העולם המופלא של הצעצועים: בים בם בום במוזיאון הנגב

מי לא אוהב צעצועים? תערוכה ייחודית במוזיאון הנגב מציגה את עולמם של הצעצועים הישנים, עם מחווה מיוחדת למיקי מאוס
send whatsapp messsage send FB messsage
מיקי מאוס על תלת אופן, שנות ה-50, פח ופלסטיק. אוסף פרטי. צילום: ארמנו טידיסקי / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

מוזאון הנגב לאמנות מציג את בים בם בום, תערוכה המשלבת צעצועים, משחקים ואמנות. התערוכה שתתקיים בין התאריכים 21.12.21-26.3, מתפרסת על כל המוזאון, וכוללת אוסף צעצועים ואמנות מרהיב מאיטליה לצד עבודות מרתקות של אמנים ישראלים וכוללת גם פסלי חוץ המוצבים במתחם המוזאונים.

מקום מיוחד בתערוכה מוקדש לגיבורי התרבות מיקי מאוס ופינוקיו שהציתו את דמיונם של ילדים ומבוגרים בינם אמנים רבים, והשפיעו על היבטים שונים בתרבות הפופולרית. בתערוכה יהיו ציורים נדירים של מיקי מאוס משנות ה-40 ורישומים מרהיבים של פינוקיו בהשאלת מוזאון "מוזלי" בטורינו, איטליה.

חלק מיוחד בתערוכה יוקדש גם לצעצועי וינטג' נדירים משנות הארבעים והחמישים מאוסף פרטי – מכוניות וינטג' ישנות, עגלות גלידה ואפילו אוטובוס אגד ישן. 

פוסקה בוג'י, טבעות, 2012, קרמיקה וגלזורה, צילום: פוסקה בוג'י​​​​​​​

חדר שלם יוקצה בתערוכה לאינטראקציה בין הצופה למשחק,  בו יוכלו המבקרים לחוות את האמנות והצעצועים, כמו בעבודה של ורד אהרונוביץ, המזמינה את הצופה לשחק עם פסל ילדה קטנה בגולות, או משחק פיקסל ארט, במימדים עצומים עם עשרות אלפי נעצי פלסטיק שירכיבו את התמונה, כל מבקר בתערוכה מוזמן לקחת חלק ולהשלים חלק קטן מהתמונה כשבסופו של דבר תתגלה התמונה הגדולה בפני המבקרים כשישלימו את הרכבתה. המשחק נעשה במיוחד עבור התערוכה ונתרם מחברת המשחקים האיטלקית "קורצ'טי" ונעשה בשיתוף עם "ענבר טויס" הישראלית. 

התערוכה חוקרת את ביטוי המשחק באמנות – יצירות אמנות אשר חוקרות את השעשוע והמשחק כמו בעבודתה של סימונה קאווליירי, אמנית איטלקיה שציירה את משחק הקלאס האלמותי.  עבודות אחרות מבטאות ילדות, כמו עבודת קרמיקה של האמנית פוסקה בוג'י מאיטליה, שפיסלה את משחק הטבעות שבו לומדים תינוקות להשחיל טבעות בגדלים שונים על מקל ארוך.
התערוכה תלווה באירועי אמנות מיוחדים, הרצאות וסדנאות במהלך החודשים הקרובים. מומלץ לעקוב אחר פרסומי המוזאון ברשתות החברתיות ובאתר המוזאון.

התערוכה, אותה אוצרים ארמנו טידיסקי ונירית דהן היא שיתוף פעולה ייחודי בין מוזאון הנגב לאמנות ובין המכון האיטלקי לתרבות, תל אביב והעומדת בראשו, הגב' מריה סיקה. 


מוזאון הנגב לאמנות: רחוב העצמאות 60, באר שבע | טלפון:   08-699353
שעות פתיחת מוזאון הנגב לאמנות: 
ימים שני, שלישי וחמישי 16:00-10:00. 
יום רביעי 19:00-12:00
ימים שישי ושבת 14:00-10:00 כניסה חינם. הכניסה למוזאון בהזמנת כרטיסים מראש ולפי התו הסגול.


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬ ​​​​​​​​​​​​​​