איפה תוכלו לקנות דירה חדשה בפחות מחצי מיליון ש'?

שני מכרזים במסגרת התכונית ''דיור במחיר מופחת'' מציעים דירות במחירים זולים משמעותית מאלה שבבאר שבע
send whatsapp messsage send FB messsage
דימונה. צילום: יהודית גרעין-כל / CC BY 2.5

דירה בפחות מחצי מיליון שקלים? בעוד דירות בב''ש שוברות שיאי מחירים ונראה כי בשנה הקרובה, משבר קורונה והכל, הרכבת לא תעצור, יש מקומות בנגב בהם ניתן לקנות דירה במחיר יותר משפוי.

בתכנית דיור במחיר מופחת נקבעה שיטת מחיר מקסימום למ"ר ומחיר מינימום למ"ר. הזוכה נבחר לפי מבחן דו שלבי, בשלב הראשון - נבחר מי שהציע את המחיר הנמוך ביותר - לרוכשי הדירות - למ"ר. בשלב השני -  מבין מי שהציעו את המחיר הנמוך ביותר  למ"ר שהוא המינימום - נבחרת ההצעה של המציע שהציע את התוספת הגבוהה ביותר על  מחיר הקרקע, כלומר התמורה המופחתת הגבוהה ביותר.

רשות מקרקעי ישראל הכריזה על 'אור נתיבות ישראל בע"מ' כזוכים במכרז לבניית 18 יח"ד במתחם אחד בבניה רוויה בשכונת רמות ספיר, מצפה רמון. במסגרת המכרז שווקו 9 יח"ד במחיר מופחת ו-9 יח"ד בשוק החופשי.
מחירי הדירות שנקבעו במכרז משקפים הנחה של 40% בהשוואה לדירות דומות בשוק. המחיר התחלתי לדירת 85 מ"ר יעמוד על 497,182 ₪.  המחיר התחלתי לדירת 100 מ"ר יעמוד על  583,177 ₪. המחיר התחלתי לדירת 120 מ"ר יעמוד על  697,837 ₪. כל הדירות יכללו מרפסת, מחסן וחניה. למכרז הוגשו 8 הצעות.

השכונה כוללת 32 מגרשים לבניה עצמית, 12 יחידות בבניה טורית (קוטג'ים), 168 יח"ד בבניה מדורגת, ו-32 יחידות דיור בבניה רוויה – דופלקסים. סה"כ 244 יח"ד. הבנייה הרוויה תכלול יחידות דיור דו – קומתיות, חצרות וחניות צמודות לדירות בקומת קרקע, בריכת שחיה, מכון כושר וכד'.

עוד בנגב: רשות מקרקעי ישראל הכריזה על 'א.ג. בוסקילה עבודות בנייה בע"מ' כזוכה במכרז לבניית 106 יח"ד במתחם אחד לבניה רוויה בשכונת השחר, דימונה. במסגרת המכרז שווקו 53 יח"ד במחיר מופחת ו-53 יח"ד בשוק החופשי. מחירי הדירות שנקבעו במכרז משקפים הנחה של 29%-28% בהשוואה לדירות דומות בשוק.

המחיר ההתחלתי לדירת 85 מ"ר יעמוד על 499,370 ₪.  המחיר ההתחלתי לדירת 100 מ"ר יעמוד על  587,120 ₪. המחיר ההתחלתי לדירת 120 מ"ר יעמוד על  704,120 ₪. כל הדירות יכללו מרפסת, מחסן וחניה.

שכונת השחר מתפרסת על שטח כולל של 1200 דונם.  השכונה מתוחמת על ידי כביש טבעת עירוני במזרח, טיילת עירונית במערב, אזור הררי מחורץ הפונה לפארק ממשית בדרום ושכונת מגורים המופרדת מן השכונה על ידי ואדי בצפון. השכונה ממוקמת באזור עם איכותיות נופית גבוהה, השטח שלה מאופיין בוואדיות עמוקים ומדרונות משופעים. תמהיל הדירות כולל דירות בבנייה רוויה ודירות גן עם גינות פרטיות, כמו כן משולבים בתכנית מבני ציבור וחינוך בכללם דיור מוגן, מתנ"ס, מרכז מסחרי ופארק מרכזי במרכז השכונה המעניק שטח פעילות לרווחת תושבי השכונה.


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬ ​​​​​​​​​​​​​​