צפו: מעצרים נרחבים בבאר שבע, בעקבות אירוע ירי בשכונה ותיקה

המשטרה פשטה על בתי שתי משפחות יריבות ועצרה 14 חשודים. בשיא העימות בין המשפחות נפתחה אש מנשק אוטומטי לעבר בית בשכונה בעיר. בין היתר, נתפסו אמצעי לחימה
send whatsapp messsage send FB messsage
אקדח, אגרופנים, אלות: חלק מהאמל''ח שנתפס אצל החשודים (צילום: משטרת ישראל)

מעצרים נרחבים במהלך הלילה בבאר שבע, בעקבות אירוע אלימות: המשטרה עצרה 12 חשודים משתי משפחות יריבות, המתגוררות בעיר, שבשיאם נפתחה אש מנשק אוטומטי לעבר דירה בשכונה ותיקה בעיר. במשטרה החליטו לנקוט באפס סובלנות, לנוכח גל האירועים האלימים בבירת הנגב, בהם רצח בפתח בית קפה באיזור הומה אדם בעיר העתיקה.

ניסיון החיסול בשכונה הותיקה בוצע, כשבחצר ישבו נשים ושיחקו ילדים קטנים. רעול פנים הגיע לדירה, בלב שכונה ותיקה, ופתח באש מנשק אוטומטי. בנס לא נפגעו יושבי הבית. האירוע הזה מתרחש בשבוע מאוד אלים בבירת הנגב, שגורם לדאגה רבה לקברניטי האיזור. לא רק תושבי באר שבע סובלים - גם תושבי עומר השכנה, ששומעים את צרורות הירי מתל שבע.

וידאו: גל המעצרים בבאר שבע (צילום: דוברות המשטרה) 
​​​​​​​


בנגב יש מכויות אדירות של נשק, תחמושת ומגוון אמצעי לחימה בלתי חוקיים, שנגנבו בחלקם ממחנות צה''ל בדרום. מרובי M16 ועד לציוד לראיית לילה, ציוד קשר ועוד. היק הגניבות מצה''ל הוא כזה, שבאיה שהוא שלב חשבו בבסיסים לשכור שירותי שמירה מקומיים, בתקווה שאלה ימנעו את גניבות הנשק - כך סיפר לנו אדם ששירת בבסיס בדרום. חלק מהנשק מגיע לארגוני פשיעה ומשמש באירועים כמו האירוע החמור בשכונה הותיקה או ברצח בבית הקפה בעיר העתיקה בבאר שבע. 

המשטרה פריסמה הבוקר, כי כחלק ממאבק משטרת ישראל באלימות בעיר באר שבע פשטו הבוקר, חמישי, עשרות שוטרים על בתיהם של חשודים בעיר בחיפושים אחר אמל"ח וכלי תקיפה. עוכבו ונעצרו 12 חשודים. 

הבוקר, עם הנתן האות, פשטו שוטרי היחידה ללחימה בפשיעה בתחנת באר שבע, כוח המשימה למאבק בבריונות והאלימות, לוחמי יס"מ נגב ויחידת יואב על בתיהם של חשודים בהחזקת אמל"ח וכלי תקיפה וביצעו חיפושים עפ"י צו בית משפט. 

במהלך החיפושים אותרו ונתפסו רימון עשן ורימון אימונים אשר הוסב לרימון רסס אשר הוחזקו בניגוד לחוק, סכינים, אלות, מסכות, אקדח אוויר, גז פלפל, אגרופן וסכום של מעל 150,000 ש"ח.  מלבד העצורים משתי משפחות יריבות, נעצר גם שוהה בלתי חוקי.

''משטרת ישראל ממשיכה בפעולתה הנחרצת כנגד נגע האלימות תוך שימוש במגוון כוחות ואמצעים והכל למען בטחון האזרח הנורמטיבי שומר החוק'', נמסר ממשטרת ישראל.

תושבים בשכונה הותיקה עימם שוחחנו, הביעו חשש כי הם ייקלעו בקו האש של הגורמים העברייניים: ''אנחנו מבקשים ביטחון. אומרים שאנחנו מדמיינים דברים, שקולות הירי זה אולי אגזוז של אותו, שאנחנו יוצרים בהלה. אבל הינה, ניסו לחסל מישהו קרוב לבית שלנו'', אומר לנו מ', בן 50. ''קורים פה דברים לא טובים. זה לא היה ככה בשכונה, כשהיינו ילדים הבתים היו פתוחים, היום איך שיורד החושך אנחנו מסתגרים בבית בגלל מה שקורה פה. אתה רואה משטרה בשטח, אבל כנראה מציאות מסובכת יותר. שכונה ג' זאת שכונה של ותיקים, לא הכרנו דברים כאלה''.


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com