למעלה מ-5 שנות מאסר - על גידול קנאביס

שינוי מגמה בענישה? בית המשפט המחוזי בב"ש הכריז על הנאשם עפר אנריקז כסוחר סמים והשית עליו קנס ומאסר מרתיעים
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום המחשה: BXXXTY / PEXELS

בית המשפט המחוזי בב"ש הכריז על הנאשם עפר אנריקז כסוחר סמים והשית עליו עונש של 62 חודשי מאסר בפועל, בגין הקמת מעבדת סמים.

בית המשפט המחוזי ציין בגזר הדין, כי "העבירות שביצע הנאשם חמורות, והוא מבצען תוך תכנון והעמדת מכשור וציוד רב...עבירות ייצור סמים מסוכנים צריכות לענישה מחמירה ומרתיעה, והמטרה היא למגר מעבדות סמים המתפשטות בשדה קוצים".

הנאשם הקים במבנה מסחרי ששכר בשדרות מעבדת סמים עם ציוד רב, בה גידל כ-600 שתילי סם מסוג קנבוס במשקל של מעל 120 ק"ג. לשם תפעול המעבדה, חיבר הנאשם חשמל באופן פיראטי ומסוכן.

בית המשפט המחוזי הרשיע את הנאשם, לאחר הליך הוכחות, בעבירות של גידול והחזקת סם שלא לצריכה עצמית לפי פקודת הסמים המסוכנים, וגניבת חשמל.  

בשלב הטיעונים לעונש, טענה עו"ד ענבל ברסאנו מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) בין השאר, שמדובר בכמות עצומה של סם מסוכן בשלב גידול מתקדם, עם שווי פוטנציאלי של מליוני שקלים וביקשה מבית המשפט להעביר מסר לנאשם ולעבריינים אחרים שבתי המשפט ינקטו ביד קשה בענישה משמעותית ומרתיעה בכל רכיבי הענישה, גם הכספיים, על מנת להילחם בתופעה.

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את עמדת הפרקליטות, שיוצגה ע"י עו"ד ענבל ברסאנו מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), לפיה יש להחמיר בעונשו של הנאשם, בין היתר גם לאור עברו הפלילי בגין עבירות דומות, והשית עליו עונש של 62 חודשי מאסר בפועל (כולל מאסר מותנה), מאסר על תנאי, קנס בגובה של 200,000 ₪ ותשלום פיצוי בסך 123,300 ₪ לחברת החשמל. כמו כן, כאמור הכריז בית המשפט על הנאשם כסוחר סמים וחילט לטובת אוצר המדינה את הרכוש.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬