סופגניות מרחפן כבר קיבלתם? ככה יראה דור העתיד של המשלוחים

דיירים בשכונת פארק הנחל הופתעו לקבל היום סופגניות מרחפן - הישר לתוך מרפסת הבית. בית הספר ''עתיד'' בבאר שבע ארגן היום אירוע הטסת רחפנים - וסיפק הצצה למסחר במאה ה-21
send whatsapp messsage send FB messsage
הרחפן עם משלוח הסופגניות (צילום: דני בלר)

ככה יראה עתיד המסחר בישראל: רחפן יספק את הסחורה הישר למרפסת הבית. היום, ראשון, תושבי שכונת פארק הנחל קיבלו הבוקר, ראשון, ספוגניות של חנוכה, שהוטסו ברחפנים הישר לתוך מרפסת ביתם - במסגרת אירוע לרגל סיום קורס הטסת רחפני משלוחים וחג החנוכה של תלמידי תיכון עתיד באר-שבע.

וידאו: משלוח סופגניות ברחפן (צילומים: דני בלר, צבי תקשורת - שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')
​​​​​​​


הדיירים בפרויקט המגורים של חברת הבנייה "פרץ בוני הנגב"  יצאו למרפסות בתיהם, וקיבלו סופגניות של  רולדין. האירוע  בפארק הינו אירוע השיא במסגרת קורס רחפני משלוחים שעברו תלמידי התיכון במסגרת מגמת "ניהול לוגיסטיקה וטכנולוגיה". מדובר על מסלול לימודים ייחודי וחדשני של משרד העבודה, אשר תיכון עתיד באר-שבע נבחר להיות הראשון מבין בתי הספר הטכנולוגיים בארץ בו התקיים הקורס, שעלותו נאמדת בעשרות אלפי שקלים. הקורס נחשב יוקרתי מאוד בשל שעות ההתנסות הרבות שניתנו לתלמידים והכיוון בו צועד עולם הלוגיסטיקה כיום. 

פיילוטים בתחום הטסת רחפני משלוחים נערכו לאחרונה בישראל, כהכנה לכניסה מסחרית של רחפנים להובלת משלוחים. מבחינת המדינה, מדובר בהליך תכנוני המצריך הקצאת נתיבי אוויר ותדרי תקשורת. בתחילה, השירות יופעל באיזור תל אביב, העמוס מאוד. הרחפנים יגיעו לנקודות חלוקה דירתיות או שכונתיות ויחסכו דלק רב ויפחיתו את העומסים בכבישים. הפוטנציאל של הרחפנים עצום, לרבות הושטת סיוע במקרי חירום. 

כבר כיום רחפנים משמשים את המשטרה למטרות אכיפה ואת הרשויות, לצרכי מיפוי. חקלאים נעזרים ברחפנים לניתוח מצבן של חלקות גידול. רחפנים משמשים גם בתעשיית הקולנוע ובצילום אירועים. 

נוחת במדויק במרפסת הבית (צילום: באדיבות צבי תקשורת)

מאיר אבן שימול, מנהל ביה"ס תיכון עתיד באר-שבע: "נפלה בחלקנו הזכות להיות התיכון הראשון בארץ שהכשיר את תלמידיו למקצוע שהוא העתיד. תודה למשרד העבודה ולרשת החינוך עתיד שעוזרים לנו להפוך כל חלום למציאות. אנו מאמינים כי עתיד ענף הלוגיסטיקה, טמון בשילוח והעברת ציוד באמצעות רחפנים, ולכן אנו שמחים לפתוח את הדלת עבור תלמידנו למקצועות העתיד. אנו כמובן מעודדים את תלמידנו לחיבור הקהילתי ושמחנו לברך את דיירי השכונה החדשה בברכת חג חנוכה שמח, בדרך יצירתית וחדשנית הדומה לרוח הנושבת לאחרונה על בית ספרנו במגוון התחומים". 

דני פסלר, מנכ"ל רשת החינוך עתיד: "כשהעתיד פוגש את מסורת חג החנוכה הוא מעיף רחפנים אל בתי תושבי שכונת הפארק החדשה בבאר-שבע ועמם סופגניות המוטסות אל מרפסות התושבים. תלמידי בית הספר עתיד באר-שבע מביאים אור ושמחה לקהילה ועושים שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. חג שמח". 



על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com