''קיבלתי קנס ועיקול על בדל סיגריה ואני בכלל לא מעשנת''

עיריית ב''ש הטילה עיקול על חשבונה של סיוון, בשל דוח על השלכת בדל סיגריה. הבעיה: היא ובעלה לא מעשנים. עיריית ב''ש: ''הגב' מוזמנת למשרדי חברת מילגם להסדיר את חובה''
send whatsapp messsage send FB messsage
בעירייה אומרים שהנהגת זרקה בדל - והיא בכלל לא מעשנת (צילום המחשה: Marco Verch / CC BY 2.0)

''אני רותח מזעם'', אומר ליאור (שמו המלא שמור במערכת). ''בחשבון הבית של רעייתי הוטל עיקול - בגלל דוח על השלכת בדל סיגריה מרכב. רק לאחרונה שילמנו אלפי שקלים בשל דוחות חניה שהצטברו - והדוח הזה לא היה שם. איני יודע מאיפה צץ הדוח וגם לא קיבלנו אחד כזה ליד. התקשרתי לעירייה לברר, האם יש תיעוד שלי או של אשתי משליכים בדל סיגריה מהרכב ולא סופק לי אחד כזה. גם לא יסופק: לא אני ולא אשתי מעשנים. הרכב משמש אותנו להסעת הילדים למסגרות ורק אנחנו נוהגים בו. אנחנו לא מעשנים ולא שותים אלכוהול, אף אחד אחר לא נוהג ברכב, אבל העיקול הוא עובדה. לעקל חשבון בנק נראה לי צעד קיצוני בשל דוח על סיגריה, אבל בעירייה אין עם מי לדבר: הם רוצים את הכסף שלהם''.

''מתברר עוד, שחלק מהקנסות נשלחו לכתובת ישנה מאוד של אישתי, הבית בו התגוררה בילדותה. איך היא תדע על זה?''?

''מה שמקומם אותי'', אומר ליאור, ''הוא שהיינו במשרדים, שילמנו כבר אלפי שקלים בשל חובות על כל מיני דוחות, לא התווכחנו, רצינו שזה יהיה כבר מאחורינו. באורח פלא, צצו דוחות נוספים. לא רק צצו, הטילו לנו עיקול על החשבון והשביתו את החיים של משפחה עם ילדים. העיקול יישאר, עד שנמצא את הכסף לשלם. ועוד משהו: אני רוצה לראות צילום, סרטון, משהו, שמתעד אותי או את אישתי משליכים בדל סיגריה מהרכב. מה, מנסים לעשות עילנו ''שיטת מצליח''? על מה אני משלם? על משהו שאין הוכחה?''.

האזינו לשיחה בין ליאור לעיריית ב''ש (הערה: מהשיחה נחתכו פרטים מזהים)
​​​​​​​

ומה אומרים בתגובה בעיריית באר שבע?

''בניגוד גמור לדברים, נגד הגב' הנ"ל קיימים במערכת שני דוחות בגין עבירות שביצעה.  דו"ח חניה באדום לבן מתאריך 7.12.18 דרישה ראשונה נשלחה לכתובת המגורים של הגב' (כפי שמופיע בנתונים של משרד הפנים) בתאריך 28.5.19 אך ללא מענה. 
התראה שניה נשלחה בתאריך 13.8.19.  לאחר שכל ההליכים מוצו בוצע בתאריך 27.11.19, עיקול בחשבון הבנק שלה. 

''הדו"ח השני על השלכת בדל סיגריה נרשם בתאריך 12.7.19 בעת נסיעה ברחוב אורי צבי גרינברג.  הודעה על קנס נשלחה לביתה של הגב' בתאריך 7.11.17.  הודעה שניה נשלחה בתאריך 21.6.18, הודעה נוספת נשלחה 18.6.19.  לאחר כל ההליכים שננקטו בוצע בתאריך 24.11.19 עיקול על חשבון הבנק.  כדי לסיים את הליך ולהסיר את העיקול על חשבון הבנק, הנ"ל מוזמנת למשרדי חברת מלגם כדי להסדיר את חובה''.