• 21 ספטמבר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

מטעינים רב-קו דרך אפליקציה? תבדקו היטב את החיובים בכרטיס האשראי

גם אם האפליקציה אומרת כי העסקה לא הושלמה, החשבון שלכם מחויב בה - והזיכוי מגיע שבוע לאחר מכן. אם יש לכן כרטיס דביט, הכסף יורד במיידי

חיובים בחשבון, גם עם העסקה בסלולרי נכשלה (צילומי מסך)

אוהבים קידמה ומטעינים את הרב קו באמצעות האפליקציה? גם אם העסקה לא הושלמה, תחוייבו בגינה והזיכוי בחשבון יגיע רק שבוע לאחר מכן. אם מדובר למשל בהסדר חופשי-חודשי, שלא נטען עקב תקלה, הסכום יהיה 149 שקלים, שיוכפלו כמספר הפעמים בהן ההטענה נכשלה ועלולים להצטבר לכדי סכום נכבד. במקרה של כרטיס דביט, החיוב בחשבון יהיה מיידי. אם אתם שייכים לאותם רבים בבאר שבע, שלהן מסגרת אשראי מוגבלת ולעיתים מנוצלת עד תומה, ייתכן שהדבר יגרום לכם לבעיה. שבוע ואפילו יותר, עלולים לחלוף עד שתראו את כספכם בחזרה. 

צילומי מסך: האפליקציה טוענת שהעסקה לא הושלמה... 


אך החשבון מחוייב בכל פעם שהייתה שגיאה. החברה טוענת שהחשבון יזוכה כעבור שבוע... (צילום ממסך)

​​​​​​​


בעל כרטיס מבאר שבע ניסה להטעין רב קו בסכום של 30 שקלים דרך אפליקציית רב קו און ליין, ביום רביעי שעבר. 6 פעמים ניסה להטעין את הכרטיס ורק בפעם השביעית קיבל הודעה שהכרטיס נטען כהלכה. באפליקציה צויין שהכרטיס, מסוג דביט, אינו מחוייב בגין העסקה, אך הפועל, הכסף ירד מחשבון הבנק. כמעט 200 שקלים נגרעו ממסגרת האשראי של בעל הכרטיס, שבאותם ימים חיכה לשכר שלו - וכל שקל פנוי במסגרת האשראי חשובים לו. 

בכרטיסי דביט, החיוב בין עסקה מבוצע באופן מיידי ואם אין מסגרת אשראי פנויה, העסקה לא מאושרת על ידי הבנק. יש מי שמגיעים לסוף החודש כשהם סופרים כל שקל ואם בחשבון מתבצע חיוב חריג, יתרה בלתי מספקת בחשבון עלולה לגרום להם בעיות - אם למשל המחאה אינה מכובדת בשל אי כיסוי מספיק. 

בפניה למוקד רב קו און ליין קיבלנו את התשובה הבאה: ''ב-6.3 בוצעו מספר ניסיונות טעינה, רק אחד מהם הסתיים בהצלחה והוטען בכרטיס, רק על כך חויב.  בנוגע לשאר הניסיונות - תהליך הטעינה לא הושלם בהצלחה - הכרטיס לא הוטען ולכן לא בוצע חיוב. אם אתה רואה שורת חיוב בכרטיס האשראי היא למעשה בדיקת מסגרת האשראי שבוצעה על ידנו טרם ביצוע הטעינה - בדיקה זו תקפה למספר ימים בודדים ולאחר מכן היא נעלמת. חשוב להדגיש, לא בוצע חיוב בפועל''.

בניגוד לנטען בתשובת המוקד, בדיקה בחשבון מראה, כי הסכומים אכן מחוייבים בפועל ושבוע אחרי, החשבון טרם זוכה חזרה. כדאי לשים לב בעת השימוש באפליקציה הסלולרית ולקחת בחשבון שבשימוש בכרטיסים לחיוב מיידי (דביט) אתם מחוייבים מידית בעסקה. 

לא ברור מדוע צריך לחלוף זמן כה רב בין חיוב שגוי, על עסקה שאינה מבוצעת בגין תקלה מערכתית, לבין זיכוי החשבון, בעוד שבבתי עסק, כשנעשה חיוב שגוי בכרטיס, הזיכוי הוא מיידי. 

תגובות

End of content

No more pages to load