• 17 אוגוסט 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

טבעוניים מאיימים בהפגנות בעקבות קמפיין הפרסום "בשר זה רצח"

בפעם הראשונה בבאר שבע, מסע פרסום נוקט בגישה מתריסה ומעוררת מחלוקת: טבעונים כועסים, אוכלי בשר עושים דווקא ונוגסים עוד סטייק. מי עומדים מאחורי מסע הפרסום שמסעיר את באר שבע?

זה התחיל כ"בשר זה רצח"- השלב השני בקמפיין בשלטי החוצות

פרסום אמור ליצור באזז, ולבאזז הזה ציפו בעלי מסעדת בשרים בבאר שבע, מסעדת בוצ'רי, שיצאו בקמפיין פרסום, אותו הגה משרד הפרסום לאבה אינטראקטיב, משרד באר שבעי, בניהולם של מיטצ'ל בלסיוס ולידור סמדג'ה.

"ידענו שזה ייצור סוג של עימות ושזה עלול להגיע למצב הזה. הכנו את עצמנו למצב. ידענו שזה יעשה הרבה רעש.המטרה בפרסום הוא באמת שידברו עלייך". מסע הפרסום שסיסמתו "בשר זה רצח" יצא בעיתוי מאוד רגיש, יום לאחר שידור כתבה, בערוץ הראשון, אודות ההתעללות שעוברים העגלים המיובאים לשחיטה בארץ ב"משלוחים החיים".

שלטי חוצות עם הסיסמא הוצבו בנקודות מרכזיות בעיר. את השלטים צילמו ושיתפו בפייסבוק לא מעט טבעונים וגם כאלה שחשבו כי מטרת הפרסום היא באמת אנטית בשר. הבוקר, כשנודע כי מאחורי מסע הפרסום עומדת מסעדה, שתשנה את השלטים ל"בשר זה טעים רצח", בערה חמתם של הטבעונים עוד יותר. נכון לרגעים אלה, מתארגנת הפגנה שככל הנראה, קבוצה אנרכיסטית מתכוננת להגיע לבאר שבע ולבצע פעילות מחאה ליד השלטים. מדובר בקבוצת פעילים שלא בוחלת באמצעים להראות את סלידתה מאיכלת מוצרים מן החי.

השלב הראשון בקמפיין, ​​​​​​​

בינתיים התארגנה קבוצת פייסבוק ״קמפיין בארשבעי - בשר זה רצח" לתאם את ההפגנה או ההפגנות שיהיו בבאר שבע.  זאת ועוד: ציבור הטבעונים בבאר שבע יוזם פניה לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', לטפל במפרסמי השלט באמצעים משפטיים, בהיות הפרסום פוגעני.

מסעדת בוצ'רי בבאר שבע ממוקמת ברחוב ההסתדרות 22, בעיר העתיקה של באר שבע, במבנה תורכי יפהפה שפעם איכלס את מרכז תרבות צרפת ועבר שיחזור מקצועי ויקר במימון בעלי המסעדה, רפי חג'ג'. 
"אם תגיד למישהו לא לעשות משהו, הוא יעשה ההיפך, ייעשה דווקא. ילדים עושים ככה", אומר חג'ג', שהיה מודע כי הפרסום בשלטי החוצות יעשה רעש.  
בוצ'רי, זוהי מסעדה כשרה, המבוססת על כך שהסועד ניגש לקצביה במקום ובוחר את הנתח שברצונו לאכול. המסעדה פועלת במיקומה נוכחי מזה שלוש שנים.

האם הפרסום יועיל או יזיק למסעדה ולמשרד הפרסום שהגה אותו? זו הפעם הראשונה שמישהו בבאר שבע מנסה שיטת פרסום כל כך מתגרה. עד כה, שלטי חוצות בבאר שבע נמנעו בדרך כלל מהצגת מסרים מתסיסים או שנויים במחלוקת, כמו גם למשל, מהצגת מיעוטים, להט"ביים או דוגמנים שאינם בלבוש מלא, גם מתוך ידיעה שפרסום זה עלול לפגוע בהם.
ללא ספק, הקמפיין לבוצ'רי קובע תקדים ובוחן את גבולות הפרסום. ייקרה מה שייקרה, בעולם הפרסום אומרים: "לא משנה מה כותבים עלייך – תדאג שהשם יהיה כתוב נכון ויצורפו כתובת וטלפון".

תגובות

End of content

No more pages to load