תקיפת הנערים באורן: בגלל סכסוך בין עסקים על עשן נרגילות

הקלות הבלתי נסבלת של האלימות בב''ש: שני תלמידי ישיבה הוכו עד זוב דם - בגלל שבעל הפיצריה העיר לעסק השכן על עשן גחלי הנרגילות. צפו בתיעוד התקרית
send whatsapp messsage send FB messsage
תיעוד התקיפה (צילום מסך, מצלמת אבטחה)

פוענחה הקטטה במרכז אורן - וסרטי התקרית הותרו לפרסום. בתחילה, המשפחות של הנערים הפצועים טענו למניע לאומני, אבל חקירת המשטרה מעלה כי מדובר בסכסוך בין בעלי עסקים במרכז. הורי הנערים הפצועים ותושב נוסף, בן 26 שנקלע לאירוע וסייע לנערים הפצועים, סברו כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

וידאו: תיעוד מצלמות האבטחה של התקיפה באורן
​​​​​​​


שני הנערים, תלמידי ישיבה, נפצעו האחד בראשו והשני בכתפו והצעיר שסייע להם נפגע אף הוא. עדי ראיה סיפרו לברנז'ה NEWS, שהיה כלי התקשורת הראשון לדווח על המקרה, כי שני בני מיעוטים נשארו לשמור על הכניסה לפיצריה בעוד שלושה מכים את הנערים וזורעים הרס. לטענתם, התקיפה והמקום נראו כמו זירת פיגוע. הנערים נזקקו לטיפול רפואי וימים אחרי התקרית חששו לצאת מהבית.

בעקבות התקרית החמורה, שוטרי תחנת באר שבע מהיחידה ללחימה בפשיעה פתחו בחקירה מקיפה ולא חסכו במאמצים לפיצוח התקרית וכבר ימים ספורים לאחר האירוע בוצעו מעצרים.

מכתב האישום עולה כי הנאשם, בעל עסק שכן לפיצריה, בו מוצעות בין היתר נרגילות לעישון, קשר קשר עם ארבעת הנאשמים הנוספים בפרשה לבצע פשע, כדי לתקוף את שכנו לבית העסק, בעל הפיצריה. הרקע למחלוקת: עשן הגחלים של הנרגילות בעסק הקרוב, חדר לפיצריה.  בעל הפיצריה העיר לו על כך, בעל העסק של הנרגילות החליט, ככל הנראה, ללמד אותו לקח. תלמידי הישיבה שהותקפו נקלעו לרוע מזלם לאירוע.

התוקפים שכחו ככל הנראה כי באר שבע מרושתת במצלמות והם נקלטו גם במצלמות של עיריית באר שבע וגם במצלמות בית העסק.

המשטרה מפרסמת היום כי חקירת אירוע קטטה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש במרכז אורן הסתיימה  בהגשת כתב אישום כנגד החשודים המעורבים. ''ב-10 בדצמבר, בשעת ערב התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות קטטה במרכז אורן בבאר שבע במהלכה הותקפו צעירים כאשר 2 מהם נזקקו לטיפול רפואי'', נמסר.

''שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות ונפתחה חקירה. בפעילות משטרת ישראל נודעה זהותו של אחד החשודים במעשה וביום ו' ה-13 בדצמבר, סמוך לשעה 22:00 אותר ונעצר במרכז מסחרי בבאר שבע תושב לקיה בן 25 ומעצרו הוארך מעת לעת''.

''עם התקדמות החקירה נודעה זהותם של חשודים נוספים ונעצרו ארבעה תושבי לקיה במעורבות באירוע, בו גם בעליו של בית עסק באותו מרכז מסחרי אשר על פי החשד יזם את התקיפה והנזק בבית העסק הסמוך, כחלק מסכסוך אשר התגלע בניהם ובעטיו נפגעו על לא עוול בכפם באותו האירוע צעירים שישבו במקום'', אומרים במשטרה. 

מעצרם של חמשת החשודים הוארך מעת לעת והיום עם תם מלאכת החקירה צפויים כנגדם כתבי אישום בידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל - נגב. 

"משטרת ישראל מנהלת מאבק עיקש בנגע האלימות תוך איתור חשודים והרחקתם מהמרחב הציבורי למען בטחון הציבור הנורמטיבי שומר החוק", כך נמסר מהמשטרה.

בעלי העסקים ''פיצה שמש'' ו''איש הטבק'' ביקשו להבהיר כי הם לא העסקים המוזכרים בכתבה.