הפגנות בבית המשפט בב''ש, בעת הארכת מעצר הסטודנטית

הסטודנטית, בת 22 תושבת אבו קווידר, חשודה כי פרסמה פוסטים ברשתות החברתיות הקוראים לאי ציות לחוקי המדינה ומביעים תמיכה בפעולות נגדה. מעצרה הוארך שוב. סנגורה: ''עינוי דין''
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: משה פריאל, כתבנו הפוליטי

הפגנות בכניסה להיכל המשפט בבאר שבע - של תומכים ומתנגדים להמשך מעצרה של סטודנטים לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון, תושבת אבו קווידר, אשר על פי החשד פרסמה פוסטים הקוראים לאי ציות לחוקי המדינה ופוסטים התומכים במעשים כנגד המדינה. 

מעצרה הוארך כמה פעמים, אחרי שנציג המשטרה הציג חומר, הקושר לכאורה את הסטודנטים למעשים המיוחסים לה. הסטודנטית, בת 22, ללא עבר פלילי, נעצרה בשבוע שעבר באוניברסיטת בן גוריון, במהלך עצרת לזכר כתבת אל ג'זירה, העיתונאית שירין אבו-עאקלה, אשר נהרגה במהלך חילופי ירי בג'נין, מהדמיות הבכירות בערוץ, תושבת מזרח ירושלים ואזרחית אמריקאית.

וידאו: ההפגנה בכניסה להיכל המשפט (צילום: משה פריאל)



בית משפט השלום בבאר שבע בראשות השופט אריה דורני -דורון האריך היום(שני) בשבעה ימים את מעצרה של מרים אבו קווידר, סטודנטית שנעצרה בשבוע שעבר בהפגנת סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון  במחאה על מותה של העיתונאית מרשת אל ג'זירה.

במהלך הדיון טען החוקר  אלעד כראדי כי: "החקירה עדיין בעיצומה החשודה מסיתה נגד מדינת ישראל ותומכת בפעולות טרור כאלה ואחרות נותרו כמה פעולות לעשות לפני שנוכל להעביר את התי לעיון התביעה.

אנחנו צריכים לפרוק את כל תוכן הטלפון שהיה ברשותה כשיש קבצים רבים כל כך בטלפון יש בעיה .הבעיה היא היקף החומרים והצורך לנתח אותם איני יודע כמה זמן זה ייקח ".

מהצד  שכנגד טען בא כוחה של החשודה על עינויי דין שמרשתו עוברת במשך כל התקופה: "במשך 4 ימים נויידה מרשתי ממקום למקום מבית מעצר בנתיבות ,לשרון וביום השלישי בצפון. בקשתנו להורות על שיחרורה המיידי ללא הסתייגות וללא היסוס, המדובר במעצר לצורכי חקירה ולא לצורכי ראוותנות. הדברים שמייחסים לחשודה הם צורמים חלקם לא עולה כדי עבירה פלילית ".

בהחלטתו ציין השופט "על פי החשד ,מדובר בעבירות הסתה למרד על ידי פרסומים והסתה לאי ציות בכוונה לפגוע במדינה 
בחנתי את דברי הסניגור בכל הנוגע למסוכנות .ייתכן שבימים כתיקונם ניתן היה לקבוע כי נקודת הזמן היא זו או סמוך לה, אולם בתקופה זו נוכח גל הטרור והניסיונות לפיגועים קשים, כשהחשד מייחס עבירות חמורות התורמות להתגברותו אין מנוס אלא לראות מעשים בקונטקסט של זמן ותקופה אין מדובר בפגיעה בחופש הביטוי אלא החשד הוא לעבירות שיש בהן סיכון חיי אדם. לפיכך אני מורה על מעצרה ל-7 ימים."


מעצרה של הסטודנטית הוארך ב-7 ימים, אחרי שביום שישי האחרון בית המשפט החליט לשחרר אותה למעצר בית, אך האריך את מעצרה לאחר שהתביעה הגישה ערעור. 


​​​​​​​