בעקבות חקירת שב''כ: כתבי אישום נגד 4 תושבי שגב שלום

הארבעה נעצרו בחשד לתקיפת יהודי וזריקת בקבוקי תבערה על נקודת משטרה. 3 מהם הינם ילידי הארץ שאחד מהוריהם קיבל מעמד בישראל במסגרת איחוד משפחות
send whatsapp messsage send FB messsage
רכב עולה באש בשגב שלום (צילום: רץ ברשתות, ללא קרדיט, שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/מחלק פח״ע ימ״ר נגב, נעצרו לחקירת שב"כ במהלך חודש ינואר 2022 ארבעה אזרחים ישראלים, תושבי שגב שלום, בחשד כי היו מעורבים בתאריך 11 בינואר 2022 בתקיפת אזרח ישראלי יהודי, עיתונאי, ושריפת רכבו בשגב שלום, וכן ביידוי בקתב"ים לעבר נקודת משטרה בשגב שלום.

וידאו: הפרות סדר חמורות בנגב (סרטוני רשת ללא קרדיט, טלגרם עמאר אסדי, שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

ארבעת החשודים הינם - מהראן אבו עדרה, בילאל אבו עדרה, כרם אלקאדי ואיסמעיל אלקאדי, בני גילאים 18-19. מהראן, בלאל וכארם הינם ילידי הארץ אשר אחד מהוריהם קיבל את מעמדו בישראל במסגרת הליכי אחמ"ש.

מממצאי החקירה עלה, כי במסגרת האירוע, היו הארבעה מעורבים בתקיפה, בגניבת חפצים אישיים מהרכב ובהמשך בהצתתו, לאחר שהבינו, כי בעל הרכב הינו יהודי. מעשיהם אלו בוצעו בעוד צעירים רבים מיידים אבנים וקרשים לעבר הרכב. 

עוד העלתה החקירה, כי הארבעה אף השתתפו באירועי הפרות סדר אלימות נוספות בשגב שלום בימים שקדמו למעצרם. במסגרת כך, יידו בקבוקי תבערה לעבר נקודת המשטרה בשגב שלום על מנת להציתה, יידו אבנים לעבר כוחות משטרה, הציתו צמיגים וחסמו את כביש הגישה לשגב שלום.  חלקם אף השתתפו בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו בנגב בחודש מאי 2021. 

עם תום החקירה בשב"כ ובמשטרה, הועבר תיקם לפרקליטות מחוז דרום, אשר צפויה להגיש כנגדם כתבי אישום חמורים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

''שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, וימשיכו לפעול למיצוי הדין עם אלו הפועלים לפגיעה בבטחונם של אזרחי המדינה וכוחות הבטחון'', נמסר.


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬