• 19 אוקטובר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

חיים פירות: אלון לאוטמן ואושרי פז נהנים מפרי הדמיון שלהם

אלון לאוטמן ואושרי פז טל מכירים מגיל 6. הם גדלו בבאר שבע וכשהגיעו לעשור השלישי לחייהם הגשימו חלום ופתחו את ''פרי הדמיון'', הלכנו לשמוע איך זה לחיות פירות כל היום

פרי הדמיון (צילום: יעד פחימה)

הם חברים מאז שהם ילדים. אחד מהם לא אוהב פירות. לפני שפתחו את החברה לקהל הרחב הם ישבו ימים שלמים וניסו כל חיתוך וצורת ההגשה של פירות. סושי הפירות זו בכלל המצאה שלהם. אלון לאוטמן ואושרי פז טל (40) הם האנשים העומדים מאחורי פרי הדמיון, חברה שהפכה לשם גנרי כמעט למגשי פירות מעוצבים. אבל כל מי שהתנסה בלשים לילדים בתיק פירות לטיול, יודע כמה זה קשה: פירות זה דבר עדין, שלא לדבר על מגש פירות חתוכים שצריך להגיע ליעדו כשהוא יפה, טעים, טרי, קריר ורענן.

אלון גר כיום במושב, אבל נולד וגדל בשכונה ה' בבאר שבע. בגיל כשהיה בן 6, משפחתו עברה לגור בשכונת נווה נוי. בעודו פורק את חפצי הבית, אבא של אלון אמר לו: ''לך חפש לך חברים לשחק איתם''. ''אז זה מה שעשיתי. ראיתי מעבר לרחוב ילד בגילי. זה היה אושרי. פשוט שאלתי אותו אם הוא רוצה לשחק איתי ולהיות חבר שלי והוא אמר שכן. מאז, אנחנו ביחד''.

''למעשה, הפירות תמיד היו חלק מהחיים שלנו'', אומר אושרי. ''בבתים של ההורים בנווה נוי היו עצי פרי והם היו לא רק חלק מהמאכלים בבית, אלא חלק ממשחקי הילדות שלנו. איזה ילד באר שבעי לא אהב לשחק בגוגואים''.
אושרי ואלון חגגו לא מכבר יום הולדת 40 ויום הולדת 10 לעסק. ''זאת חגיגה כפולה ושמחה עוד יותר גדולה בגלל שאנחנו ביחד מאז שאנחנו ילדים. למדנו ביחד בבית ספר ''מענית'' ואחרי זה בתיכון מקיף א'. אחרי זה, כל אחד מאיתנו פנה לדרכו בצבא ובעבודה, אבל נשארנו חברים טובים''.

''איפה שהוא, בשנת 2008, נולד הרעיון לעסק. אני בדיוק חזרתי משהות בארצות הברית, ביוסטון, טקסס ואלון עסק בניהול ברשת בורגראנץ'. לי היה טוב בארצות הברית, מאוד קסם לי להישאר שם, אבל מאוד התגעגעתי לארץ ובעיקר לאנשים כאן. כשחזרתי, חשבו ביחד עם אלון על פתיחת עסק משותף, משהו שעוד לא היה כאן, שיהיה ייחודי ומיוחד''.




למה פירות ולמה בבאר שבע, עיר מאוד שמרנית בנוגע לאוכל? לא חששתם מכישלון?

''אני מודה: היה בזה משהו נועז וגם לא מעט סיכון. בשביל לפתוח את העסק לקחנו את כל החסכונות שהיו לנו. במקום לקנות בית פתחנו עסק. מול החשש, הייתה לנו רוח גבית והמון עידוד גם מהמשפחה וגם מהחברים. ההתחלה לא הייתה קלה. היינו צריכים לפתח את המותג ולדאוג שיכירו אותו. התחלנו בדיוק לפני עשר שנים: בראש השנה 2008. קדמו חודשים של הכנה, של פיתוח, החלטנו לצאת כשהרגשנו שיש לנו ביד מוצר איכותי. חודש שלם שלחנו סלסילות פרי במתנה לכל מיני גורמים. לאט לאט אנשים הכירו אותנו והטלפון התחיל לצלצל. אנשים התחברו לרעיון של מגש פירות איכותי ואסטטי, החיבור עם הלקוחות היה מיידי. מי לא אוהב פירות? ילדים ומבוגרים, פירות אפשר לאכול בבוקר וגם בלילה מאוחר. אנשים בבאר שבע התחברו מיד ויש לנו לא מעט לקוחות שהם איתנו מאז''.

''אנשים חושבים שאפשר לקנות פירות בשוק, לחתוך אותם יפה, לסדר אותם על צלחת ולמכור אותם – ובזה נגמר הסיפור'', מספר אושרי. ''אך זו למעשה תורה שלמה ומורכבת. זה מתחיל מלבחור את הפירות הנכונים, מהמגדלים הייחודיים, אותם אנחנו מכירים כבר שנים. זה עובר דרך הטיפול, החיתוך, הסידור. האספקה שלנו טרייה, שזה תנאי יסודי. עד שהגענו למוצר שרצינו, ישבנו שבועות לחתוך, לסדר, לטעום. והייתה בעיה: אני אוהב פירות, אלון לא אוהב פירות. אבל ישבנו, למדנו, טעמנו. בלי להגזים – עבודה של יום ולילה. עבודה קשה שעשינו באהבה רבה, אבל ההתחלה הייתה קשה. הפרי צריך להיות הכי טוב, הכי טעים, הכי טרי. הוא צריך להגיע ללקוח יפה ורענן. אם זה אבטיח או אננס, קיווי או מלון, ענבים או פרי אקזוטי, רק זנים מסוימים, במידת הבשלות הנכונה, שהוחזק בתנאים הטובים ביותר, יתאים להגשה''.



הסוד: טריות, איכות ועבודה קשה

אלון אומר שגם זה לא מספיק: ''מה מייחד אותנו? אתה מקבל מגש כייפי. הכול נקי, מוכן לאכילה. הכול חתוך לביס הנכון. אתה לא מתעסק עם קליפות. המיץ לא נוזל עלייך. המגש מגיע כשהוא מצונן במידה נכונה. ההגשה אסטטית. זה מתאים למשל לאכילה בישיבת מנהלים או באירוע חברתי. על הקונספט הזה עבדנו המון. חתכנו המון פירות, אכלנו המון פירות, עד שהגענו למה שרצינו, ואז, סמוך לחגים, החלטנו שאנחנו פותחים. מ שלא ידענו, זה שיהיה ביקוש אדיר ושנבלה את הימים לפני החג בעבודה מטורפת. אבל זו הייתה הטירונות שלנו ולמדנו המון''.

אושרי: ''גילינו שאנשים בבאר שבע ובכל הארץ אוהבים פירות. זה גם בריא וגם רענן, היום הטרנד הוא בריאותי ואנשים רוצים לגוון מהבורקסים. אלא שלבחור את הפירות הנכונים, דורש מאיתנו להיות מעודכנים בכל המידע הקשור לפירות, תחום דינאמי שמתחדש כל הזמן''.

החברה, שבינתיים הפכה שם נרדף למגשי פירות, הפקידה על המון מרכיבים שיחדיו, יצרו את ההצלחה: המענה האנושי, לפעמים בשעות הקטנות של הלילה. ההון האנושי של החברה, שיקר ללבם של אלון ואושרי. ''העובדים שלנו ותיקים. הם יודעים את העבודה מצוין. הם מיומנים. סביבת העבודה נעימה. הם אוהבים לעבוד איתנו ואנחנו לא מתעצלים וכשצריך, עובדים איתם''.

בחברה מועסקים כיום 20 עובדים ויש לה סניף במרכז, בראשון לציון, המכסה את הגזרה שבין אשקלון לקיסריה. ''בשנת 2012 הרגשנו שהביקוש למוצר שלנו גדול והחלטנו להיכנס למגרש של הגדולים ופתחנו את הסניף בראשון לציון. קיבלנו תגובות מדהימות. תגובת הקהל היא זו המניעה אותנו להתפתח, להשתפר כל הזמן והסניף בראשון אפשר לנו לכסות את גוש דן, עם כל הפוטנציאל העסקי שבו. יש לנו צוות מקצועי ואיכותי, אשר בתקופות של לחץ – כגון חגים, ימי האהבה ואם, מקבל תגבור. מתוך הביקוש הזה גם נולד העיסוק שלנו באירועים ופיתחנו בר פירות לאירועים. גם בזה קיבלנו תגובות נהדרות. לפני זה, אם הגישו פרי באירוע, זה היה פרי לא מקולף, שהצריך מהאורחים התעסקות. אנחנו באים עם בר פירות צבעוני, רענן, טרי, טעים, שכולם מתחברים אליו: הילדים אוהבים ענבים ואבטיח, הבוגרים אוהבים את המנגו המגיע חתוך ומוכן לאכילה, ואת הפירות האקזוטיים. הביקוש לבר לאירועים גדול ואנחנו לא אחת סגורים על אירועים לזמן רב מראש''.

אנשים מזמינים פירות בשעות לא שגרתיות ולפעמים, למקומות יוצאי דופן
​​​​​​​

אנשים מזמינים פירות בשעות הכי מוזרות ולמקומות הכי יוצאי דופן: ''הייתה לנו יותר מהזמנה אחת בשלוש בבוקר. הייתה המנה מרגשת של אימא של חייל ששירת בנגב והיה בתרגיל בשטח דווקא ביום ההולדת שלו.  אז קיבלנו את המיקום המדויק והחייל קיבל את משלוח בזמן''.
כפי שהוזכר, החברה נכנסה גם לתחום האירועים: ''זה דרש מאיתנו היערכות, אבל בר פירות באירועים הוא רעיון מרענן שחוגגים מאמצים בחום. היו לנו לקוחות מכל המגזרים, בהם בכירים, אנשי טלוויזיה, מנכ''לים שרוצים לערוך ישיבה באווירה מרעננת''.




ממציאי סושי הפירות

אלון ואושרי הם הממציאים של סושי הפירות. הוא טעים בטירוף ומתאים לכולם, גם לטבעונים אדוקים. הדף עשוי מסויה והמילוי עשוי מממרח קוקוס, אגוזים ופירות טריים. ''התאמנו כמעט שבועיים על ההכנה, עד שהגענו לתוצאה שרצינו. חתכנו, גלגלנו וטעמנו מאות פעמים, עד שזה היה מושלם. זה משהו שהלקוחות פשוט התאהבו בו''.

הקטלוג של החברה מציג שפע של הצעות: מגשי פירות, סושי פירות, מארזים לחגי ישראל, מארזים של שוקולדים, יינות ועוד, הכול באיכות גבוהה. באתר גם מפורטים אזורי החלוקה והמחירים ברורים מאוד בכל קטגוריה. יש מגשים ומתנות בכל רמות המחיר, אך לא משנה אם מדובר במארז הזול יותר או היוקרתי ביותר, הכול מוקפד. ההקפדה על איכות וטריות ועל הובלה נכונה, הפכו את פרי הדמיון לבחרה מצליחה – זה והעבודה הקשה של כלל העובדים.

בדרך ככל שואלים יזמים איפה הם רוצים להיות בעוד עשור. אושרי ואלון מאמינים גדולים בעבודה קשה, יסודית וכנה. הם רוצים לעבוד ולהתפתח בצורה מושכלת, בלי ''לקפוץ מעל הפופיק''. מה שהתחיל בחברות ילדות תמימה, הפך היום לחברה ייחודית, אחת כזו שיצרה אופנה ואפילו המציאה קונספטים בתחום.

תגובות

End of content

No more pages to load