מרכזי הקניות הפתוחים יופעלו ממחר, בשורה על חיסון עם קשר באר שבעי

שיטת האקורדיון: על רקע נתוני התחלואה העולים - קבינט הקורונה החליט להחמיר את הסגר על ערים אדומות וכתומות - ולפתוח את מרכזי הקניות בשטחים פתוחים. הקניונים ומוסדות התרבות יישארו סגורים
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: לע''מ

מאת: משה פריאל, כתבנו הפוליטי

זמן קצר לפני שראש הממשלה נשא את דברייו התקבלו בקבינט הקורונה ההחלטות הבאות: פתיחת הלימודים בכיתות ה-ו ביום שלישי הבא. פתיחת מרכזי הקניות הפתוחים החל ממחר - שלישי, אבל רק בערים ירוקות.  פתיחת הלימודים בכיתות  י"א -י"ב יהי ב-1 בדצמבר. 

במקביל יוחמרו  הסגר והאכיפה על הערים האדומות והכתומות והקריטריון למה היא עיר אדומה יוחמר, כך שגדל הסיכוי שערים נוספות ייכנסו להגדרת ''אדומות'' ו''כתומות''. יהיה סגר לילי בערים הכתומות והאדומות. כמו כן, יאושרו הגדלת הקנסות בחקיקה.

ההקלות, יש לציין, אינן גורפות: בכל רגע נתון, אם התחלואה תעלה, ההקלות יבוטלו. הקניונים, מרכזי הקניות הפופלריים בבאר שבע, יישארו לעת עתה סגורים, למעט חנויות תקשורת, מזון, מוצרי תחזוקת הבית ופארמה. בעלי הקניונים השמיעו היום בקבינט הקורונה ביקורת קשה על ההחלטה להותיר את הקניונים סגורים. מדובר בנזק כספי רב, לא רק בלעלי הקניונים, אלא ליזמים שפתחו חנויות. סבלנותם פקעה.

וידאו: הצהרת ראש הממשלה (צילום: לע''מ)


בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה נתניהו לסוגיית החיסונים ,וציין כי בנוסף להסכמים עם החברות "פייזר" ו"מודרנה", שוחח היום עם נשיא רוסיה פוטין וייתכן שישראל תרכוש אופציות על החיסון הרוסי. בהמשך אמר נתניהו כי אומנם התחלואה ירדה, אך אנחנו בנקודה קריטית ,בשל העליה במקדם ההדבקה:"

''הורדנו את התחלואה בישראל לאחת הרמות הנמוכות בעולם המערבי .גרף התחלואה נראה בסדר ,אך אנחנו בנקודה קריטית מקדם ההדבקה עולה.כשהוא מגיע ל1 אין עלייה ואין ירידה אך כשהוא יותר מ-1 המגיפה מתפשטת. מקדם ההדבקה עבר את ה-1 וחייבים להוריד אותו בחזרה''. על ההחלטות שקיבל הקבינט אמר נתניהו: "אם נהיה פזיזים ,אנחנו עלולים לראות זינוק בתחלואה שיפגע בבריאות ובכלכלה.החלטנו על הידוק הסגר והאכיפה ,הנהגת סגר לילי בערים הכתומות ,קיצור זמן המעבר מעיר אדומה לכתומה ,הגברת האכיפה וקנסות ,פתיחת מרכזי ביג ופיילוט קניונים."

כתבנו מציין כי לחיסון של חברת "מודרנה" יש קשר באר שבעי ד"ר טל זקס  המנהל הרפואי של החברה הוא בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון ,ותואר שני במדעי הבריאות, בהנחייתו של פרופסור שרגא סגל ז"ל דיקן הפקולטה לשעבר.