הסלמה בדרום: אחרי ירי הרקטות, 5 מחבלים חוסלו בניסיון חדירה לישראל

האם הנגב עומד בפני סבב לחימה נוסף? חמישה מחבלים ניסו לחדור לשטח ישראל וחוסלו. ביקורת הערב בנגב על היעדר יכולתה של הממשלה להבטיח את ביטחון התושבים, בשל הידרדרות המצב
send whatsapp messsage send FB messsage
פצצות תאורה מעל רצועת עזה (צילום: MAHMOUD JALAL / טוויטר)

הדרדרות מהירה בדרום, במה שנראה תחילתו של סבב לחימה נוסף: אחרי ירי רקטות ופגיעת רסיסים בבית בשדרות, צה''ל יורה אש ארטילרית לעבר עמדות חמאס. לפני דקות הותר לפרסם, כי 5 מחבלים, מכוח סראייה אל-קודס, ניסו לחדור לשטח ישראל ועברו את גדר המערכת. על פי מידע, 5 מחבלים חוסלו, 3 גופות מוחזקות ע''י ישראל, 2 גופות נוספות נמצאות בשטח הרצועה. בדובר צה''ל אומרים כי כוח צה"ל זיהה מספר חשודים חמושים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעברם. 

על פי מקורות, המחבלים ניסו לחדור דרך תוואי בצפון הרצועה, היו לבושים מדי צה''ל והתכוונו לצבע פיגוע מיקוח כנגד חיילי צה''ל. 

על פי מקורות פלסטיניים, חמאס העביר הוראה לפנות את המפקדות שלו הלילה. בכירי חמאס, מדווחים מקורות בעזה, עברו למקומות מסתור. על פי אותם מקורות, צה''ל הודיע לצלב האדום הבינלאומי לעזוב את הזירה, ככל הנראה לקראת מתקפה. 

וידאו: חילופי אש ברצועה (מקור: טוויטר, טלגרם)
​​​​​​​


תושבים בעוטף מדווחים הערב על קולות נפץ, כתוצאה מהלחימה ברצועה. למרות שלא יצאו הוראות בנושא, רבים מעדיפים לעשות את הלילה בממ''דים. הלילה נשמעת שוב ביקורת, בקרב תושבים בשדרות וביישובי העוטף, כנגד חוסר יכולתה של הממשלה להגיע להכרעה צבאית או לצבע מהלכים מדיניים. ''אם הירי היה כנגד תל אביב, היינו רואים את ישראל מגיבה במלאו עוצמה'', כתבו רבים ברשתות החברתיות. השבוע נפגשו ראשי רשויות בדרום עם נציגי צה''ל, שהבהירו כי אין כוונה להסלים את המערכה.

ישראל נמצאת פחות מחודש לפני הבחירות וכשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים וזו ככל הנראה הסיבה שבמערכת הביטחון מבקשים לנהוג באיפוק. אלא שחמאס הוא זה השולט בגובה הלהבות ומכתיב למעשה, את מהלך העניינים. 

בינתיים, למרות המצב, אין שינוי בהוראות פיקוד העורף. ביישובי הנגב אמורה להתקיים היום, ראשון שיגרה מלאה.