בגלל עבודות קק''ל בשטח מולדה - בוטל דיון על פוליגמיה

ח"כ תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, דחתה את הדיון בנושא "תופעת הפוליגמיה" הפוגעת בחייהן של 14,000 נשים בישראל
send whatsapp messsage send FB messsage
ח''כ עאידה תומא סולימאן. צילום: אמיר דיב - Amir Deeb - דוברות הרשימה המשותפת / CC BY SA 4.0

מאת: משה פריאל, כתבנו בכנסת

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה דחתה את הדיון בנושא "תופעת הפוליגמיה" הפוגעת בחייהן של 14,000 נשים בישראל. הצעת הדיון   הועלה על ידי חברי הכנסת: מיכל וולדיגר, לנדה וסרמן,רות דיסטל, גלית אטבריאן ועמיחי שיקלי.

בפתח הדיון אמרה ח"כ תומא סלימאן: "לצערי הרב מתקיימות עבודות קק"ל באדמות משפחת אלאטרש בנגב. עבודות תחת מעטה נטיעת יערות,מתקיים גזל אדמות. בינתיים התחילה גם אלימות ם שמופעלת כנגד הציבור הבדואי . בזמן הזה הייתי מקווה להיות עם אחיי בנגב . כיבדתי את העובדה שיש אנשים שהציעו את הדיון למרות שאני תוהה אם הצעתם הייתה בכלל למען קדום מעמד הנשים הערביות הבדואיות אבל הם לא הגיעו ואני נועלת את הישיבה''.

חה"כ מיכל וולדיגר אומרת בתגובה: ''לפי דוח מבקר המדינה (דוח אחר מדבר על מספרים גדולים בהרבה) חיים כיום בישראל 14,000 נשים פוליגמיות. חרף העובדה שפוליגמיה אסורה במדינת ישראל, היעדר אכיפה, היעדר מדיניות כוללת ודיווחים כוזבים יוצרים מציאות אבסורדית שבה ממשיכות להתקיים בישראל אלפי משפחות פוליגמיות, כולל נישואיי קטינות, בניגוד לחוק, וחלקן הגדול מקבלות קצבאות שלא כדין שרק מעודדות את המצב.,כך נוצר מצב שעד 2020 הוגשו 18 כתבי אישום בלבד בתיקי פוליגמיה, כש-345 תיקים נוספים נסגרו. נושא הפוליגמיה טומן בחובו נושאים רבים, אזרחיים, הומניים ואף לאומניים''.

''למרות כל האמור לעיל, לדאבוני הרב חה"כ עידאה תומא סלימאן נתלתה באמתלה מגוחכת כדי לברוח מדיון בנושא חשוב ואקוטי זה. אם טובתם של הבדואים אכן הייתה חשובה לה, היא לא הייתה נועלת דיון העוסק באלפי נשים וילדים שנקלעו למסגרת חיים זו וסובלים מעוני ומהזנחה פושעת. נעילת דיון כאשר חברי כנסת נוכחים בו אינו ראוי ככל ועיקר וראוי לכל גינוי".



על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬ ​​​​​​​​​​​​​​