באר שבע: בתוך 5 שנים עלו מחירי הנדל"ן למעלה מ- 50%

בשדרות טוביהו ובשכונת רמות בעיר נרשמה עלייה משמעותית של כ - 55% בשכונת נווה זאב עלו המחירים ב- 51%
send whatsapp messsage send FB messsage

מחירי הנדל"ן בשכונת נווה זאב בבאר שבע עלו בתוך 5 שנים בשיעור משמעותי של 51%, כך עולה מנתוני רשות המסים על פי עסקאות שנעשו בבאר שבע. מהנתונים עולה, כי אם באוקטובר 2011 מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בשכונת נווה זאב עמד על 781 אלף שקל, בשנת 2016 המחיר זינק משמעותית ל- 1.185 מיליון שקל.

"ידענו שהמחירים בשכונה יעלו אבל לא תיארנו לעצמנו שזו תהיה קפיצה כזו גדולה וזה בהחלט מאוד מאוד משמח אותי", מציין טל אשכנזי (36) שרכש לפני 6 שנים יחד עם אשתו שלומית (34) דירה באזור. "רכשנו דירת 4 חדרים, למרות שעדיין היינו רק זוג צעיר ללא ילדים. אבל החלטנו להשקיע בדירה גדולה כי גם ידענו שהמשפחה תתרחב ובעיקר בגלל ההנחה שהמחירים יעלו וזו תהיה השקעה נבונה".

לא רק שכונת נווה זאב בעיר עלתה באופן משמעותי. המחירים עלו בכ- 55% גם בשדרות טוביהו שליד הגרנד קניון וגם בשכונת רמות. באוקטובר 2011 נמכרה דירת 4 חדרים בשדרות טוביהו במחיר ממוצע של 737 אלף שקל. לעומת זאת, בחלוף 5 שנים מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עומד כבר על 1.132 מיליון שקל.

"זה לא סוד שהמחירים בעיר כל הזמן עולים ובאר שבע הפכה למבוקשת מאוד הן על ידי זוגות צעירים והן על ידי משקיעים. אני כל הזמן אומר לרוכשים שלי שכדאי להם לרכוש דירות ולא להמתין כי בתוך מספר שנים ההשקעה תחזיר את עצמה והנתונים רק מחזקים את מה שאני אומר. בשנים האחרונות אנחנו כל הזמן מרגישים עלייה בביקושים בכל הפרויקטים אותם אנחנו מקימים בבאר שבע. באר שבע מתפתחת והופכת בהתאם ליעד אטרקטיבי בקרב משקיעים שכבר זיהו את הפוטנציאל" מציין יורם אביסרור סמנכ"ל השיווק בחברת אביסרור משה ובניו המקימה בשדרות טוביהו בעיר את פרויקט גרנד אביסרור הכולל 450 יחידות דיור על פני 4 מגדלים בני 30 קומות. תמהיל הדירות מגוון והוא כולל דירות בנות 4,5,6 ו- 77 חדרים הכוללות מרפסות בשטחים שונים. כמו כן אביסרור מציין כי אל הפרויקט מגיעים משפרי דיור וזוגות צעירים  שבוחרים לרכוש דירת 4 חדרים בשל ייחודיותו ומיקומו המרכזי.

צחי (40) וחגית (37) ששון רכשו בימים אלו דירה בפרויקט מגדלי אביסרור המוקם בשדרות טוביהו. זוהי למעשה הדירה השנייה אותה הם קונים להשקעה לאחר שלפני 5 שנים רכשו דירה באזור וכיום הם משכירים אותה ובתמורה זוכים לתשואה גבוה. לדבריהם גם הפעם הם מאמינים שבעתיד נראה שהעלייה במחירים תהיה משמעותית אפילו יותר. לדבריהם "נכון שמדובר בפרויקט יוקרה אבל אני מאמין שלהשקעה יש תמורה. אם היום המחירים באזור עלו ביותר מחצי אני מאמין שבעוד מספר שנים נראה שהם עלו אפילו יותר. וכשמדובר בפרויקט נחשב כמו זה, גם אחרי כמה שנים הפרויקט יישאר כל הזמן מטופח ושמור וניתן יהיה לגבות שכירות גבוהה בהתאם".

כאמור גם בשכונת רמות נרמה עלייה גבוהה מ- 55% בתוך 5 שנים. באוקטובר 2011 מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בשכונה עוד עמד על 802 אלף שקל, 5 שנים אחר כך באוקטובר 2016 המחירים זינקו ל- 1.248 מיליון שקל.