Match day

הפועל באר שבע מארחת את סאות'המפטון באיצטדיון 'טרנר', במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. לפני כמה שנים המשפט הזה היה נשמע בדיחה, היום זו המציאות.
send whatsapp messsage send FB messsage
האם ניתן לעשות את זה ב'טרנר'? (צילום מסך מהפייסבוק של Southampton FC)

אחרי המסע המופלא שעברה הפועל באר שבע באירופה, עם ניצחונות היסטוריים על מועדוני הפאר, סלטיק, אולימפיאקוס ואינטר, הערב היריבה התורנית תיהיה קבוצת הפריימר ליג, סאות'המפטון וקל זה לא הולך להיות. 

בניגוד לשלושת המועדונים הגדולים אותם ניצחנו, במועדון האנגלי לוקחים ברצינות את המפגש מול הפועל באר שבע ולא מרשים לעצמם לזלזל. בימים האחרונים שמענו את אנשי המועדון מדברים על כך שהפועל באר שבע היא קבוצה מצויינת, שמקומה בליגת האלופות. האנגלים מאוד התרשמו גם ממשחק הניצחון מול אינטר שלדעתם היה החותמת לכך שלא יהיה להם קל במפגשים מול הקבוצה של ברק בכר. 

ומהצד שלנו, כדאי מאוד שנכיר את הקבוצה שמולה אנו נתמודד, סאות'המפטון אולי לא שם גדול באירופה אבל לשם הם מכוונים ודווקא בגלל זה הולך להיות לנו קשה, אבל אפשרי.

בדומה להפועל באר שבע, גם סאות'המפטון הוא מועדון שממוקם בדרום, דרום הממלכה הבריטית. יש לציין את הדרך המרשימה שהם עברו עד שהגיעו לצמרת הפריימר ליג, לשם עלו בחזרה בעונת 2012/13. עד אותה עונה עברו עליהם שבע עונות לא פשוטות בליגות הנמוכות, עם קשיים פיננסיים והורדת נקודות שכללה אפילו ירידה לליגה השלישית בארצם.

בעה נצחונות רצופים בכל המסגרות בהפרש שערים 0-9 (צילום: מתוך דף הפייסבוק Southhempton fc)

הדרך שהמועדון הזה עבר עד שחזר לפיסגת הכדורגל האנגלי, ראויה להערכה. כל זה קרה ללא השקעת כספים מטורפת, אלא בבניית אקדמייה שכל מטרתה הייתה לייצר שחקנים צעירים ואיכותיים לקבוצה הבוגרת וזה מה שהביא תוצאות. עם מערך סקאוטינג מהטובים באנגליה וטיפוח האקדמיה, יצאו שמות כמו גארת' בייל, תיאו וולקוט, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין ולוק שואו שנתנו את החותמת לכך שאפשר לייצר שחקנים שיתרמו למועדון מבלי לפגוע או לקרוס מבחינה כלכלית. ההצלחה של האקדמיה הביאה את סאות'המפטון לצמרת הכדורגל האנגלי ועכשיו יש להם מטרה נוספת, לתקוע יתד ולהתקדם גם בזירה האירופית.

בקיץ האחרון המועדון הבריטי עבר מתיחת פנים ונפרד משחקני מפתח כמו ויקטור ואניאמה, גרציאנו פלה וסאדיו מאנה וגם מן המאמן רונאלד קומאן שהביא אותה לליגת האירופית. את קומאן החליף המאמן הצרפתי, קלוד פואל, שאמנם לא מכיר את שמות שחקני הפועל באר שבע אבל זוכר מאיזה מספרים צריך להיזהר (סימן את מ"ס 9, טוני וואקמה ואת בן ביטון כשחקנים האיכותיים). 

לא רק שחרורים היו בקיץ, יש גם לא מעט שחקנים שעשו את הדרך ההפוכה. כמו בכל ההתנהלות שלה בשנים האחרונות, גם הקיץ, סאות'המפטון המשיכה לחפש מציאות שלא יצריכו מימון כספי גבוה והחתימו את הקשר האנגלי ניית'ן רדמונד (נוריץ'), אשר פואל מיקם אותו בהצלחה כחלוץ משני, הקשר האחורי פייר-אמיל הוייברג (באיירן מינכן), ז'רמי פייד, שחקן הרכש מניס, וסופיאן בופאל שהגיע מליל. כל השמות הללו מצטרפים לסגל האיכותי שמונה את שני אלופי אירופה שניצבים בהגנה, סדריק וג'וזה פונטה, דושאן טאדיץ', הסרבי המבריק ובחוד ההתקפה, האס צ'ארלי אוסטין, החלוץ האנגלי שהגיע בינואר ומאז מחורר רשתות ונמצא בכושר נהדר. 

מקצועית - בזירה המקומית באנגליה, סאות'המפטון התחילה את הליגה בצליעה יחסית, אבל בשבועיים האחרונים הקבוצה חזרה לנצח - ארבעה נצחונות רצופים בכל המסגרות בהפרש שערים 0-9. האנגלים מגיעים ל'טרנר' בתקופה טובה מבחינתם. תוסיפו לכך את הניצחון הביתי על ספרטה פראג (3-0) ואת העובדה שהם ניצבים כרגע במקום ה-1 בבית K של הליגה האירופית, שם הם רוצים להישאר גם בסיום שלב הבתים. 

ווינר אמיתי. ברק בכר (צילום: בן בודה)אם נבחן את יחסי הכוחות לקראת ההתמודדות הערב, סאות'המפטון מגיעה למפגש הזה כשתחסר ארבעה שחקני הרכב, אך עדיין היא נחשבת לפייבוריטית ברורה למרות ההרכב המלא של הקבוצה האדומה. אבל בוא לא נשכח, ב'טרנר', כמו ב'טרנר' הכל יכול לקרות. 

ברק בכר כבר הוכיח שהוא יודע להעביר את האמונה והווינריות לשחקני הקבוצה ובדיוק כמו שרבים לא האמינו שנוכל לנצח את אינטר, סלטיק ואולימפיאקוס, גם הפעם הסיכויים לא לטובתנו אבל הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, אף אחד כבר לא מזלזל בנו. הוכחנו שאנחנו מסוגלים להכל, אז יש לנו סיכוי לעשות זאת גם הפעם. 

הימור המערכת לתוצאת המשחק: 2-1 אדום, פעמיים שאגת This is Terner!

שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות למקרה שפספסת...