צפו: משחית הרכבים מנווה נוי בפעולה - מרסס את המילה ''בדווים''

מחר יוגש כתב אישום נגד בן 24, החשוד בהשחתת כלי הרכב וגרימת נזק לדירות בשכונות נווה נוי ונחל בקע. חיפושים אחר חשודים נוספים
send whatsapp messsage send FB messsage
כלי הרכב שהושחתו בנווה נוי (צילום: מדיה חברתית)

כתב אישום נגד החשוד בגרימת נזק למכוניות, בתים ובהתפרצויות לדירות בנווה נוי ובנחל בקע. חקירת משטרת ישראל הביאה למעצרו של חשוד בן 24, תושב הדרום. לאחר שמעצרו הוארך מספר פעמים, מחר, שני, צפויה חטיבת התביעות המשטרתית להגיש נגדו כתב אישום בבית המשפט. במשטרה אומרים הערב כי "מדובר ב"טרור פלילי" הפוגע בביטחונו של האזרח הנורמטיבי".

ב-23 במאי פתחה המשטרה בחקירה בעקבות גרימת נזק, התפרצות וגניבה מעשרות כלי רכב ברחובות צאלון וסתוונית בשכונת נווה נוי ובשכונת נחל בקע בבאר שבע, שאירעו בלילה שבין ה-22 ל-23 במאי. בשל חומרת האירוע והמספר הרב של כלי רכב ובתים שניזוקו, הוטלה החקירה על צוות חקירה מיוחד, שהחל במלאכה תוך איסוף ממצאים.

סרטון מצלמת אבטחה עם תיעוד השחתת אחד הרכבים (צילום: משטרת ישראל)
​​​​​​​

בחלוף כשבועיים, ב-5 ביוני, נעצר חשוד במעשה, תושב שגב שלום ומעצרו הוארך מספר פעמים, לבקשת חוקרי המשטרה. במהלך החקירה עלה כי החשוד יחד עם אחרים, על פי החשד, פרצו לשני מחסנים בסמוך לרחובות האמורים, גנבו מהם רכוש רב ואיתרו שם גם תרסיס צבע.
ללא הסבר מניח את הדעת, ועל פי החשד תוך רצון לגרימת נזק לשמו, ריססו כתובות על הרכבים, פרצו אותם תוך גרימת נזק רב ואף גנבו מהם רכוש. על חלק מהרכבים והבתים רוססה המילה ''בדווים'' מה שהוביל חלק מהתושבים לחשוב כי מדובר בפשע שנאה.

עוד במהלך החקירה, ובעקבות ממצאיה, נעצרו מספר חשודים נוספים אשר שוחררו בהמשכה, וזהותם של חשודים נוספים ידועה ונערכות סריקות לאיתורם. 

כנגד החשוד הוגשה ביום חמישי, ה-14 במאי, הצהרה בדבר כוונת התביעה המשטרתית להגיש כנגדו כתב אישום. מחר (שני) עם תם מלאכת החקירה, צפוי כנגד החשוד כתב אישום בגין האירועים המיוחסים לעיל. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את האירוע אשר כמוהו כ"טרור פלילי" והוקצו בפענוחו משאבים רבים.

''משטרת ישראל תמשיך ותעמוד לצד האזרח הנורמטיבי ושומר החוק, ומנגד, תפעל למיצוי הדין כנגד אלו הפוגעים ברכושו, שלמות גופו וביטחונו של האזרח תוך ביצוע עבירות פליליות'', אומרים הערב במשטרה.