• 16 ספטמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

אוהדי הפועל באר שבע זועמים: "העירייה מנצלת את מצב החניות ב'טרנר'"

אוהדים רבים של האלופה מקבלים דו"חות חנייה בזמן משחקי הקבוצה, גם כשהם לטענתם חונים בסביבת הרים מרוחקים, תוך ניצול מצב החניות סביב האצטדיון החדיש, העירייה בתגובה: "מדובר בהשחתה ופגיעה במרחב הציבורי"

שלושה דו"חות בחודש אחד, באדיבות: וסרמיליה.

225 מיליון שקלים, זו העלות הכוללת לבניית אצטדיון 'טרנר', 225 מיליון שקלים שהושקעו בבניית המתקן החם ביותר בארץ, והמבצר הביתי של אוהדי הפועל ב"ש, אבל מההשקעה הגדולה באצטדיון נעלמה ההשקעה בדרכי הגישה והחנייה. ההנאה הגדולה בזמן משחק בתוך כותלי האצטדיון מלווה בפחד ממה שקורה בחוץ, הפקחים של העירייה ומצב החניות שמעסיקים את האוהדים בתקופה האחרונה.

כפי שידוע לרוב תושבי באר שבע בכלל ולאוהדי הפועל ב"ש בפרט, מקומות החנייה באצטדיון 'טרנר' מוגבלים, לכן בעירייה החליטו לסגור את הכבישים המובילים לאצטדיון בימים שבהם מתקיימים בו משחקים, ולהוסיף מערך היסעים (שאטלים) מארבעה מוקדים שונים בעיר.

ובכל זאת, לא תמיד השאטלים הם האופציה הטובה ביותר עבור האוהדים, שחלקם מגיעים מחוץ לעיר וחלקם פשוט מעדיפים לחנות את רכבם בקרבת האצטדיון. האוהדים הללו מצאו פתרון יצירתי לבעיה, בעיקר אלה שמחזיקים ברכבי שטח. אותם אוהדים מגיעים מכיוון ההרים צפונית לאצטדיון ומחנים שם, אלא מה? בעיריית באר שבע החליטו שמדובר בגנים ציבוריים ופשוט מחלקים דו"חות חנייה, למרות שבשטח לא מצוין איסור לחנות באזור.


מי שנחשף לתלונות האוהדים והחליט להרים את הכפפה זהו ירון אלפי, ממנהלי עמותת 'וסרמיליה', שהחל באיסוף התלונות, ולא תאמינו כמה מהר הוא גילה שיש עשרות כאלה. והסיבה היא, "השחתת גנים ציבוריים".

"בעבר קראתי לא פעם על אוהדים שמקבלים דו"חות בסביבת האצטדיון, כשפנה אליי אוהד הקבוצה שקיבל שלושה דוחות שמגיעים לכמעט 1000 ש"ח (מחיר מנוי), ביקשתי לראות את הדו"חות ולהבין במה מדובר. כשראיתי את התמונות הבנתי שמדובר בשטחים פתוחים, הרים, חולות וגבעות וכאן הבנתי שאנחנו חייבים לפעול לטובת האוהדים", אמר אלפי, והוסיף: "כששאלתי את האוהד (שקיבל את הדו"חות) האם חונים לידו עוד מכוניות? הוא אמר מיד לפחות 200, לדעתי גם אם מדובר ב-100 מכוניות כל משחק זה המון אוהדים שכל שבועיים מקבלים דו"חות".

אותו אוהד שפנה לירון אלפי, אכן קיבל שלושה דו"חות חנייה במהלך חודש ינואר, אממה? הדו"חות לא הודבקו לו על שמשת המכונית והוא בכלל לא ידע שמדובר בעבירה, שכן רק חודש לאחר המקרה הראשון, האוהד קיבל את הדו"ח הראשון ואז התברר לו שיש עוד שניים שעושים את דרכם אליו.

האוהד טוען שבאזור שחנה אין כל איסור להחנות: "לא היה שילוט שאוסר ולא השחתתי מרחב ציבורי כפי שכתוב בדו"ח, חניתי בהרים, במקום שלא מפריע לאיש ובעירייה החליטו לנצל את המצב ופשוט להגיע בזמן משחקים ו"לדפוק" אוהדים, פשוט כך", מספר האוהד.

אלפי שהחליט להתערב בעניין: "היה חשוב לי מאוד לפרסם את המצב הזה בלי לשפוט אם האוהד צודק או לא, מכיוון שרבים חונים שם ואין להם מושג שדו"חות יגיעו אליהם הביתה והם עלולים להחנות שם שוב ושוב.

הדו"ח הראשון יכול להגיע רק לאחר חודש, מה שאומר שהרבה אוהדים צפויים לקבל שני דו"חות ואף שלושה".

כחלק מבדיקה שערכנו גילינו שהאוהד הזה הוא לא היחיד שקיבל דו"ח בשל חנייה באזור ההרים, וגם לא היחיד שהפר את אותו החוק שבעירייה מציינים, סעיף 47 לחוק העזר העירוני (איכות הסביבה) תשנ"א 1991 פרק י': שמירת הסדר והניקיון בגנים ובמקום ציבורי והגנה על הצומח.

יוסי רם, אוהד נוסף שקיבל דו"ח מאותה סיבה בדיוק אומר לנו: "במקרה שלי הפקח הגדיל לעשות כשציין שחניתי על הדשא, מיותר לציין שלא היה דשא וברור מאליו שאם היה, לא הייתי חונה שם".

דו

גולן אברג'ל מוסיף: "רק בבאר שבע לא מתחשבים באוהדים. בנתניה, פ"ת וירושלים מאפשרים להחנות קרוב לאצטדיון ובטח שלא מחפשים את האוהדים ומוצאים מטרות קלות לשליחת הדו"חות. זה מצטייר כמי שבעירייה מחכים לזמן משחקים בכדי לעשות קופה על גבנו. אפשר להגיע לסיכום בשעות משחק לאפשר חניה באזור הזה, זה לא לכל היום".

כחלק מהטיפול של היועץ המשפטי של עמותת וסרמיליה בעניין, עו"ד רון אביטל מספר לנו: "בעבר עיריית באר שבע חילקה דו"חות בטענה להשחתת צמחייה. לאחר שרבים מהאוהדים הגישו ערר לעירייה, הם זוכו ובעירייה החליטו לתקן את הסעיף ולא מחשש להשחתת צמחייה אלא כדי למנוע זיכוי בערור, וזה נראה כמו שיטה לסחיטת כסף מהתושבים, שיטת מצליח שנועדה לחלק דו"חות על עבירות שלא בוצעו. יש לציין כי אוהדים רבים קיבלו לביתם מספר דו"חות לאחר שאלו לא הושארו על שמשת רכבם ונודע להפ בדיעבד כי החנייה במקום אסורה. אילו האוהדים היו מודעים לקיומם של הדו"חות, ככל הנראה שלא היו חוזרים על העבירה לפני שהדבר הוסדר ע"י עיריית באר שבע".

עו"ד אביטל מוסיף: "אנחנו מזמינים את כלל האוהדים שקיבלו דו"חות דומים, לשלוח אלינו את הדו"ח ובמקביל, אנו ממליצים לא לרוץ לשלם אותם, אלא לגשת לאגף הפיקוח בעיריית ב"ש, ברח' הרצל (בניין שופליין) ולערר על הדו"ח.

כעמותה, פנינו לעיריית ב"ש והנושא נמצא בטיפול, ברגע שתתקבל תשובה, ניתן מענה ונעדכן את האוהדים בהתפתחויות. אנו פונים מכאן לראש העירייה, רוביק דנילוביץ' לתת היתר להחנות באיזורים הללו, שכן ע"פ חוקי העזר לעיריית באר שבע (איכות הסביבה) ניתן לחנות באזורים הילו בהינתן היתר מראש העיר.".

עיריית באר שבע: "מדובר בהשחתה ופגיעה במרחב הציבורי"

מעיריית ב"ש נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לטענות כפי שהן מופיעות בכתבה, אגף הפיקוח העירוני מבצע רישום דוחות בגין חניה במקומות שהחוק אינו מתיר העמדת רכב.

על הנהגים לדעת, חניה  על אי תנועה ובמתחמים המוגדרים גנים בהם ישנן ריאות ירוקות וצמחיה (הם אינם שטחים כפי שציינתם "פתוחים", "שטחי אדמה" "וגבעות"), אסורה בהחלט.

מדובר בהשחתה ופגיעה במרחב הציבורי ועל כן ננקטים צעדי אכיפה כדי למנוע זאת.

כידוע לכל נהג מותרת הזכות להגיש ערעור לאגף הפיקוח העירוני על קבלת הדו"ח וכן קבלת הסבר על ביצוע העבירה".

תגובות

End of content

No more pages to load