צפו: ''חוויתי משפט שדה, ברמה הנבזית ביותר''

חילופי דברים קשים, כמותם לא נשמעו שנים, בישיבת מועצת העיר באר שבע. חבר מועצת העיר טוען כי מח' ההנדסה מתנכלת ליזם, טל אל על, ס' רוע''ה והממונה על תיק ההנדסה, השיב לינאי. צפו בדיון הסוער
send whatsapp messsage send FB messsage
אל על משיב לינאי, ינאי מניף בפרוטוקול (צילומים: דני בלר)

שנים לא נערכה ישיבת מועצת עיר סוערת כמו זו היום, רביעי. על פי התוכנית, זו הייתה אמורה להיות ישיבת אישור פרוטוקולים ומסירת דיווחים. אלא שדקות ספורות אחרי תחילת הישיבה, התחוללה סערה, כאשר סגן ראש עיריית באר שבע והממונה על תיק ההנדסה, טל אל על, החליט להשיב לטענות שהעלה שלא בנוכחותו חבר האופוזיציה משה ינאי.

ינאי טען כי מחלקת ההנדסה מתנכלת לכאורה ליזם שרוצה להקים בניין למגורי סטודנטים בעיר העתיקה. לטענת ינאי, ליזם נמסרו ''מאות'' תיקונים לתוכנית וכי לכאורה, מתנכלים ליזם. משך שעה ארוכה, תקף ינאי את אל על, שלא נכח באולם ולא יכול היה להשיב לטענות.

אל על נמנע מלעורר מהומה על התנהגותו של ינאי וקיווה כי הסוגיה מאחוריו. אלא שכאשר ינאי ביקש למסור לראש העירייה ניירת ובה לכאורה פרוטוקול המאשר את דבריו, קמה מהומה, שהועברה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של ברנז'ה חדשות.


וידאו: ישיבת המועצה הסוערת (צילום: דני בלר, הועבר בשידור חי בדף של ברנז'ה חדשות באר שבע והנגב)


הפעם אל על החליט להשיב לו והשמיע כלפיו דברים קשים. הוא כינה את ינאי ''איש נורא ואיום'' ודרש ממנו להציג הוכחות חד משמעיות לדברים שטען. ''חוויתי משפט שדה, ברמה הנבזית ביותר, זה היה גרוע מלהיות שם פיזית, לא חוויה שאני לא מאחל אותה לאף אחד''. ינאי המשיך לטעון כי בידיו הוכחות ואףך פנה לראש העירייה, והתריע בפניו שהוא עלול להסתבך. ראש העיר הציע לו לפנות למשטרה. ינאי גם פנה לתקשורת וטען כי העיתונאים חוששים לכתוב, טענה שראש העירייה הפריך והזכיר שהוא מכיר את התכבים באולם ויודע שהם לא חוששים לכתוב דברי ביקורת, אך עושים זאת באחריות.

חילופי הדברים בין אל על לינאי נמשכו דקות ארוכות ואל על הזכיר, כי לא רק הדיונים שקופים, אלא שגם במהלך כל פרויקט בעיר נעשים על הדרך תיקונים ונרשמות הערות, לעיתים מאות - הזזת קווים, תיקוני נוסחים ואפילו הערות לשוניות. זה לא סיפק את ינאי, שהמשיך לטעון כי לכאורה, מתנכלים ליזם, ואל על השיב לו בשורה ארוכה של טענות, כשהוא גם מצרף את המילה לכאורה.