• 18 ינואר 2018

לפי גובה הקול: ארנון בוחר אותן אחת אחת

ארנון סופר, שחלם להיות מייק בראנט הבא, חזר ארצה והחליט לנהל זמרות צעירות ומבטיחות. אפשר לומר שההתמחות הכי גדולה של מפיק האירועים, היא להמציא מחדש את הזמרות שהוא בוחר, כשבדרך, הוא מתאהב בחלקן

ארנון סופר (צילום: אייל מנקיטה)

ארנון, יליד באר שבע, תושב עומר כיום, רואה את מקומו כאן באזור הדרום והוא מלא תקווה לסגור כאן מעגל, אם כי לטענתו, אין נביא בעירו והוא חש זאת היטב על בשרו. "באתי עם הרבה רעיונות לעירית באר שבע, אך משום מה הן נפלו על אוזניים ערלות. אני שהפקתי וביימתי עשרות אירועים מוצלחים בארץ ובחו"ל נתקל פה בחומה לא מובנת ומתסכלת. אני מאוד מקווה שהיחס ישתנה ותינתן לי אפשרות לתרום את כישרוני לחיי התרבות בבאר שבע.

ארנון, 50, לא נראה כלל בגילו, גדל בשכונה ד ולמד שנה אחת מעל צביקה הדר. כמי שניחן בכישרון משחק ושירה הוא החל דרכו כליצן עם רפי תמים ואילן זהבי. "הייתי מחובר לשירה ומשחק והייתי סוג של ילד פלא ששר, סיפר סיפורים, שיחק. בנוסף עוד כילד לא היה לי פחד במה כלל ורק חלמתי להיות שחקן. אימי, ירדנה, שאלה פעם את השחקן לשעבר יעקב בנאי ואת בנו אהוד שהופיעו במרחבים באיזו חלטורה, אם לדעתם אני נער כישרוני, ויעקב אמר לה שאני שחקן טוטאלי, "אבל אם את רוצה שלבן שלך יהיה מה לאכול, תנסי למנוע ממנו להיות שחקן". וכך קרה שאימי הטילה וטו על רצוני להיות שחקן ולבסוף הצליחה לשכנע אותי לרדת מהרעיון. במקום זה, הסתפקתי בתיאטרון חובבים והתמקדתי בשירה כשאני חולם להיות מייק בראנט.

ארנון: 'הייתי סוג של ילד פלא ששר, סיפר סיפורים ושיחק' (צילום: אייל מנקיטה)


ארנון: "חיפשתי זמרת חדשה לפרויקטים בחו"ל, במקום ליאורה, ורעייתו של ננסי ברנדס, צ'רוסלה, אמרה לי שיש לה זמרת נפלאה להציע לי – הייתה זו קלייר. הייתה בינינו הדלקות טלפונית מיידית"


מה עשית כדי להיות מייק בראנט?

"נסעתי לצרפת ושיניתי את שמי לטוני שלטעמי היה שם במה יותר מושך מאשר ארנון. הייתי חדור ביטחון וחצוף ודיי הצלחתי בקרב הקהילה היהודית, אלא שהגעגועים לארץ הכריעו אותי. אחרי שחזרתי , הופעתי עם שונסונים צרפתיים ושירי שנות ה – 60, אני זוכר שהופעתי על אותה במה עם זהבה בן, ענת המהממת, ועם קוקו מאילת. בגיל 22 הכרתי את אפרת זיו הספיס, מנכ"לית הפרינג' היום, שהייתה אז נערה בת 17, כישרונית ונמרצת, והיינו חברים. היא התחילה לעבוד איתי וביחד עשינו קורסי סאמר סקול ואת "אפי ובאפי": אני הייתי באפי הפיל והיא הייתה אפי. הופענו בכל הארץ עם זה. אחרי שנפרדנו פתחתי משרד אמרגנות וזכיתי להכיר את יגאל פלג ז"ל שעשה המון לטובת חיי התרבות של ב"ש ואת זכריה לירז, ממציא הפסטיבלים, לרבות, פסטיבל הזמר בערד ופסטיבל הכליזמרים בעכו. לדעתי, הי אלה שני אנשים שלא הוערכו מספיק בעיר".

ואז עזבת את העיר

"כן בגיל 26, עברתי לת"א ועל הדרך גם נישאתי לאשתי הראשונה, מירי, ממנה יש לי שתי בנות מקסימות. אשתי השלישית הייתה הזמרת ליאורה שלה נישאתי בנישואין אזרחיים ב"מטה מדבר" בב"ש וביחד היינו 11 שנים. כעת אני חולק זוגיות עם זמרת, שחקנית כישרונית אחרת, קלייר בן דוד".

החלטתי להיות מנהל אמנותי של זמרות מתחילות שאותן חיפשתי בפאבים ובמועדונים ובכל מקום אפשרי. ככה הכרתי את לילה מלקוס שהתפרסמה בזכותי ואת מירי מסיקה שלה הפקתי מופע לילדים בשם קרטיב ומופע שירי להקות צבאיות. הייתי על תקן של הכול, מפיק, יחצ"ן, מנהל הפקה ומשווק.

את לילה מלקוס גיליתי במועדון לטיני חשוך והתלהבתי מקולה ומיופיה. בהתחלה היא סירבה לפגוש אותי וזלזלה ביכולות שלי. אחרי מאמצים רבים הצלחתי לשכנע אותה ללכת אחרי הראש שלי. בניתי לה תכנית לטינית ומיתגתי אותה והפכתי אותה מזמרת חלטוריסטית לזמרת ממותגת ומבוקשת. הופעת הבכורה שלה הייתה בבריכה בעומר , אחר כך הכנסתי אותה לסרט "בסממוצ'ו" ולפרסומת של "אינדולה". התחלנו לקבל המון הופעות וגם עבדנו על האלבום הראשון שלה שבו השקעתי כחצי מיליון ש"ח. הקפדתי שטובי המוסיקאים יכתבו לה שירים לאלבום, ביניהם: דיויד ברוזה, לאה שבת, רמי קליינשטיין, שלמה יידוב ועוד. האלבום לטעמי היה בינוני, אך נמכר יפה ופרסם אותה. אחר כך היה לי קל להכניס אותה לתכניות בטלוויזיה של דודו טופס, פרנס ועוד. הייתי מנהל אישי שלה שהקפיד על כל פרט, אפילו על צבע השפתון. בשלב מסוים לצערי היא הפרה חוזה בינינו וזכיתי במשפט שניהלתי נגדה."

ארנון: 'החלטתי להיות מנהל אמנותי של זמרות מתחילות שאותן חיפשתי בפאבים ובמועדונים' (צילום: אייל מנקיטה)


ארנון:"הצעתי לעירייה לעשות פסטיבל כדורגל ואפילו הבאתי תקציבים, אך באופן בלתי ברור ונתפס, סורבתי. זו שוב הוכחה שאין נביא בעירו"


ואיך הגעת לליאורה?

"הנהג של לילה מלקוס אמר לי שיש לו בשבילי זמרת עם פוטנציאל מצוין שכדאי להשקיע בה. הוא דיבר על ליאורה. הגעתי להופעה שלה באשדוד והחיבור בינינו היה מיידי מכל הבחינות. היה בינינו חיבור מדהים והפקתי לה דיסקים נהדרים, נסענו לארגנטינה להופיע בפני הקהילה היהודית והיה נפלא. כשראיתי שהיא ממש טובה בשירה הספרדית החלטתי לעשות איתה את שירי מרסדס סוסה. בארגנטינה הייתה לנו תקופה חלומית שבה הצלחתי גם להכניס את ליאורה לטלנובלה כשחקנית אורחת. בעקבות התקופה הנפלאה הזו, הבאתי לארץ את האחיין של מרסדס סוסה, קוקי סוסה, שממוכר אמפנדות הפכתי אותו לזמר מצליח בארץ".

אחרי 11 שנים נפרדת מליאורה

"כן, זו הייתה תקופה קשה בשבילי. אקורד הסיום בינינו היה אחרי הפקת דיסק עם שירים טריפוליטאיים מבית הוריה של ליאורה ולאחר מופע מוצלח באשדוד בפסטיבל "תור הזהב".

היכן הכרת את קלייר בן דוד?

חיפשתי זמרת חדשה לפרויקטים בחו"ל, במקום ליאורה, ורעייתו של ננסי ברנדס, צ'רוסלה, אמרה לי שיש לה זמרת נפלאה להציע לי – הייתה זו קלייר. נפגשנו ואיך ששמעתי אותה, הבנתי שהיא מדהימה ומיוחדת. הייתה בינינו הדלקות טלפונית מיידית וזמן קצר לאחר ההיכרות בינינו היא התגרשה ובאה לגור איתי בעומר".

ארנון, מציין בבדיחות הדעת ששמה של האקסית שלו הוא ליאורה ושל האקס של קלייר, נגן בתזמורת של ליאור נרקיס – ליאור. בימים אלה, ארנון מפיק ומביים סרט באורך מלא שבו תגלם קלייר, את התפקיד הראשי על חייה של זמרת שיוצאת למסע של גילוי והגשמה עצמיים. הסרט ייקרא, ככל הנראה: "קזבלנקה, ת"א, ירושלים", לא שם סופי. כמו כן הוא מפיק מופע DAB DAB, בסגנון הזמרת, בובי מקפריין, מופע שבו קלייר מנגנת על מיתרי קולה וכבר באפריל הם ייצאו לסיבוב הופעות בסין בליווי תזמורת קלאסית מביי ג'ין. לפני כן, תופיע בפברואר ביחד עם המנצח של האופרה הישראלית, איתן שמיסר. המופע מדגיש את היכולות הווקאליות המדהימות של קלייר וב 20 בינואר, תושבי באר שבע יוכלו לראות אותה בניהולו המוסיקלי של ננסי ברנדס במופע מחווה ללהקת הבי ג'יס – "שגעון המוסיקה".

קלייר: 'תמיד הייתי הטובה שעברה את כל השלבים ולבסוף נדחתה לטובת מישהי מפורסמת ממני'. קלייר וארנון (צילום: אייל מנקיטה)


קלייר: "דפנה ערמוני ששמעה אותי שרה הביעה פליאה שהם עוד מחפשים מישהי אחרת. תמיד הייתי הטובה שעברה את כל השלבים ולבסוף נדחתה לטובת מישהי מוכרת ומפורסמת ממני"


ארנון סופר, לדבריו, מתעסק גם בבניית תכנים לתערוכות קונספטואליות כמו זו שעשה בשוק מחנה יהודה, בוואן פלאזה לשעבר, ובהאנגר 11. הוא גם משמש גם כמנהל תוכן של "תלמה תיירות" ועוד.

ואחרי כל הרקורד המרשים שלו, ולדבריו, זו רשימה חלקית, שואל ארנון, איך באר שבע לא משלבת אותו ומאפשרת לו להפיק פסטיבלים. הצעתי לעירייה לעשות פסטיבל כדורגל ואפילו הבאתי תקציבים, אך באופן בלתי ברור ונתפס, סורבתי.

בשלב זה נכנסת קלייר לשיחה וטוענת שבאר שבע מפסידה כישרון גדול. היא עצמה ילידת בת ים, אחיינית של הזמר ג'ו עמר ז"ל, שיחקה, רקדה ושרה מגיל צעיר. אהבה לשיר בעיקר את מדונה וברברה סטרייסנד. בצבא הייתה בתזמורת צה"ל ואחר כך למדה משחק בבית צבי. "המומחיות שלי, זה מחזות זמר – הפקות המשלבות, ריקוד, משחק ושירה. היא אומרת ומוסיפה: "השתתפתי בספר הג'ונגל עם תום אבני ואושרי כהן, גילמתי את הטווסה והמון חיות אחרות, השתתפתי ב"קופקבאנה" בתפקיד הראשי, בתור לולה, ב"שיער". שרתי שונסונים צרפתיים בבימויו של רפי ניב ועוד הרבה דברים.

לטענת קלייר היא נפלה בהרבה אודישנים לטובת זמרות ושחקניות פחות טובות, אך יותר מפורסמות. לדוגמא היא נותנת את האודישן שעשתה לגברתי הנאווה, בבימויו של משה קפטן. "קפטיין היה בשוק מהשירה הסופראנית שלי, אך טען שאני מבוגרת מדי לתפקיד. בת 26, ממש מבוגרת. לבסוף העדיף את שני כהן. דפנה ערמוני ששמעה אותי שרה הביעה פליאה שהם עוד מחפשים מישהי אחרת. תמיד הייתי הטובה שעברה את כל השלבים ולבסוף נדחתה לטובת מישהי מוכרת ומפורסמת ממני".

כתבות שיעניינו אותך...