אוני' בן-גוריון תעניק תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לחמישה אישים

התארים יוענקו במסגרת מושב חבר הנאמנים, שיתקיים בשבוע הבא. 'אות הנשיא' יוענק ליו"ר הועד מהמנהל היוצא של האוניברסיטה, עו"ד אשר חלד
send whatsapp messsage send FB messsage
יאנג, נאטור, שפירו, נהרין ולאו, מקבלי תואר ד''ר לאות כבוד

במסגרת מושב חבר הנאמנים ה-49, שיתקיים בין התאריכים 19-23 במאי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעניק תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לחמישה אישים בטקס שיתקיים ביום שלישי (21.05) ויוענק על-ידי נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ והרקטור, פרופ' חיים היימס.

מקבלי התארים הם: טוני יאנג, ד"ר ג'אן לואו, פרופ' אחמד נאטור, אוהד נהרין ודניאל שפירו. באותו מעמד יוענק 'אות הנשיא' ליו"ר הועד מהמנהל היוצא של האוניברסיטה, עו"ד אשר חלד.



עו"ד אשר חלד | צילום: יח"צ

טוני יאנג היא נשיאת אגודת שוחרי האוניברסיטה בארצות הברית ומנהיגה רבת-פעלים בקהילה היהודית בארצות הברית. מלומדת ומחברת ספרים מעורכת, שטיפוח האומנות והספרות נר לרגליה. לאות תודה על מחויבותה העמוקה לחיזוק הקשרים בין הקהילה האמריקאית לבין הנגב בפרט ומדינת ישראל בכלל, ועל השותפות הנאמנה לדרכה של האוניברסיטה, על תרומתה הנדיבה להקמת בית הסופרים בבאר-שבע ולייסוד יוזמת עמוס עוז לספרות ותרבות בתמיכת סטיוארט ז"ל.


טוני יאנג | צילום: יח"צ

ד"ר ג'אן לואו היא מדענית בתחום הביטחון התזונתי אשר תגליותיה משפרות את חייהם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם. לאות היותה חוקרת מצטיינת, שעבודתה החלוצית בהכלאת זנים חקלאיים לשם חיזוק ביולוגי ולפיתוח זני תפוחי אדמה עשירים בוויטמינים ובמינרלים, מגשימה מטרות נעלות של מיגור הרעב, הפחתת החולי והעצמתן של נשים במדינות מתפתחות. לאות תודה לאשת אקדמיה ידועת-שם, כלת פרס המזון העולמי היוקרתי לשנת 2016, על ההשראה שהיא מעוררת ולאות כבוד על מסירותה המופתית להעמקת הידע האנושי.


ד"ר ג'אן לואו | צילום: Teddy Mitchener

פרופ' אחמד נאטור הוא שופט ומרצה שהקדיש את חייו להגנה על זכויות האדם והותיר חותם על הפסיקה השרעית בישראל. במסגרת תפקידו כנשיא בית הדין השרעי לערעורים, שקד על קידום בתי הדין המוסלמיים בארץ וחולל בהם רפורמות מודרניות רבות-השפעה. לאות כבוד על פועלו המתמשך לקידום מעמדם של ילדים ונשים ועל מחויבותו לטיפוח כבוד הדדי בין כל חלקי החברה הישראלית.


פרופ' אחמד נאטור | צילום: ראובן קסטרו

אוהד נהרין הוא רב-אמן, מיוצרי המחול המובילים בעולם, היוצק איכויות נדירות בכל ריקוד וכובש את לב הקהל בכישרונו המזהיר ובעבודותיו החדשניות. מתוך הערכה לרקדן מחונן, שלמד אצל גדולי המורים והיה לכוריאוגרף מופלא ומנהלה האמנותי של הלהקה המצליחה בישראל, בת-שבע, במשך שנים רבות. מייסד אנסמבל בת-שבע, אשר במקוריות חיבר עשרות עבודות שהופיעו על הבמות החשובות בעולם. ליוצר שפיתח את שפת התנועה החדשנית גאגא המסייעת לחבר את הגוף והנפש.


אוהד נהרין | צילום: Ilya Melnikov

דניאל שפירו הוא דיפלומט, שבין היתר כיהן כשגריר ארצות הברית בישראל. במסגרת תפקידו שירת את ארצו בנאמנות ובמסירות בתפקידים בכירים בממשל האמריקני, כמנהל תחום המזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי וכיועץ למנהיגי מדינתו. מתוך הוקרה לידיד אמת של מדינת ישראל, שקשר את עתיד משפחתו בעתידה ואשר חזון פיתוח הנגב יקר ללבו ועל מחויבותו לקידום הברית בין שתיהן.


דניאל שפירו | צילום: Matty Stern

כחלק מהמושב, יתקיימו אירועים רבים וביניהם: BGU Talks - הרצאות מעוררות השראה בסגנון TED מפי חוקרי האוניברסיטה, אירוע סטודנטים "עושים רחוב" מטעם אגודת הסטודנטים, ביקור בקמפוס שדה בוקר וסקירת המכונים שבו, חגיגת ל"ג בעומר ועוד.