לצד בנו של צ'ארלי צ'אפלין: ביה''ס למשחק מביא כבוד בינלאומי לב''ש

מדי שנה נוסעים תלמידי בית הספר למשחק לייצג את ישראל בפסטיבל קומדיאדה באודסה. המורה האגדי למשחק שלהם, גנדי בביצקי, אף משמש בחבר השופטים ליד בנו של צ'ארלי צ'אפלין, יוג'ין
send whatsapp messsage send FB messsage
תחרות הקומדיאדה באודסה. כבוד גדול לב''ש (צילום: איגור בילוב)

כבוד גדול לתלמידי בית הספר למשחק ע''ש גודמן בבאר שבע: הם ייצגו את ישראל בפסטיבל הבינלאומי לליצנות ופנטומימה התיאטרלית שיתקיים באודסה, אוקראינה. הבמאי גנדי בביצקי יטול חלק בחבר השופטים לצד בנו של צ'ארלי צ'אפלין, יוג'ין.

זו השנה התשיעית שבאודסה יתקיים הפסטיבל הבינלאומי  קומדיאדה, פסטיבל ליצנות ופנטומימה תיאטרלית. הפסטיבל נוסד במטרה לבנות תהליכי חברות ושלום בין מדינות, סיוע והבנה הדדי ומתן ביטוי לכל אלו דרך האמנות, תרבות, תיאטרון וקרקס. הפסטיבל מאפשר הזדמנות ליצירת מפגש בין צעירים מוכשרים ויצירתיים מרחבי העולם.  

כאמור, בחבר השופטים ישתתף יוג'ין צ'פלין, בן 66, הוא בנם של צ'ארלי צ'אפלין ואונה או'ניל, אשתו הרביעית של צ'אפלין. הוא נכדו של המחזאי יוג'ין או'ניל וטכנאי הקלטות שעבד עם להקת קווין, הרולינג סטונס ודיוויד בואי. 

תלמידי בית הספר למשחק, עם יוג'ין, בנו של צ'ארלי צ'אפלין (צילום: יח''צ)


את המשלחת ילווה  כמדי שנה הבמאי - גנדי בביצקי , מאסטר לתנועה תיאטרלית. בביצקי בוגר תואר שני לבימוי (בהצטיינות) מטעם האקדמיה לתיאטרון בסנקט פטרבורג, העוסק בתחום התיאטרון למעלה מ-45 שנה. בביצקי זכה בפרסים בינלאומיים על בימוי הצגות סאטיריות ופנטומימה תיאטרלית. ביים הצגות במוסקבה, פולין, הונגריה, גרמניה ומדינות נוספות באירופה. גנדי בביצקי משמש זו השנה השלישית כשופט בתחרות לצד יודג'ין צ'פלין– בנו של צ'רלי צ'פלין, ואף יעביר שיעורי מאסטרקלאס.

"גודמן" זכו במשך שנתיים רצופות במקום הראשון על בימוי, תסריט והופעה.  השנה הוזמנה נבחרת השחקנים הקומית הזוכה – "פאטה מורגנה" להיות אורחי הכבוד של  הפסטיבל.   ולהוביל את קמפיין הפסטיבל כשהם מככבים על שלטי חוצות ברחבי אודסה. לאורך כל ימי הפסטיבל "פאטנה מורגנה" יופיעו על בימות מרכזיות.

המורה המיתולוגי גנדי בביצקי יוצא לגמלאות

גנדי בביצקי פורש בימים אלו לגימלאות. הוא המורה המיתולוגי של בית גודמן בית הספר למשחק -  למעלה מ-20 שנה מרצה בבתי ספר למשחק ואוניברסטאות לרבות "גודמן" בבאר שבע, שם החל ללמד מיום הקמת בית הספר.

בביצקי הינו בוגר בהצטיינות של האקדמיה לתיאטרון בסנט פטסבורג. 28 שנה עסק בתחום התיאטרון, זכה בלא מעט פרסים בינלאומיים על בימוי הצגות סאטיריות ופנטומימה תיאטרלית. ביים הצגות בפולין, הונגריה, גרמניה ומדינות נוספות באירופה והשתתף כשופט בתחרויות בינלאומיות.

מימין לשמאל: איב שרף, ולדימיר קרוקוב, גנדי בביצקי, נועה מלמד, לביא קרוגר, נאור אדיר וטל רוגצ'וב (צילום: יח''צ )

בביצקי ליווה בשנתיים האחרונות את משלחת הסטודנטים מ"גודמן" שהשתתפה בתחרות הבינלאומית של פסטיבל קומדיאדה באודסה. המשלחת זכתה שנה אחר שנה בפרס הראשון בקטגוריה "בימוי ותסריט" ובתואר הנחשב בתעשיית התיאטרון, עיטור הכבוד, מתוך 12 מדינות המתמודדות בתחרות.

לדברי שמוליק יפרח מנכ"ל גודמן ביה"ס למשחק: "גנדי בביצקי הוא אחד מהמורים הראשונים אליהם פניתי ללמד בגודמן, תוך היכרות מוקדמת כאחד המומחים הגדולים לתנועה תיאטרלית לשחקנים.

עוד הוסיף: "תלמידיו לאורך כל השנים קיבלו כלים משחקיים המשמשים אותם יום יום בעבודתם, אנו מאחלים לגנדי פרישה נעימה".