כ-100 פעילים זעקו את מצוקתן של החיות הנטושות בב''ש והפזורה

בצעדת שעברה דרך השכונות נווה זאב, ט' וה', קראו כ-100 פעילים לרשויות בב''ש ובפזורה להירתם למען אלפי בעלי חיים נטושים, חולים ורעבים. ''הכל נופל על כתפי המתנדבים והם כבר מתמוטטים''
send whatsapp messsage send FB messsage
''בעלי החיים זועקים לרחמים''. ההפגנה בבאר שבע (צילום מתוך השידור החי - דני בלר)

כ-100 פעילים למען בעלי חיים הפגינו היום בבאר שבע, בתהלוכה שצעדה משכונת נווה זאב, דרך רחוב חטיבה שמונה ועד לרחבת הגרנד קניון. את ההפגנה ארגנה עמותת ''תשע נשמות'' למען בעלי חיים בסיוען של נטליה סולומון ומרינה גרמן. חברי העמותה והפעילים התריכו מפני המצב הקשה של בעלי החיים הנטושים בבאר שבע וביישובי הפזורה - אלפי כלבים וחתולים משוטטים, רזים וחולים, שחלקם עוברים התעללות ואחרים נזרקים לגורלם ליד פחי זבל. 

דרושה מעורבות של הרשויות. ניר גרינברג, מארגן ההפגנה (צילום: דני בלר)

חברי העמותה דורשים מעיריית באר שבע וממשרד החקלאות לצאת במבצע נרחב של עיקורים וסרוסים ולשיפור הטיפול הרפואי הניתן לבעלי חיים משוטטים. נכון להיום, עיקר נטל הטיפול נופל על מתנדבים ואנשים פרטיים, המוציאים מכיסם מאות ואלפי שקלים בחודש על מזון וטיפולים בחיות רחוב. ''יש אנשים ששכחו מה זה לצאת לחופשה או לשבת בבית קפה, כי כל שקל שלהם הולך להצלת בעלי חיים. בסופו של דבר, הכל נופל על כתפי המתנדבים'', אמר בסוף צעדת המחאה ניר גרינברג, מיוזמי הצעדה בבאר שבע.  גרינברג קרא ליתר מעורבות של העירייה בנושא בעלי החיים, לא רק בבאר שבע אלא גם ביישובי הפזורה, בהם מצב בעלי החיים גרוע יותר. ''אני קורא לאכפתיות ובעיקר לחמלה מצד הרשויות, להרחבת היקף העיקורים, למנוע את התרבות חתולי הרחוב''.

צפו: וידאו, השידור החי, כפי שהועבר בעמוד הפייסבוק של ברנז'ה NEWS (צילום: דני בלר)