שני המאורים ביחד על הדשא מהפתיחה

הרכב התקפי להפועל באר שבע במשחק הצמרת מול מכבי פתח תקווה הערב בטרנר. המטרה – להנחיל הפסד ראשון לקובי רפואה ולהתקרב למכבי תל אביב, לפני משחק הבית עם ספרטה פראג
send whatsapp messsage send FB messsage
אליניב ברדה וטוני וואקמה חוגגים ניצחון ראשון בטרנר, ב-3/10/15, 2-5 על מכבי פ"ת. הערב ברדה לא ישחק (צילום: שי מוגילבסקי)

20 ימים בדיוק, זמן ארוך מדי ונדיר, לא שיחקה הפועל באר שבע בליגת העל, מאז ה-25 בספטמבר בו ניצחה 0-3 את בני יהודה תל אביב במושבה בפתח תקווה. הערב, באיצטדיון טרנר, ב-19:30 (למה כל כך מוקדם?), תשוב הקבוצה לפעילות בליגה למשחק צמרת מסקרן מול מכבי פתח תקווה, משחק השלמה למחזור השישי, ששוחק ברובו לפני 15 ימים.

אלופת ישראל מגיעה להתמודדות רק מהמקום השלישי עם 10 נקודות מתוך 15 אפשריות (66.66 אחוזי הצלחה בלבד), אחרי שכבר ספגה הפסד אחד (1-2 מול מכבי חיפה בסמי עופר במחזור הרביעי ב-19/9). לעומתה, מכבי פתח תקווה, במקום השני עם 11 נקודות ועדיין בלתי מנוצחת.

בעונה הקודמת היה מצב דומה. הקבוצה מאם המושבות הגיעה לבירת הנגב במחזור השישי כמוליכת הטבלה שספגה רק שני שערים עם המאמן רן בן שמעון, אך חטפה חמישייה מהדהדת, במה שייזכר כניצחון הראשון אי פעם באיצטדיון טוטו טרנר החדש, ב-3/10/15.

זה נגמר 2-5 עם חגיגה של אנתוני נוואקמה ואליניב ברדה (צמד לכל אחד מהם) ושער מסיים של מהראן ראדי. בתווך הציל דודו גורש פנדל של מכבי פתח תקווה בזינוק כפול מרשים משתי בעיטות בזו אחר זו. לא סתם הוא לקח פנדל גם בנבחרת במקדוניה, בדקה ה-94 (1-2 לישראל במוקדמות הגביע העולמי).

מאמן באר שבע ברק בכר, הסובל מדלקת חניכיים חריפה ונעדר מן האימון המסכם, אך צפוי להדריך את הקבוצה, יחתום הערב גם על ניצחון צנוע יותר מ-2-5 על חניכיו של קובי רפואה, העיקר להתקרב למכבי תל אביב אשר נמצאת בראש הטבלה עם 16 נקודות. המטרה – לצמצם את הפער מהפיסגה ל-3 בלבד ולהתכונן בראש שקט למשחק ביום חמישי הקרוב (ג' חול המועד סוכות), במסגרת הליגה האירופית, בבית מול ספרטה פראג.

בכלל, בכר יצטרך לתכנן את מהלכיו היטב, שכן לקבוצה צפויים חמישה משחקים חזקים בתוך פרק זמן של 19 ימים – מכבי פתח תקווה, ספרטה פראג, הפועל קריית שמונה הבלתי מנוצחת בחוץ, מכבי תל אביב בבית (!) ועוד משחק עם ספרטה הפעם בפראג בירת צ'כיה ב-3 בנובמבר.

אבל, קודם כל לנצח במוצאי שבת, וצריך לעשות זאת שוב ללא הקפטן אליניב ברדה, שעדיין לא החלים לגמרי מקרע חלקי במפשעה וגם סובל כעת מדלקת בגיד. גם החלוץ מוחמד גדיר ייעדר, למרות שכבר חזר להתאמן אחרי פציעה. בנוסף, הקשר יובל שבתאי לא ייכלל בסגל כי יש לו מתיחה במפשעה.

החיסרון המשמעותי ביותר, למרות שגם עליו ניתן להתגבר, יהיה של הקשר אובידיו הובאן, ששיחק שני משחקים מלאים בנבחרת רומניה במוקדמות המונדיאל וזקוק למנוחה. לעומת זאת, המגן השמאלי החדש, מיהאי קורהוט, שהשלים 90 דקות מלאות בנבחרת הונגריה מול לטביה, צפוי לפתוח בהרכב מול פתח תקווה.

בכר צפוי להעלות הרכב התקפי, שבו שני בלמים ו"רק" שני קשרים אחוריים. המשמעות: שני המאורים ביחד על הדשא מהפתיחה! הנה ההרכב המשוער: דודו גורש בשער; בן ביטון, מיגל ויטור, שיר צדק ומיהאי קורהוט בהגנה; ג'ון הוגו ומהראן ראדי במרכז השדה; מאור בוזגלו בכנף ימין של ההתקפה, טוני נוואקמה משמאל, מאור מליקון מתחת לחלוץ לוסיו מרינאו הברזילאי.

כרגע ישנם דיווחים שהאיצטדיון לא יהיה מלא ב-16 אלף צופים וחבל מאוד כי ישנם לא מעט בני נוער שמעוניינים להגיע לראות את המשחק, אך לא מצליחים למצוא כרטיסי ילד ב-40 שקלים בטענה שהם אזלו ומתקשים מאוד לרכוש כרטיס מבוגר ב-80 שקלים.