• 16 ספטמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

עצומה נגד מצעד הגאווה בב''ש: ''הורס משפחות בעיר האבות''

גיא מדר, המציג עצמו כחבר בנוער הדתי בב''ש, פרסם עצומה כנגד קיום מצעד הגאווה שייערך בחמישי זה. לטענתו, המצעד הורס את מושג המשפחה הנורמלית לדעתו - אימא ואבא. ''מעטים בב''ש תומכים במצעד'', הסביר

העצומה נגד המצעד. 355 חתמו, לעומת אלפים שצעדו בשנה שעברה (צילומים: מסך, דני בלר)

ככל שמתקרב מועד מצעד הגאווה בבאר שבע, גובר שיח השנאה כלפי הקהילה הלהט''בית בעיר אך גם גוברת התמיכה בזכותה להביע מחאה. עיריית באר שבע מסייעת בקיום המצעד, השלישי בתולדות העיר. בפעמים הקודמות השתתפו במצעד אלפים, להט''ביים ושאינם כאלה אך באו להביע הזדהות עם מאבק הקהילה לשיוויון, שטרם הושג: עדיין חברי קהילת הלהט''ב סובלים אפליה, התנכלויות במקומות העבודה, אלימות מילולית ופיזית. 

הפעם, כמו בשנים קודמות, ברשתות החברתיות בב''ש היו ביטויי שנאה רבים, בהם קריאות לפגיעה פיזית בצועדים. מצד שני, רבים הביעו תמיכה בזכות הקהילה להפגין בבאר שבע, כפי שהיא עושה מזה למעלה מעשור שנים, בתחילה באירועי גאווה סגורים ולאחר מכן במצעדים. בשלוש השנים האחרונות ראש עיריית באר שבע מקפיד להגיע לברך את משתתפי אירועי הגאווה בעיר, כפי שעושה מקבילו התל אביבי. ראש עיריית באר שבע רואה חשיבות רבה בחיבור כלל הקהילות בעיר, בהם הקהילה הלהט''בית. עמוד הפייסבוק של עיריית באר שבע מציין את אירועי הגאווה בפוסט מיוחד. 

לא כולם שבעי רצון מכך שבאר שבע מבקשת להיות עיר מכילה ומקבלת את כלל הקהילות המרכיבות אותה. גיא מדר, המציג עצמו כמי שמביע את עמדת הנוער הדתי בעיר, פרסם אתמול עצומה אינטרנטית נגד קיון מצעד הגאווה בב''ש: ''אנו הנוער הדתי בבאר שבע מוחים נגד מצעד "הגאווה" המתוכנן להתקיים בבאר שבע ביום חמישי יז' סיוון (20.6 למניינם)'', כתב.

ועוד כותב גיא מדר: ''לא ייתכן שבעיר באר שבע, עיר האבות ובירת הנגב, יתקיים מצעד המהרס את הדבר הכי בסיסי בחיינו - המשפחה. העיר באר שבע ברובה היא עיר ששומרת על מסורת ומורשת אבותינו, מעטים האנשים שתומכים ומשתתפים במצעד. כבר בספר בראשית בפרקים הראשונים התורה מספרת לנו שבעמ"י איש מתחתן עם אישה, אדם מתחתן עם חווה אשתו ונולדים להם ילדים, אבא + אמא =משפחה ! כולנו גדלנו במשפחה שיש בה אמא ויש בה אבא. לאבא אין תחליף, וכן לאמא אין תחליף''. ​​​​​​​
על העצומה חתמו עד כה, שני בערב, רק מעט יותר מ-350 איש והיא גררה בעיקר תגובות נגד. הרוב המכריע של המגיבים ברשתות הביעו תמיכה בקיום המצעד ובזכותן של משפחות להט''ביות לשיוויון.

אלפים, בהם משפחות להט''ביות מב''ש, במצעד לפני שנה (צילום: דני בלר)​​​​​​​

עם זאת, למרות שהקהילה המקומית עשתה צעד גדול קדימה, העבודה בדרך לשיוויון בב''ש וביישובי הנגב עוד רבה: עדיין קיימת שנאה, הבאה לידי ביטוי באמירות ברשתות החברתיות וגם באמירות פנים מול פנים. הנושא הלהט''בי עדיין נחשב ''עדין'', כזה שלא מחצינים אותו. הפתיחות משתנה בהתאם לסביבה החברתית-תעסוקתית. 

למרבה הצער, יש מקומות ועסקים שאמנם לא יצהירו במפורש על כך, אבל לא ישרתו או יעסיקו להט''ביים, תחת תירוצים שונים. מקומות בילוי אחרים אמנם אינם להט''ביים בהגדרתם, אבל ידידותיים לקהילה. חלק מחברי הקהילה ימצאו את עצמם עוברים לתל אביב, בחיפוש אחר חברה יותר פתוחה. אחרים יסבלו אפליה במקום העבודה או ייבחרו להישאר בארון. עדיין, בבתי הספר, המילה ''הומו'' היא קללה ולעיתים צעירים העומדים לצאת מהארון נתקלים בתגובה קשה ממשפחתם. 

בתל אביב עסקים רבים הביעו תמיכה ואף נתנו חסותם למצעד, בבאר שבע כמעט ולא. לעומת זאת, דרך המשחררים מקושטת בדגלי גאווה לקראת המצעד. הבתים בעיר, פחות. 

כיום, בניגוד לעבר, יש בידי הקהילה הרבה יותר כלים תומכים - מהבית הגאה ועד לאגודת הלהט''ב הארצית. במישור העירוני, הקהילה מקבלת הכרה, לרוב סיוע נרחב לקיום המצעד מדי שנה, שהוא בעל אופי מאוד שונה מזה המתקיים בתל אביב. המצעד התל אביבי הוא אירוע תיירותי המושך אליו עשרות אלפי תיירים מכל העולם, המשאירים בעיר ללא הפסקה כסף טוב. 

בבאר שבע, המצעד הוא בעל אופי מחאתי-הצהרתי כשבסופו מתקיימות הופעות ברחבת עיריית באר שבע. בשנתיים הקודמות התקיימו בב''ש מצעדים, שעברו ללא אירועים מיוחדים. השנה המסלול יהיה ארוך יותר, ממרכז יעלים, בדרך המשחררים ועד לרחבת העירייה. 

תגובות

End of content

No more pages to load