צפו: בלי בושה, חופר בור במרכז היישוב - ומשליך לתוכו פסולת בניין

היחידה לאכיפה סביבתית של אשכול נגב מזרחי ומערבי מבצעת בשבועות האחרונים אכיפה מוגברת, שמטרתה להביא לשינוי הגישה בחלק מיישובי הנגב
send whatsapp messsage send FB messsage
(צילום: יחידת האכיפה של אשכול נגב מזרחי / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

בשבועות האחרונים מבצעת היחידה לאכיפה סביבתית של אשכול נגב מזרחי ומערבי פעילויות הסברה ואכיפה נרחבות במאמץ לחולל שינוי משמעותי בתחום איכות הסביבה בנגב. הפעילות בוצעה בכמה מיישובי הבדואים בנגב, בהם שגב שלום וערערה.  הפעילות המבצעית של היחידה נעשית בשיתוף גורמי אכיפה נוספים וביניהם המשטרה, יחידת ינשוף של רט״ג, קציני ביטחון ובעלי תפקידים ברשויות. 

וידאו: השלכת אשפת בניין בשגב שלום (צילום סלולרי / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')


באחד המקרים, בשגב שלום, קבלן עבודות פינוי חפר בור בלב היישוב - והשליך לתוכו פסולת בניין. האשפה הפירטית היא אחת הבעיות הסביבתיות הקשות של הנגב. מדי יום עושות את דרכן לדרום משאיות אשפה מכל הארץ, אשר מעדיפות להשליך את האשפה בשטח, מאשר להשתמש בפתרונות המורשים. בין האשפה המושלכת בנגב: פסולת בניין, פסולת ביתית ופסולת רפואית.

פקחי היחידה מסיירים במרחב ומאתרים עברייני פסולת המזהמים את הסביבה ומותירים אחריהם מפגעים סביבתיים בדמות ערימות פסולת בנייה, פסולת עסקית, שריפות, צמיגים משומשים ועוד.

''היחידה פועלת לשינוי התנהגותי, להגברת המודעות ולמיצוי הדין עם משליכי הפסולת במרחב הציבורי, כשהמטרה היא יצירת מציאות סביבתית בריאה, נקייה ואסתטית יותר עבור תושבי הנגב. היחידה מאתרת אירועי השלכת פסולת מידי שבוע. במהלך החודש האחרון חולקו קנסות בסך של מעל 15,000 ש״ח והעבריינים שנתפסו ניקו את הפסולת שהושלכו'', נמסר.



על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com