• 18 ספטמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

תושבי ב''ש נתנו ציון ''עובר בקושי'' לתחבורה הציבורית

סקר של עמותת אור ירוק חושף כי תושבי ב''ש נתנו ציון נמוך לתחבורה הציבורית בעיר: הנוסעים טוענים לאיחורים, תחנות לא נגישות ולא מוצללות

קו 9 עמוס לעייפה בתחנת רגר (צילום: דני בלר)

מה חושבים תושבי באר שבע על התחבורה הציבורית בעיר? מתברר שהציון שהעניקו התושבים נמוך - עובר בקושי. בבירת הנגב רבם נזקקים לתחבורה הציבורית להגיע לעבודה, ללימודים ולמרכזי הקניות. 
​​​​​​​
קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות הערים ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. המתנדבים ביקרו בכ-400 תחנות אוטובוס שונות ב-33 יישובים ברחבי הארץ. בנוסף במסגרת הסקר שביצעו המתנדבים נשאלו כ-1,700 בני אדם באשר לדעתם לגבי איכות ויעילות התחבורה הציבורית.

במסגרת התצפית בדקו המתנדבים מספר נתונים  בהם תשתית תחנת האוטובוס, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס -  הימצאות שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים, הנוסעים נשאלו מה דעתם על עלויות התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.

עומס בקו 12, בתחנת דרך מצדה הקרובה לסורוקה (צילום: דני בלר)


בבאר שבע: נבדקו 30 תחנות.

הימצאות הצללה – בשלוש מהתחנות שנבדקו אין הצללה, בשתיים נוספות ההצללה אינה תקינה.

הימצאות דפי מידע -  בשש מהתחנות חסרים דפי מידע, בשש תחנות נוספות ישנם אך הם אינם תקינים.

מקומות ישיבה – בארבע מהתחנות אין ארבעה מקומות ישיבה.

נגישות לבעלי מוגבלויות – בשש מהתחנות חסרות מדבקות עם מספר התחנה, בשלוש נוספות ישנן מדבקות אך הן אינן תקינות. ב-18 מהתחנות אין שלטים בכתב ברייל, בשלוש תחנות נוספות ישנם שלטים שאינם תקינים. בשבע מהתחנות אין מקום לכסא גלגלים, בתחנה נוספת ישנו מקום שאינו תקין.

תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בבאר שבע:

מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים העניקו את הציון הממוצע 6.5 מתוך 10.

מרחק התחנה מהבית – מגיעים אל התחנה בתוך 0-15 דקות בממוצע.

האם האוטובוס מאחר? רוב הנשאלים השיבו כי האוטובוס נוהג לאחר.

האם האוטובוס עמוס? מחצית מהנשאלים השיבו כי האוטובוס עמוס.

האם מחיר הנסיעה הוגן? רוב הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה הוגן.

מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 6.6 (מתוך 10).

עמותת אור ירוק: "התחבורה הציבורית בישראל מוזנחת כבר שנים רבות. שר התחבורה והבטיחות בדרכים שיכנס לתפקידו בקרוב, חייב יהיה להשקיע בייעול התחבורה הציבורית כך שתשרת את כל האזרחים במדינה. אם תהיה בישראל תחבורה ציבורית נוחה, נגישה ויעילה רבים יבחרו להעדיף אותה על פני כלי הרכב הפרטיים. תחבורה ציבורית איכותית יכולה לסייע בצמצום עומסי התנועה, לקרב את הפריפריה למרכז, להפחית את מספר כלי הרכב על הכביש ובהתאם להוביל לסיכון מופחת לתאונות ולנפגעים".

על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

תגובות

End of content

No more pages to load