נשיא המדינה בביקור בנתיבות: ''העם לא רוצה בחירות נוספות''

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר הבוקר בעיר נתיבות וסייר באוגדת עזה וקרא לראשי הליכוד וכחול לבן להתעשת. ''הפערים הם אישיים, יותר מהגותיים, הבעיות האישיות נתינות לפתרון
send whatsapp messsage send FB messsage
נשיא המדינה בנתיבות (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

קריאה לאחדות - ומניעת הליכה לבחירות בפעם השלישית - דברים ברוח זו השמיע הבוקר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בעת ביקורו בנתיבות, עיר אשר ספגה מטחי רקטות רבים בסבב הלחימה האחרון, כאשר ביום חמישי האחרון נורה מטח אל העיר כשהילדים היו בבתי הספר - אחרי שפיקוד העורף החליט, בשיקול דעת תמוה, להחזיר את העיר לשיגרה, ככל הנראה מוקדם מדי. 

"הפערים הם אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או צורכי המדינה". ריבלין הדגיש כי "מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל", אמר ריבלין במקורו בנתיבות.

''אני קורא לליכוד ולכחול לבן להתעשת ולהבין שהעם לא רוצה בחירות נוספות. די לו בבחירות האלה. העם הכריע את דברו. יש לכם בעיות? בעיות אישיות? הן ניתנות לפתרון. קודם כל קווי יסוד ולאחר מכן יצטרפו לממשלה פריטטית, שתאפשר גם מבחינה פוליטית להתקיים וגם מבחינת המטרות שלשמה היא הוקמה על מנת לשרת את אזרחי ישראל".

הנשיא ריבלין ביקר גם באוגדת עזה, שם הודה לחיילים על פעילותם בימי הליחמה האחרונים: "העורף הישראלי הוא עצבי הברזל של המדינה. אתם קיר הברזל שלה", אמר. "תודה לכם על המסירות והדבקות בהן אתם משרתים את אזרחי המדינה. בשמי, ובשמם, אני אומר לכם היום תודה".

הימים הקרובים מכריעים מבחינת האפשרות להקמת ממשלה. הערב נערך בגני התערוכה כינוס חירום, שמטרתו למנוע הקמתה של ממשלה מיעוט ראשות כחול לבן. אם תוקם ממשלת מיעוט, הדרך היחידה לפיזורה הוא באמצעות הצבעת 61 חברי כנסת - רוב שאין לגוש הימין כרגע. מצד שני, ממשלת מיעוט תתקשה לתפקד לאורך זמן. 

במה שנוגע לתושבי הנגב, העובדה שממשלת המעבר תקועה כבר שנה שלמה, פירוש הדבר דחייתם של פרויקטים רבים, טיפול בבעיות דחופות - בראש ובראשונה ביטחון תשובי הנגב הנתונים לאיום הטילים. 

​​​​​​​וידאו: דברי הנשיא בעת הביקור בנתיבות (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)