• 26 מאי 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

במהלך הלילה: רכבת ישראל החלה לשנע אמוניה מחיפה לדימונה

לא עוד משאיות משנעות אמוניה למפעלים - מהלילה מופעל קו אספקה למפעלים בנגב. הלילה הועברו 821 טון אמוניה למסוף צפע

''רכבת האמוניה'': 821 טון בערב אחד (צילום: דוברות רכבת ישראל)

הלילה (שלישי) החלה חטיבת המטענים של רכבת ישראל בהפעלת רכבות המשנעות אמוניה. הרכבת הראשונה עם החומר המסוכן יצאה מנמל חיפה למסוף המטענים בצפע, הסמוך לדימונה.

הרכבת כללה 44 מיכלי אמוניה, משקל כל אחד מהם כ-20 טון. סה"כ הובלו הלילה 821 טון אמוניה ברכבת, בתוואי מסילתי המבודד מהכבישים העמוסים. הרכבת החליפה 44 משאיות, תוך הקטנת הגודש בכבישים, והגברת הבטיחות בהם. 

לצד המיכלים, כללה הרכבת גם שני קרונות עם  מיכלי ניטרול ייעודיים, אשר משמשים למענה ראשוני במקרה של דליפת החומר מהמיכלים. ברכבת מקווים להפעיל מידי שבוע רכבת דומה, ובסך הכל להוביל כ-60 אלף טון אמוניה בשנה הראשונה.


לקראת הובלת האמוניה ברכבת, התבצע בחודש שעבר תרגיל ענק במסוף המטענים בחדרה, בהשתתפות מאות עובדי רכבת, עשרות כבאים, שוטרים וצוותי הצלה, ורכבי בטחון וחירום, ציוד ייעודי לטיפול בחומרים מסוכנים וניצבים רבים.

במסגרת התרגיל, אשר הובל על ידי חטיבת המטענים של רכבת ישראל, בליווי חטיבת בטחון, בטיחות ואיכות סביבה ברכבת, תורגל תרחיש במסגרתו נשמט (ירד מהמסילה) קרון אמוניה במסוף המטענים בחדרה, וברזי המילוי שלו ניזוקו והחל לדלוף את החומר המסוכן.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מובילה מידי שנה מאות אלפי טון של חומרים מסוכנים כגון ברום, מתיל ברומיד, מתאן ועוד. חומרים אלה מובלים בקרונות ייעודיים ומאובטחים, בתוואי מסילה המבודד ברובו מאיזורי מגורים ותעבורה. במקרה של תקלה, פוטנציאל התאונה נמוך משמעותית ביחס למשאיות הנוסעות בכבישים פקוקים. אנו צופים כי בשנה הראשונה לפעילות הובלת האמוניה ברכבת, יובלו באמצעותה כ-60 אלף טון של אמוניה, אשר יוסטו מהובלה במשאיות, תוך הקלה ניכרת של הגודש בכבישים, ושיפור הבטיחות של האזרחים."


תגובות

End of content

No more pages to load