תעלומה: למה מסריח בבאר שבע?

תושבים בשכונת נחל בקע קובלים על סירחון נוראי: ''זה כמו כימיקלים: צורב באף. במוקד העירוני כבר מזהים אותנו לפי הקול, מרוב שאנחנו מתלוננות''
send whatsapp messsage send FB messsage
מסריח, בעיקר בלילה. (צילום הדמיה: Aqua Mechanical / CC BY 2.0)

"זה חוזר על עצמו לפעמים מדי לילה ולפעמים מדי כמה ימים. ריח של כימיקלים, צורב באף ובעיניים", מספרת לברנז'ה news אירנה קודמן, תושבת שכונת נחל בקע. "זה בלתי נסבל, אבל בקיץ אי אפשר לשבת בבית בחלונות סגורים. ממש סובלים מזה. הצריבה עוברת אם שותים חלב".
"אני מתקשרת כל פעם שזה קורה למוקד העירוני. שם כבר מכירים את הקול שלי ואומרים לי שיעבירו את זה הלאה. זה לא ריח של אשפה. ריח של אשפה לא צורב. זה גם לא משהו רקוב, אלא ממש ריח של כימיקלים. זה לא רק אני, יש עוד הרבה שכנים שמריחים את הדבר הזה".
ממידע שהגיע לידי בנרז'ה news, המטרד אינו מסתכם רק לאיזור נחל בקע: גם בשכונת נווה זאב הסמוכה, לאורך נחל באר שבע, מריחים ריחות רעים, המגיעים, תלוי בזרימת הרוחות עד לאיזור שכונה ה'-י"א. 
במשרד לאיכות הסביבה מאשרים כי אכן התקבלו תולנות רבות על ריח רע מתושבי באר שבע:  "המשרד להגנת הסביבה קיבל פניות בנושא מטרדי ריח מתושבי באר שבע והן מטופלות על ידי אנשי המקצוע במשרדנו, אל מול המקורות יוצרי המטרדים, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות בדרכי אכיפה. לעניין התלונה האמורה, עד כה לא ברור מה מקור הפליטה.

תלונות נוספות, אם יהיו, יש להעביר דרך מוקד הסביבה 24/7 בטלפון 6911*. בנוסף, יש לציין שמפגעים בעיר הם בתחום טיפולה של העירייה כאשר המשרד מסייע במקרה הצורך, ולפיכך מומלץ במקביל לפנות גם למוקד העירייה".

ברנז'ה news פנה גם לקבל תגובה לעיריית באר שבע, שלא התקבלה עד לפרסום הידיעה. אפ תתקבל תגובה, נפרסמה.