• 26 מרץ 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

שנשב על קפה ומאפה?

בכל בוקר אתם לוחצים על כפתור ההרתחה עוד לפני צחצוח השיניים ומכינים לעצמכם כוס קפה מעורר. אחר כך יבואו עוד 4-5 כוסות. הרגל של שנים. מישהו סיפר לכם שאתם מכורים?

רגע! לפני שאתם הולכים לחפש את הסרטון המהלל את סגולותיו של הקפה במניעת מחלות, קראו את הכתבה הבאה והחליטו האם הנאמר בו נכון גם עבורכם.

הקפאין הינו סם מעורר וממכר ואין על כך חילוקי דעות בקרב הקהילה המדעית. הוא אינו חומר הדרוש לגוף לתפקודו התקין, אלא להיפך- חומר זר הנמצא במחקרים כבעל השפעה מזיקה על מערכות הגוף.

אלה התומכים בצריכה מתונה של קפה טוענים כי יש לו יתרונות בריאותיים. אולי הם צודקים לגביי השפעתם החיובית של שאר המרכיבים בפולי הקפה (נוגדי חמצון, שמנים חיוניים, ויטמינים ומינרלים) שחלקם ממילא מתעפש ואובד בתהליך הקלייה של הפולים.. אך לא של הקפאין. לאלה התומכים חסרה גם ראייה רחבה הכוללת את השפעתה המחמצנת והמזיקה של התזונה המערבית ממילא. הוסיפו לה (לתזונה) את אופיו החומצי של הקפאין וקבלו אוסטאופורוזיס, החמרה של תופעות גיל המעבר, פגיעה בתפקודי בלוטת

האדרנל (עייפות לא מוסברת), הפרעות שינה, מחלות דלקתיות, עלייה של הכולסטרול הרע, עקה חמצונית על התאים והרקמות, לחץ דם גבוה, דופק מהיר, צרבת, כיב עיכולי, פגיעה בפוריות, הגדלת הסיכון להפלות, פגיעה באיכות החלב בקרב מיניקות ופגיעות נוספות בהיקפים הולכים וגדלים.

קפאין נמצא גם בקולה, דיאט קולה, משקאות אנרגיה ותרופות. גם בשוקולד ותה ישנו קפאין, אך בכמות מזערית ממש. העובדה שאתם נתקפים בחוסר מנוחה או במיגרנות כשאתם לא צורכים מזונות אלו צריכה להטריד אתכם.

ומה עם קפה נטול קפאין? זהו רק פטנט שהמציאה התעשייה לעקיפת הבעיה. קפה נטול קפאין עובר עיבוד כימי באמצעות חומצות חזקות ומזיקות שמטרתן להוציא את הקפאין מהפולים. שיירי החומצות נשארות בקפה ולמעשה מזיקות אף יותר מהקפאין. בנוסף, נותרת כמות קטנה של קפאין, על אף התהליך, והיא מספיקה על מנת לגרום לתופעות התמכרות ולנזקים.

אל דאגה, אין צורך שתפסיקו לחלוטין את צריכתם של מזונות המכילים קפאין ובוודאי שלא כדאי שתגמלו מהם מיד.

הנה המלצותיי לצריכה מתונה ולצמצום הפגיעה מקפאין לאלו מכם המבקשים לשפר את בריאותם:

1.                  לעולם אל תפסיקו את צריכת המזונות המכילים קפאין בבת אחת. הדבר עלול לגרום לתופעות גמילה חמורות הכוללות כאבי ראש, עצבנות וסחרחורות עד עילפון. במקום זאת, הפחיתו בהדרגה אט אט את הכמות במשך שבוע עד למינימום אפשרי.

2.                  שלבו תחליפי קפה כמו משקה שעורה וצ'יקורי (מצמח העולש) ותגלו כי ההבדל לא נורא כל כך. גם קינמון עשוי להיות תחליף טעים וארומתי. למתקשים להיפרד מטעמו של הקפה מומלץ להתחיל בערבוב של קפה רגיל ותחליף קפה ולהעלות בהדרגה את כמות התחליף בכוס. עם הזמן תמצאו שהחיך שלכם מתרגל לטעם החדש ואף תיהנו מכך.

3.                  נסו להחליף במהלך היום חלק מכוסות הנס/ קפה בחליטות צמחים כמו נענע, קמומיל, הדרים, פירות יער ללא קפאין ואף תה ירוק המכיל באופן טבעי כמות עצומה של נוגד החמצון EGCG (הידוע ביכולתו למנוע עקה חמצונית על התאים ואף לעודד מטבוליזם). חפשו גם את תה המנצ'ה מחזק החיסון ותה הקוקיצ'ה, שלו כמות הקפאין הקטנה ביותר.

4.                  אם עדיין תרצו להמשיך ולצרוך את הקפה שלכם, כדאי שתרחיקו אותו מהקימה ותעדיפו ארוחת בוקר קלה לפני שתייתו. בנוסף, הגבירו את צריכת הפירות והירקות בתפריטכם. אלו ינגדו את פעילותו המחמצנת של הקפאין בדמכם ויפחיתו מהשפעתו המזיקה.

5.                  נסו קקאו RAW (שלא עבר קלייה) במקום הקקאו המוכר על המדפים ותיהנו ממרכיביו הטבעיים והמזינים. הכינו ממנו משקה קקאו חם על בסיס חלב קוקוס/ שקדים או הוסיפו אותו לשייק אנרגטי על בסיס בננה קפואה.

6.                  רוצים שוקולד? הכינו פרליני שוקולד ברגע- ערבבו חצי כוס סילאן (מתמרים בלבד), חצי כוס שמן קוקוס מכבישה קרה וכוס קקאו RAW לתערובת אחידה וצקו לתבניות פרלינים. תוכלו להוסיף שברי אגוזי מלך/ לוז/ פקאן, טיפות שמנים אתרים איכותיים (כמו מנטה, תפוז, קינמון) לארומה מושלמת והרי לכם שוקולד על טעים ומזין לתאים, במקום זה התעשייתי, רווי הסוכר והשומן על המדף. .

רואים? החיים ללא קפאין יכולים להיות דווקא די מהנים.

אשמח לשמוע מכם על תהליך הגמילה המוצלח שלכם מקפה. כיתבו אליי ל- efrathealthy@gmail.com

תגובות

End of content

No more pages to load