• 14 דצמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

באר שבע: עליה בדוחות לנוסעים ונהגים לא חגורים

נתיבות ומיתר - בין היישובים בהם נצפו הכי הרבה נוסעים ונהגים לא חגורים. רק לפני שבוע פורסם סרטון של פעוט נופל מרכב נוסע, כי לא היה חגור

עליה במספר הדוחות בב''ש (צילום הדמיה: PXHERE / CC0)

בשנת 2018 נרשמו בבאר שבע 2,241 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. בשנת 2017 נרשמו בעיר 1,895 דוחות. מדובר בעליה של 18% בין השנים 2018 ל-2017 בכמות הדוחות שחולקו בבאר שבע.

מתנדבי אור ירוק, חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין וחניכי פר"ח ערכו לאחרונה תצפית מדגמית בכל רחבי הארץ במטרה לדגום את מספר הנהגים והנוסעים אשר נוסעים ללא חגורת בטיחות. התצפית כללה 141 רשויות מקומיות ובמסגרתה נצפו 5080 רכבים שבהם נסעו 11,173 אנשים.

תוצאות התצפית מצביעות על כך שבממוצע 18% מהנוסעים ברכב (כולל הנהג ) לא חגרו חגורת בטיחות (17% בתצפית שביצעו בשנה שעברה).

בין 10 הרשויות בהן נמצאו הכי הרבה נוסעים ללא חגורות בטיחות: נתיבות במקום השישי, עם 35% נוסעים לא חגורים ומיתר, במקום העשירי, עם 34% נוסעים לא חגורים. 

לפני כשבוע פורסם סרטון שצולם על ידי מצלמות חברת 'נתיבי ישראל' בו רואים פעוט כבן שנה וחצי שנופל מרכב שחצה את צומת כוכב יאיר. הפעוט שלא היה חגור בחגורת בטיחות, נפל מהרכב ממש באמצע הצומת ובמזל גדול נפצע באורח קל בלבד.

כ-129 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2018, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2017 מדובר בעליה של כ-14% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-112 אלף דוחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2018 נהרגו 24 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא היו רתומים לעומת 22 בני אדם שנהרגו בשנת 2017. בשנת 2018 נפגעו 244 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות/רתומים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: ''חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. בעיני רבים נתפסת חגורת הבטיחות כאביזר בסיסי שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים, אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה מספיק אכיפה, מספיק הרתעה ונראות משטרתית גבוהה בכבישים ניתן יהיה לצמצם את התופעה, למנוע מאנשים לנסוע לא חגורים ולצמצם את מספר הנפגעים"


תגובות

End of content

No more pages to load