אושרה תוספת 10 מיליון ₪: 'להציל נוער שמדרדר לזנות וסמים'

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לבקשת הביטוח הלאומי הקצאה של 10 מיליון שקלים נוספים לשתי קרנות הפועלות למען נוער בסיכון
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום הדמיה. קרדיט: Image by ibrahim abed from Pixabay

מאת: משה פריאל, כתבנו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ אישרה היום, שני, לבקשת הביטוח הלאומי הקצאה של 10 מיליון שקלים נוספים לשתי קרנות הפועלות כיום במסגרת המוסד למען הציבור- קרן למען ילדים ונוער בסיכון והקרן למפעלים מיוחדים התומכת ומעודדת מיזמים חברתיים חדשניים למען קבוצות בסיכון וקבוצות בעלות צרכים מיוחדים. כל אחת מהקרנות תקבל תוספת תקציבית חד פעמית של 5 מיליון ₪ לתקציב פעילותה לשנת 2020. 

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הסביר את הבקשה: "כל אחת מהקרנות האלה קיימת ופעילה כבר היום ומטרתן להציל נוער שמדרדר לסמים, או זנות ואנשים שנמצאים פסע לפני ירידה לשאול. זה נמצא כבר היום בבסיס הפעילות של הביטוח הלאומי ואנחנו מבקשים את התוספת כדי שנוכל לעשות יותר".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "מדובר במטרות חשובות שכולנו רוצים לקדם, ובמיוחד בתקופה המורכבת הזו. אנחנו סומכים את ידינו על כך שהביטוח הלאומי ידע להקצות ולנצל את הכספים לאפיקים הראויים ביותר". 

אתי כהן, מנהלת אגף הרווחה בעיריית באר שבע אמרה לברנז'ה NEWS: "עיריית באר שבע, באמצעות אגף הרווחה והשירותים החברתיים, ישמח להיות שותף לפיתוח שירותים לילדים בסיכון תקופה זו ישנם אתגרים חדשים והתמודדות עם אוכלוסיה שנפגעה מהטלטלה שנוצרה כתוצאה מהקורונה זוהי הזדמנות לבנות תוכניות חדשות ורלבנטיות לתקופה ולצמצם את מספר הילדים בסיכון ולאפשר חויות חדשות טובות ומטיבות" .