להיות או לחדול: להישאר באירופה או לעוף הביתה!

רגע האמת של הפועל באר שבע יתחיל בעשר ורבע בלילה בהונגריה (שידור ישיר בערוץ הספורט). הפסד על האפס והקבוצה תודח מאירופה כבר במוקדמות. תיקו יבטיח השתתפות בליגה האירופית לפחות
send whatsapp messsage send FB messsage
מרימים את השער בהונגריה. הדרך הטובה ביותר לא לספוג הערב?

מעודדת מראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, שביקרו במפתיע באימון הקבוצה אמש בהונגריה וחיזקו את השחקנים והצוות באווירה נפלאה, תעלה הערב (22:15) הפועל באר שבע למשחק הגומלין מול הונבד בודפשט, במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות האירופית, כשהיא ביתרון מינימאלי ושברירי של 1-2.

ביבי מאמין שאלופת ישראל תנצח שוב את אלופת הונגריה, חרף שער החוץ החשוב שהשיגו חניכיו של המאמן ההולנדי אריק ואן דר מיר בשלהי המשחק בטרנר בשבוע שעבר.

השער הזה מסבך את מאמן באר שבע ברק בכר, ששוקל לשנות את מערך הקבוצה ואת שיטת המשחק, כדי לשחק על תוצאה (0-0) בדיוק כמו שעשה בשנה שעברה בטירספול, מול שריף, אלופת מולדובה.

לצורך כך עתיד בכר לפתוח עם שלושה בלמים, כשלואיי טאהא החסון אמור להצטרף למיגל ויטור ושיר צדק במרכז ההגנה. במצב שכזה יוותר המאמן על אחד משלושת קשרי האמצע, כנראה מהראן ראדי הוותיק. בחלק הקדמי צפוייה לשחק השלישייה מן השבוע שעבר – מאור מליקסון, בן שהר וטוני וואקמה.

0-1 קטן יספיק להונגרים, 1-2 לטובתם יגרור את המשחק ל-30 דקות הארכה ואולי גם לדו-קרב של עשרה פנדלים לפחות. כל תוצאת תיקו תספיק לאלופת ישראל.

בנימין ושרה נתניהו עם אוהדי באר שבע באימון המסכם בהונגריה. חיזוקים מפתיעים

למרות שמדובר במשחק חוץ מעבר לים, באר שבע תהנה מיתרון מובהק ביציעי איצטדיון בוזסיק, עם כ-200 אוהדים מאושרים שמלווים את הקבוצה, באישור מיוחד של אופ"א, אל מול טריבונות ריקות מאוהדים הונגרים, שהוענשו ברדיוס בגין התנהגות בלתי הולמת.

גם היתרון הזה אינו מבטיח דבר באשר לתוצאה במשחק קריטי של להיות או לחדול עבור שתי הקבוצות גם יחד. המפסידה בסיכום שני המפגשים תודח הערב מהזירה הבינלאומית לעונה זו.

עבור באר שבע זו תהיה מכה קשה, שכן היא מכוונת גבוה, לליגת האלופות, אחרי שבעונה שעברה עשתה מסע קסום בליגה האירופית. בשביל הונבד בודפשט הצנועה, אשר נעדרה מהמפעלים האירופים בשנים האחרונות, ההעפלה לשלב הבא תחשב להפתעה.

אם הפועל באר שבע תעמוד הערב באתגר, היא תבטיח לעצמה עונה בינלאומית ארוכה, בליגת האלופות או בליגה האירופית. אם תפסיד בשלב הבא ללודוגורץ אלופת בולגריה או לז'לגיריס וילנה אלופת ליטא, שניצחה בביתה בשבוע שעבר 1-2 תעבור הקבוצה האדומה לליגה האירופית.

באר שבע כבר עברה את הליטאים עוד הרבה לפני שהייתה כזו מקצוענית, ב-1997 עם היו"ר אלי ז'ינו, המאמן בני טבק והכוכב הצעיר יוסי בניון (0-0 בוילנה ו-1-2 הרואי לאחר הארכה ב-וסרמיל אל מול עשרת אלפים צופים שנכנסו בחינם, משער משווה של הבלם שרון בוחניק ושער ניצחון דרמטי של בניון).

הצלחה הערב בהונגריה (שידור ישיר בערוץ הספורט) תגרום לנשיאת המועדון אלונה ברקת לפתוח את הארנק ולרכוש זר שישי לשלב הפליי אוף לעלייה לליגת האלופות, חלוץ מרכזי, ככל הנראה העונה לשם תומאש פקהארט, צ'כי ששיחק בעונה שעברה ביוון, בקבוצת א.א.ק אתונה והבקיע תשעה שערים ב-26 משחקים בליגה ובגביע. החלוץ בן ה-28, שמתנשא לגובה של 1.95 מטר, החל את הקריירה בטוטנהאם, עבר לסאות'המפטון, ובהמשך שיתף פעולה עם הקשר הבאר-שבעי אלמוג כהן בנירנברג ובאינגולשטאדט הגרמניות.

שלושת השוערים של באר שבע באימון אמש באיצטדיון בוזסיק. הבלם השלישי לואיי טאהא יעזור לנעול את השער?​​​​​​​