פרופ' לדני תרם 10,000$ לאיכילוב: ''נמצא בחזית המאבק בקורונה''

פרופ' שאול לדני מאוני' בן גוריון החליט לתרום 10,000 דולר לבית החולים איכילוב: ''נמצא בחזית מאבק בקורונה''
send whatsapp messsage send FB messsage
פרופ' לדני (צילום: Aas - OPHER BERGER / רישיון GNU Free Documentation License)

פרופ' שאול לדני מעומר התקשר אתמול למשרדי עמותת הידידים בבית החולים איכילוב והודיע שהוא מבקש לתרום סכום של 10,000 דולר. באותו בוקר הוא התקשר לשלושה בתי חולים נוספים בארץ והודיע על תרומה דומה. בבית החולים התל אביבי לא הכירו אותו, כך התוודעו בפוסט בעמוד הפייסבוק שלהם.

פרופ' לדני, המוכר היטב לתושבי באר שבע ועומר, כמי שהולך הליכה אולימפית מספר קילומטרים כפי גילו, מדי שנה, סיפר לאנשי עמותת הידידים: ״אני בן 84 וניצחתי עשרות פעמים את המוות. שרדתי את השואה ואת המקום האיום הזה שנקרא ברגן-בלזן. אחר כך, עליתי לארץ והפכתי לספורטאי מצטיין בהליכה תחרותית (והַלָּך) ואני עד היום מחזיק בשיא העולמי בהליכה ל - 50 מייל. אפילו ייצגתי את ישראל בענף הזה באולימפיאדיות מקסיקו ומהתחרות של מינכן ניצלתי כי כשהמחבלים חדרו אל הכפר האולימפי, הצלחתי להימלט עם חבר שניות אחרי שהתחילה מתקפת הטרור. את הנקמה הגשתי בסיום האולימפיאדה הארורה ההיא כשזכיתי באליפות העולם. בגיל 70 קבעתי שיא עולם ל- 100 מייל לגילאי 70 פלוס ולפני כ - 16 שנה גם התגברתי על מחלת הסרטן. כיום אגב, אני המרתוניסט המבוגר ביותר בישראל''. 

''עם השנים התקדמתי בעולם האקדמי עד לדרגת  פרופסור אמריטוס להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואף זכיתי בשני פרסים על מפעל חיים וכעת בחרתי להעניק בחזרה למדינה שלנו, מדינת ישראל, ולתרום לבתי החולים שנמצאים בחזית הטיפול בקורונה ולסייע להם במקצת בתקופה קשה זו כהוקרת תודה על כל הצלת החיים הזו כעת בזמן המגיפה העולמית".

הפוסט המקורי של איכילוב (מתוךעמוד הפייסבוק הרשמי)

פרופ' שאול לדני הרים טלפון בשעת בוקר מוקדמת מביתו בעומר למשרדי עמותת הידידים כאן בבית החולים והודיע שהוא מבקש לתרום לנו...

Posted by ‎איכילוב - המרכז הרפואי ת״א‎ on Saturday, October 31, 2020