• 12 אוגוסט 2022

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

''החלטה של פעם ב-100 שנה, שתשפיע על עתיד הנגב''

ראשי הרשויות בנגב ובעמק יזרעאל הופיעו בפני ועדת עילם - הוועדה הבין משרדית שבוחנת את תכנון תשתיות התעופה העתידי של ישראל - בנושא הקמת שדה תעופה בנבטים

צילום הדמיה: Image by Johannes Kirchherr from Pixabay

היום, רביעי,  הופיעו ראשי הרשויות השותפות בפורום לתמיכה בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, בפני הוועדה הבין-משרדית של משרד התחבורה. הוועדה כוללת נציגי משרדי ממשלה שונים ותפקידה להגיש דו״ח שיסקור את הפתרונות האפשריים לתחום התעופה בארץ, בעוד מספר חודשים.

מבין ראשי הרשויות הציגו רוביק דנילוביץ׳ - ראש עיריית באר שבע, אייל בצר- ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ניסן בן חמו- ראש עיריית ערד, אלכס גן- ראש המטה המקצועי של הפורום המשותף, יוהן אטלן- מנכ״ל מועצת הנגב ומומחי תעופה וכלכלה בינלאומיים.  התמונה שעלתה בדיון הוועדה מראה באופן חד משמעי שניתן להקים שדה תעופה בינלאומי בנבטים, ויתרה מכך, זוהי חובתה של המדינה. זאת, לאור תחזית תנועת הנוסעים בשנים הבאות והצורך בחיזוק הנגב.

נושא הקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים מועלה אחת לכמה זמן, מזה למעלה מ-40 שנה. נמל התעופה, כך טוענים מצדדיו, יוסיף לבאר שבע והנגב אלפי מקומות עבודה ויקדם את התיירות באיזור. בצה''ל מתנגדים להקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים, מטעמים מבצעיים.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, הדגיש שוב את הקונצנזוס הלאומי בעד חלופת נבטים, שתקל מאוד על העומס והסבל סביב נתב״ג, קונצנזוס הכולל רשויות רבות מהצפון, מהדרום וממרכז הארץ.  נציג משרד הביטחון הציג את עמדת המשרד ולמעשה לא חידש בטיעונים מעבר למה שכבר ידוע. לדבריו, המשרד יבחן את העבודות שנעשו. 

נזכיר שבדיון שהתקיים לפני חודשיים בוועדת החוץ והביטחון, הורה ראש הוועדה, חבר הכנסת רם בן ברק, למשרד הביטחון להציג אפשרויות על פיהן ניתן להקים שדה תעופה בנבטים, אך עד כה, לא הוצגה עבודה שכזו. כבר בעבר פרסמנו בלעדית בברנז'ה חדשות באר שבע והנגב, כי צה''ל מתנגד להקמת שדה תעופה אזרחי, בין היתר בשל מסלולי המראה ונחיתה ומסלולי אימונים של כלי טיס צבאיים - וכי נתיבים אלה חייבים להיות פנויים בלעדית לצרכים מבצעיים.

אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ''העליתי בפני הוועדה פעם נוספת את מחאתנו להמשך תכנון חלופת רמת דוד למרות החלטת הממשלה 547 הקובעת שמיקום שדה התעופה ברמת דוד אינו רלוונטי. יש לקדם שדה תעופה בינלאומי גדול במטרופולין באר שבע ושדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה, שיתנו מענה אמתי וכולל לכל תושבי מדינת ישראל.״ 

רוביק דנילוביץ׳ ראש העיר באר שבע: "בהחלטה אחת של ממשלת ישראל, ניתן לחולל שינוי אדיר לטובת הנגב ולטובת מדינת ישראל. שדה תעופה בינלאומי בנבטים יסייע בפתרון בעיית הצפיפות בגוש דן, יהיה מנוע צמיחה לנגב, ייצר מקורות תעסוקה, יפתח את הכלכלה והתיירות ויהפוך את הנגב לאזור הביקוש הבא של ישראל."

ניסן בן חמו ראש העיר ערד ויו"ר מועצת הנגב: ״מדובר בהחלטה של פעם ב-100 שנה ואשר תשפיע לא רק על עתיד הנגב בהיבטים כלכליים, חברתיים ובהיבטי משילות, אלא גם בהחלטה שתשנה את המאזן הדמוגרפי בישראל. אנחנו מבקשים מחברי הועדה לבחון את הנושא תוך התחשבות בכלל בשיקולים הנדרשים בהקמת תשתית לאומית שתשפיע על הדורות הבאים".

אלכס גן ראש המטה המקצועי של פורום הרשויות המשותף: ״הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים אפשרית אך תלויה בשיתוף פעולה מלא ורצון טוב של כל המעורבים בדגש על חיל האוויר. אנחנו מצפים מגוף מקצועי כמשרד הביטחון להציג הציג ולדון בכלל המשמעויות של הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים.״

חן הרצוג כלכלן ראשי, חברת BDO: ״בתכנון תשתיות בישראל, יש במקרים רבים נטיה לאמץ פתרונות קצרי טווח במקום להתמודד עם בעיות היסוד. תשתית נמל תעופה צריכה להיעשות לאור צרכי המשק ל-50 שנה ויותר, והמשמעות היא שישראל צריכה שדה עיקרי גדול נוסף, בעל יכולת התרחבות, והיכול לשרת טיסות לכל היעדים ולכל סוגי המטוסים.  הקמת שדה משלים, קטן ומוגבל ברמת דוד, תהיה בכיה לדורות.  
הקמת שדה תעופה עיקרי בנבטים, המקושר למרכז הארץ ברכבת מהירה, מייצרת יתרונות כלכליים וחברתיים, אקו-סיסטם כלכלי שיכול לייצר עשרות אלפי מקומות תעסוקה בנגב, וחסכון בעלויות למשק כתוצאה מניצול יתרונות לגודל ואופק התרחבות.״

בין הטיעונים נגד שהוצגו בעבר, היה מיקומו של השדה, הרחק מהמרכז התרבותי, הלוגיסטי והתיירותי של ישראל, שיחייב את  התיירים לנוע עוד כ-90 דקות ברכבת עד שיגיעו ליעדם (בניגוד לאירופה, בישראל אין שירותי רכבת מכניסת השבת ועד לצאתה). בנושא הלוגיסטי,  מדובר בעלויות שינוע נוספות. זאת ועוד: בישראל הוקם שדה תעופה בינלאומי - רמון, ממנו ניתן היה להוציא רכבות מהירות ומודרניות.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

תגובות

End of content

No more pages to load