• 18 יולי 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

חברי מועצת העיר נחשפו לפרויקט שדרות רגר: ה''אבן גבירול'' של ב''ש

הרחוב הראשי של באר שבע יהפוך להיות צפוף יותר לטובת הפיכתו לשדרה ובה בתי קפה וחנויות, כמו אבן גבירול בתל אביב. המחיר: יותר עומסי תנועה. ''צריך להתרגל לעידן החדש'', הסביר דנילוביץ'

שדרות רגר יהפכו ל''אבן גבירול של הנגב'': תנועה יותר צפופה ובעתיד - עם רכבת קלה, כשלאורכה יוקמו בתי קפה וחנויות. בישיבת מועצת העיר בבאר שבע, שנערכה אתמול, הוצגו בפני חברי מועצת העיר, בישיבה שהועברה בשידור חי בברנז'ה NEWS. כיום, רוב רובו של הרחוב לא מנוצל. מהשדרה אמור להתפנות מכון התקנים, לטובת בנייה למגורים. הרחוב, החוצה את באר שבע לאורכה, יעבור שינוי דרסטי: יהיו בו אלמנטים של הצללה, שבילי אופניים, ספסלים. המחיר: צמצום רוחב נתיבי התנועה, מה שייצור עומסים גדולים יותר, במיוחד בשעות השיא. נתיב אחד מתוך השלושה כיום ישמש תחבורה ציבורית בלבד.

שדרות רגר: תל אביב זה כאן (צילום: עיריית ב''ש)


הדגם הוא רחוב אבן גבירול התל אביבי: רגר יהפוך לרחוב של בתי קפה, קונדיטוריות וחנויות, כאשר המטרה היא למשוך אליו קונים. ראש עיריית באר שבע רוביק דנילחוביץ' ענה לאחד מחברי המועצה, כי צמצום נתיבי התנועה הוא הכרח - כי זה העידן החדש. בעיריית באר שבע מרבים לדבר על העברת התושבים לשימוש בתחבורה ציבורית, נושא קצת בעייתי בבירת הנגב, מבחינת עומסים ושעות. באר שבעים רבים נאלצים להשתמש ברכבם הפרטי, בעיקר מי שעובדים במרכזי התעסוקה וגם מי שמבקשים להגיע למתחמים החדשים שקמו מחוץ לליבת העיר ורוצים להגיע לקולנוע למשל. מחירי המוניות גורמים לרבים לוותר על התענוג. 

תזכורת: אלה עיקרי הפרויקט

הפרויקט, שהחל בימים אלה, יבוצע בשני שלבים עיקריים שיחולקו לתתי-שלבים: שלב א' : שדרות רגר בקטע שבין שדרות בן גוריון לרחוב מונטפיורי. שלב ב' : שדרות רגר בקטע שבין רחוב מונטפיורי לשדרות טוביהו

השדרוג המתוכנן יכלול בין היתר: יצירת חזית מסחרית עם ערוגות גינון, פינות ישיבה מעוצבות לצד הקמת מתחמי משחק, ספורט ופנאי, החלפת תשתיות תת-קרקעיות, בהן: תשתיות מים, ביוב, חשמל ותקשורת. הצבת ריהוט רחוב, הסדרת תאורה והוספת תאורה דקורטיבית, הסדרת שבילי אופניים, הרחבת מדרכות ריצופן והצללתן באמצעות עצים ואלמנטים של פרגולות ייחודיות , הוספת דרכי שרות וחניות לאורך החזיתות המסחריות - הוספת חניות ברחובות יצחק למדן וברחוב ראובן רובין, הוספת מעברי חציה,  הוספת מעגל תנועה במרכז הרחוב.

נתיב אחד מתוך השלושה בכל כיוון, יהפוך לנתיב לתחבורה ציבורית. בנוסף, צפויים להסדיר צמתים חדשים וזאת במטרה להסדיר את התנועה לציר רגר: צומת חדש ייבנה בין שדרות רגר לבין רחוב לאונרד ברנשטיין, שיאפשר כניסה לקריית התרבות ( המשכן לאמנויות הבמה/ספרייה/קונסרבטוריון) ולמתחמי המגורים הסמוכים בשכונה ב' ויציאה ישירה מהם לשדרות רגר. הקמת הצומת תאפשר גישה נוחה יותר לדיירי ומבקרי האזור. גם רחוב יצחק למדן יזכה לעבור פיתוח ויקומו בקצותיו שני צמתים חדשים, במפגש הרחובות יצחק למדן-ביאליק-יעקב כהן ובין הרחובות יצחק למדן-דרך מצדה-ראובן רובין.

השידור הישיר של ישיבת המועצה שהועבר על ידי ברנז'ה NEWS ובו הצגת פרויקט רגר (צילום: דני בלר)
​​​​​​​

המרכז הרפואי "סורוקה" שותף לאחד המקטעים בפרויקט ויבצע במהלכו את הפיתוח של מבואת הכניסה המערבית לבית החולים משדרות רגר.  במהלך העבודות שימשכו כ- 24 חודשים (שלב א) יחולו שינויים בהסדרי התנועה. במהלך העבודות תתאפשר גישה מלאה לרכבים וכן לאורך כל תקופת העבודות ישמרו מעברים נגישים להולכי רגל לאורך המדרכות.

סרטון ההדמיה של פרויקט רגר (מקור: פייסבוק עיריית ב''ש)

''הנהגים יחפשו דרכים חלופיות להתגבר על העומסים''

''העידן החדש'' של באר שבע הולך להיות פקוק ועם מצוקת חניה, כמו בתל אביב. אם מקימי העיר באר שבע תכננו אותה כעיר גנים מרווחת, תוכנית המתאר של באר שבע לשנים הקרובות יוצרת מטרופולין צפוף: מגדלים, הרבה חנויות, כשהפארק הירוק יהיה מחוץ לעיר, פארק נחל באר שבע. החזון של העיר כולל בין היתר יצירת מצב בו התושבים לא ירצו להתניע את הרכב הפרטי וישתמשו, בעל כורחם, בתחבורה הציבורית. החזון מדבר על תושבים שיגורו בבאר שבע ויעבדו במרכז. 

צריך לקוות גם שגורלם של בתי הקפה והעסקים ברחוב המרכזי יהיה טוב: באר שבע מובילה בהיקף העסקים בסכנת סגירה, במיוחד בענפים כמו מזון והסעדה, בין היתר בשל ההכנסה הנמוכה של התושבים בהשוואה לתושבי המרכז. השכר הנמוך בבאר שבע מוצע לרוב על דיור ומזון, שהם בעדיפות ראשונה ואילוצי הפרנסה לא מותירים בידי התושבים זמן פנוי יותר מדי לשבת בבתי קפה.

פקק ברחוב המשחררים, בשעה 8:45 בבוקר. התנועה פשוט עומדת במקום (צילום: דני בלר)


אלא שהחזון הזה קורה כבר כיום ומדי הבוקר, ברכבות בשעות המוקדמות, עולים מאות עם כוס הקפה ביד אחת והלפטופ ביד השניה, מחפשים קשע להטעין את המחשב ומתפללים שהאינטרנט ברכבת יעבוד. מי שצראיך להגיע משכונה מרוחקת לתחנת הרכבת, צריך להתפלל שהאוטובוס יגיע בזמן. חזון הנסיעה לתל אביב תוך 50 דקות לא התממש. שלא לדבר על הימים בהם חיילים חוזרים לבסיס או נוסעים הביתה או כשנהגי הקטרים לוקים לפתע במחלה מסתורית. 

הקמת חנויות ומגדלי מגורים יוצרת צפיפות בכבישים. כבר כיום באר שבע היא עיר שסובלת מבעיות חניה ותנועה, שרק יחריפו. בבקרים קשה לנוע בדרך מצדה, ברחוב המשחררים וברגר עצמה. לדברי דנילוביץ', נהגים ימצאו את הדרכים החלופיות להתגבר על עומסי התנועה. 


תגובות

End of content

No more pages to load