תושבים מעומר ותל שבע הפגינו הבוקר: ''איבדנו את תחושת הביטחון''

העימותים האלימים בין פלגים בתל שבע גלשו ליישוב השכן, עומר, שתושביו מדווחים על ירי, גניבות, פגיעה בתשתיות ואובדן תחושת הביטחון. הבוקר הם הפגינו יחדיו
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: שפריר גודל

עשרות רבות מתושבי עומר, כמו גם תושבים מתל שבע השכנה, הפגינו הבוקר בכניסה הראשית לישוב במחאה על ההידרדרות הביטחונית של החודשים האחרונים. התושבים מפגינים באישור המשטרה ובהתאם להנחיות הסגר עם שלטי מחאה כמו "עד מתי עומר תהיה שטח אש", "לא מחכים לאסון - תושבי עומר דורשים ביטחון".

וידאו: הפגנת תושבי עומר ותל שבע, כנגד אובדן תחות הביטחון (צילום: שפריר גודל, עריכה: דני בלר)

בתקופה האחרונה הולכת וגוברת תופעת היריות מתל שבע השכנה, ותושבי עומר אומרים שזה עניין של זמן שיקרה אסון, ובפרט שקליעים מגיעים לחצרות הבתים בישוב כמעט מדי לילה. ביישוב תל שבע ישנו מאבק בין משפחות על השליטה ביישוב: נזק נגרם לעסקים, תשתיות חשמל ותקשורת הועלו באש וכך נפגעה התקשורת הסלולרית גם בעומר.

חנויות הועלו באש, בהם כאלה שממש סמוכות לנקודת המשטרה בתל שבע. תושבי תל שבע יורים צרורות מנשק אוטמטי. כדורים פגעו בבתים בעומר, שהיא צפונית מערבית לתל שבע, ממש בקרבת מקום.

כדורי רובה שפגעו בבתים בעומר (צילום: רשת חברתית / על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים)

תושבי עומר מחו גם על אוזלת היד בטיפול בפריצות לבתים, בגניבות הרכב, בתופעת הפרוטקשן ובנהיגה הפרועה בעומר ובסביבתה. "אנחנו מרגישים שאנחנו חיים במערב הפרוע ושהמשטרה והמועצה לא עושות מספיק כדי לתת לנו תחושת ביטחון אישי ומוגנות", אומרים המפגינים.  "החלטנו לקחת את העניינים לידיים ולדרוש מהאחראים מעשים במקום רק הבטחות ודיבורים".


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com


​​​​​​​