• 15 נובמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

מהאוויר והים ליבשה: רמתא ב''ש יוסב לייצור מערכות לחימה מתקדמות

רמתא ב''ש, שייצר עד לא מכבר את ספינות הדבור, ישנה ייעוד. 300 עובדיו ככל הנראה יועברו בחלקם למפעלים אחרים של החברה

ספינת דבורה של רמתא (צילום ארכיון: שאול עומר - דוברות חיל הים)

התעשייה האווירית הודיעה כי תיכנס לפעילות גם בתחום היבשה. לצורך כך, היא תסב את מפעל רמתא הוותיק בבאר שבע, שהוקם לפני 52 שנה למפעל שייצר מערכות לחימה מתקדמות ללוחמת יבשה, ביניהם רכבים רובוטיים, מערכות מכ"ם יבשתיות כמו מערכת Drone Guard לשיבוש רחפנים ולהגנת גבולות.

במפעל מועסקים כ-300 עובדים - ואין עדיין החלטה סופית מה יעלה בגורלם. חלקם צפוי לפרוש, אחרים יועברו למפעלים שונים של החברה ורק חלקם יישאר במתכונת החדשה. המפעל אמור לקלוט עובדים חדשים בתחום הטכנולוגיה.

על פי הודעה של החברה, שהופצה לתקשורת, המפעל בבאר שבע יתמחה במוצרי רובוטיקה אוטונומית קרקעית, מערכות מכ"ם יבשתיות לשיבוש השימוש ברחפנים וייצור מכ"מים להגנת גבולות.

לדברי החברה, בהקמת המפעל יושקעו עשרות מיליוני שקלים. המפעל יפעל תחת חטיבת אלתא של התעשייה האווירית שעוסקת בפיתוח מערכות מכמ"ים מוטסים, מערכות מודיעין על מטוסי משימה, מערכות לוחמה אלקטרונית ומערכות תקשורת. אלתא פיתחה וייצרה את מכ"ם מערכת כיפת ברזל.

מפעל רמתא בבאר שבע הוקם ב-1967,  על מנת לספק עבודה לתושבי הנגב והוא נחשב במזנו למקום עבודה נחשק יוקרתי, עם תנאים טובים, הרבה יותר ממה שהיה נהוג בימים ההם בנגב. עם זאת, המפעל המקומי לא עסק בפעולות הליבה של התעשייה האווירית.

בשנות ה-70 הוחלט, באופן תמוה, כי המפעל במדבר ייצר את ספינות הדבורה, למרות ריחוקו הרב מנמל ים קרוב. עוד יוצר בו רכב הסיור ראם. המהלך לא תופס את העובדים לגמרי בהפתעה: העיתונות הכלכלית דווחה כבר בתחילת 2019 על תהליך  ארגון מחדש של התעשייה האווירית, בכוונה להתמקד בפעילויות רווחיות. בין היתר, שקלו בחברה לסגור את הפעילות בתחום ספינות הקרב. המפעל נחשב לאחד העוגנים התעסוקתיים בבאר-שבע, שרק לפני כשלוש שנים התמודדה עם הארגון מחדש בכי''ל. 

ויש היבט נוסף: הקרקע עליה יושב כיום המפעל בבאר שבע היא בעלת ערך נדל''ני רב ומכירתה יכולה להניב רווח נאה. בחברה רואים גם הזדמנות בשינוי הייעוד של המפעל, בשל מעבר יחידות צה''ל לנגב - שחלקו מתעכב.


תגובות

End of content

No more pages to load