יש לנו דיג'יאית: הצעירה הבועטת בסצנה הבאר שבעית

המדור ''אחרי חצות במגזין ברנז'ה: החודש ״דחפתי״ קצת פלפל למדור - תרתי משמע ופגשתי לראיון אישי את דיג׳יי צ׳ילי - הדיג׳אית הראשונה ששברה מוסכמות בדרום
send whatsapp messsage send FB messsage
HOT צ'ילי (!)

 הדיג׳אית צ'ילי

גיל: 28

שם משתמש באינסטגרם: dj_chilli_baby@

"הכל התחיל בגיל די צעיר, הייתי בת 10 חזרתי מבית הספר ונכנסתי לרכב של אחי. כשנכנסתי לרכב שמעתי את השיר "Gangsta Paradise" של Coolio . הסאבוופר של אחי השתגע והלב שלי יחד איתו בקצב מסחרר יותר מהאגודל כשאתה באמצע הודעה בוואטסאפ על 2 אחוז סוללה. בגדול קשה נורא לתאר אהבה למוסיקה כי זה לא שאתה מגיע אליה, זו היא שמגיעה אליך. תופסת אותך באמצע שום מקום מעלה לך נשכחות וגורמת לך להתחבר אליה בקלות. כילדה שרק התחילה להתעמק במוסיקה המפגש היה די מטלטל, מצד אחד היה את שירי הקצב, הסול, האר אנד בי והפופ, מצד שני היה את הצד האפל - הראפ הכבד, סיפורי העוני, הצמיחה מהאנדרגראונד, האיסט והווסט. בוא נאמר שכילדה לגדול על טופאק, נוטוריוס, אשר, כריס בראון ולתרגם שירים של אמינם, זה לא הדבר הכי חינוכי שיש, מצד שני השירים שלו הכילו די הרבה רבדים שזורקים אותך לכמה מקומות בו זמנית - כך שבקלות נשאבתי לטירוף. מאז הפכתי פריקית של מוזיקת ההיפ הופ. היה לי דחף להכיר כל שיר חדש שיוצא, כל עדכון, כל תזוזה".

מתי התחלת לפתח קריירה?

"את ההזדמנות הראשונה לעלות על העמדה קיבלתי בבית השני שלי. במועדון ה"פורום" - המועדון הכי חזק היום במדינה. עבדתי אז רק כברמנית במועדון ולאחר שסיימתי לפתוח את הבר - התיישבנו כמה ברמנים ואנשי צוות וניהלנו שיחה שגרתית על מוסיקה , ז'אנרים, קלאסיקות וכו'... במהלך השיחה הצטרף יהודה ז'נו המנכ"ל התפעולי של הפורום ובמהלך השיחה הוא הציע לי לנסות את תחום התקלוט. אחרי יומיים הגעתי לשיחה במשרדים עם עומרי אזולאי שלקח אותי תחת חסותו, בנינו תוכנית הכשרה יחד עם דיג'יי שי מנשרי ודיג'יי אור וייטר שליוו אותי לאורך כל הדרך, קניתי ציוד, קיבלנו את ברכת הדרך מדן לייבל מנכ"ל השיווק ותוך חודשיים אינטנסיביים של תרגולים ואיסוף חומרים סביב השעון עליתי על העמדה במועדון הפורום בפעם הראשונה. חוויה מטורפת!".  

מאיפה הגיע השם צ׳ילי?

"השם צ'ילי הגיע דווקא מחו''ל. טיול אחרי צבא - טסתי לאוסטרליה, ניו זילנד ולפיליפינים. שם טייל איתנו בחור סינגפורי שטען שאני חריפה כמו צ'ילי. מאז זה נדבק בין כל החברים ולאט לאט גם הכה גלים מעבר לים -פה בישראל".

מהי מוסיקה בשבילך?

"מוסיקה בשבילי זו דרך חיים. מזון לנשמה, עולם שלם שמתנקז אל תוך קובץ Mp3 או Wave. כמו מזרק ענק בצורת שני רמקולים שנכנסים לך לתוך האוזן ומכניסים אותך לפנטזיה.. נפתח בפניך עולם חדש. אתה מתמכר, נסחף ורק רוצה להכיר עוד ועוד. ניטשה הגדיר את זה מצוין -'ללא מוסיקה. החיים היו שגיאה'".

ז׳אנר מוסיקלי מועדף?

"ז'אנר מוזיקלי מועדף: היפ הופ, אר אנד בי, רגאטון ודאנסהול שזה ז'אנר של מוזיקת פופ המבוססת על מקצבים ג'מייקנים".

ספרי לי משהו מיוחד שאף אחד לא מכיר או יודע

"באחד הערבים במהלך הטיול שלי ברחבי ניו זילנד, נכנסנו אני וכמה חברים לדאנס-בר מקומי ישבנו על הבר ושתינו בירה. אחרי עשרים דקות הלכתי לאזור של הדיג'יי והתחלנו לשוחח. הוא הבין שאני לא מקומית ושאל אותי איך ניו זילנד ואיך המוסיקה עד כה. אמרתי לו שהז'אנר פחות מדבר אליי, הוא פתח לי תיקייה ענקית של דיסקים ופשוט אמר לי תבחרי מה את מנגנת עכשיו. מפה לשם מצאתי את עצמי יחד איתו על העמדה מפעילה את הקהל עד השעה 3 בלילה. אני זוכרת שפשוט לא רציתי ללכת. הרגשתי כמו בחלום וכנראה שמשם הכל התחיל להתבשל אצלי".

השלימי את המשפט: אני אוהבת מוסיקה כי...

"היא מנתקת אותך מהמחשבה השגרתית ומאפשרת לך לחלום בגדול".

תהשטגי לי את עצמך

 # ItsChilliBaby   #Hip Hop #MyOwnStyle  #Ambition  #Sarcasm  #ForumIsrael  #Dance #Usher #Smile #Happiness

עכשיו אני נכנס לרכב שלך, איזה שיר אני שומע?

"Usher - U got it bad".

ספרי לי על 2 תכונות שלך, אחת חיובית ואחת שלילית

"אני אופטימית נורא - נוטה לחשוב באופן חיובי כל הזמן, כל מה שקורה - קורה בסופו של דבר לטובה. עם זאת אני וורקוהולית - עובדת סביב השעון ללא מנוחה...בסופו של דבר צריך לפנות גם זמן לנוח ולשאוב כוחות ליום הבא".

כמה מילים לסיום?

"שנה הבאה נעשה את אותו ראיון... רק בחו"ל לצד בירה קרה".