ומדוייק להפליא, היישר לראשו של טוני וואקמה שעלה גבוה מעל המגן דור אלו (שאמור לשחק בהפועל באר שבע בעונה הבאה במקום ביטון) ונגח מקרוב חזק למטה ולרשת של עמוס. ואיזו שאגה אדירה של הקהל. 1-1 בהפסקה.

למרות שהתוצאה הושוותה, ברק בכר לא ויתר על חילוף ועם פתיחת המחצית השנייה עבר למערך התקפי, עם מאור בוזגלו בכנף ימין, במקום הקשר האחורי וובה בראון. מיכאל אוחנה היצירתי הוסט למרכז, למשבצת המקורית שלו ואובידיו הובאן הוזז לעמדת הקשר האחורי.

אליניב ברדה המשיך להתחמם ואליו הצטרפו מוחמד גאדיר וגם וויליאם סווארס.

באר שבע פתחה את המחצית השנייה בקצב אחר, גבוה הרבה יותר, ובניסיונות תקיפה ממשיים. כך בדקה ה-50 מצא וואקמה את מהראן ראדי לבעיטה לכיוון השער, אך הכדור לא היה מדוייק.

דקה חלפה ו-וואקמה המצויין התנהל קדימה, דרך האמצע, ושלח צ'יפ מתוחכם מעל כל ההגנה, שהשאיר את בן שהר לבד מול השוער, והוא ירה את הכדור המקפץ משמונה מטרים לפינה הימנית בחצי הגובה, 1-2 לבאר שבע. מהפך!

בדקה ה-54, כרטיס צהוב לבלם שיר צדק, על דיבורים מיותרים כלפי השופט, צהוב שביעי לקפטן השלישי של הקבוצה.

בעידוד הקהל הגדול, שנתן הצגה, באר שבע המשיכה "לשכב" על השער של פתח תקווה, ביתר שאת, אך מאור בוזגלו שעדיין לא היה חד, אחרי העדרות של חודש בגלל פציעה, שיבש כמה מהלכי התקפה.

בדקה ה-59 החמצה אדירה של באר שבע. וואקמה הוביל מתפרצת, לאוחנה, שהמשיך ימינה לבוזגלו, שהכניס לעומק את ראדי בתוך הרחבה, שמשך לרוחב והוציא פאס קצר החוצה לוואקמה שבעט ממצב קורץ מעל השער.

בדקה ה-61 התקפה נדירה של פתח תקווה, במהלכה בעט לירוי צעירי לשער, אך גיא חיימוב הדף היטב לקרן.

בדקה ה-73 חילוף שני של בכר, אליניב ברדה במקום בן שהר.

בדקה ה-77 כרטיס צהוב לאליניב ברדה, על עבירה.

בלית ברירה, מאמן פתח תקווה, קובי רפואה, הימר על התקפה וערך חילופים בכיוון הזה. מצד שני, באר שבע הייתה קרובה לעלות ל-1-3 בדקה ה-79, כשבוזגלו הרים יפה לרחבה והובאן נגח לקרקע, כדור שנהדף ברגלו של עמוס.

אחרי שרפואה הכניס לשדה את החלוץ דובב גבאי כמחליף אחרון, בכר הזעיק את שחקן ההגנה סווארס, שנכנס בדקה ה-90 במקום מיכאל אוחנה, רגע לפני תוספת זמן של 5 דקות.

על חמש הדקות הוסיף השופט עוד שתיים, בגלל פציעה של ראדי. במהלכן, בדקה ה-96, הובאן חטף כדור באמצע, ספק עם היד, והריץ את ברדה לרחבה. ברדה ניסה להרים קטנה מעל השוער, אך הכדור עלה מעל השער. שריקת הסיום הקפיצה את הקהל האדום בשמחה רבה.

וובה בראון בחימום במושבה. הקשר האחורי באמצע היה חלש והוחלף (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​


בתחילת ההתמודדות לא היו הפתעות בהרכב הפועל באר שבע. הקשר האחורי וובה בראון החליף את ג'ון הוגו המוצהב (תשעה צהובים!), מיכאל אוחנה במקומו של מאור מליקסון שנפצע אתמול. וויליאם סווארס, מוחמד גאדיר, מאור בוזגלו ואליניב ברדה היו על ספסל המחליפים.

הרכב הפועל באר שבע וציונים של ברנז'ה: גיא חיימוב 7; בן ביטון 7.5, מיגל ויטור 7, שיר צדק (קפטן) 7, מיהאי קורהוט 7; וובה בראון 5 (מאור בוזגלו-46-6), מהראן ראדי 6.5, אובידיו הובאן 6.5; מיכאל אוחנה 6.5 (וויליאם סווארס-90), בן שהר 7 (אליניב ברדה-73), טוני וואקמה 8.

על ספסל המחליפים: דודו גורש; לואיי טאהא, בן תורג'מן; מוחמד גאדיר.

לא בסגל: ג'ון הוגו (צהובים), מאור מליקסון, ניב זריהן, מתן אוחיון (פצועים).

שופט ראשי: זיו אדלר. קוונים: שגיא מצמבר, עידן ברנשטיין. שופטי רחבה: דניאל בר נתן, אוהד אסולין. שופט "רביעי": מתי יעקובוב.

חגי גולדנברג ושיר צדק. הגרלת הקפטנים במושבה (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

יציע שלם באדום. אוהדי באר שבע השתלטו על המושבה (צילום: אסף חיימוביץ')