• 28 מאי 2020

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

באר שבע: העיר השלישית בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים

נתון מעורר דאגה: בעשור האחרון נפגעו 452 ילדים בתאונות דרכים בבאר שבע. הסיבה העיקרית לתאונות: פעוטות וילדים שלא היו יישובים נכון ברכב

ילדה לא חגורה ברכב (צילום: אור ירוק)

נתון מעורר דאגה: בבאר שבע נפגעו 452 ילדים בגילאי 0-14 בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם חמישה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 בין החודשים ינואר-נובמבר נפגעו בעיר 24 ילדים ברכב. הסיבה העיקרית לתאונות: הילדים לא היו יישובים או חגורים נכון. בירת הנגב ממוקמת בקמום השלישי בממדי היפגעות ילדים בתאונות.

נסיעה מסוכנת ברכב (צילום: אור ירוק)​​​​​​​

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה מאוד ילדים קטנים נפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב, במקרים רבים הם לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם. חסרות למעלה מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, לו ההורים היו פוגשים יותר ניידות הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

בירושלים נפגעו 1,209 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נהרג ו-20 ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 103 ילדים ברכ ואילו בחיפה נפגעו 559 ילדים בפרק זמן דומה.

הושבת הילד באופן הבטוח ביותר עבורו

תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.

פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה. ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

תגובות

End of content

No more pages to load