• 16 אוגוסט 2017

נוזל החיים בהישג ידכם

לשתיית מים ישנה חשיבות רבה בשמירה על בריאות הגוף ולקיום תהליכים כימיים המתקיימים בו ולא בכדי הם נחשבים כנוזל החיים. שתו יותר מים!

המים מהווים כ-70% ממשקל הגוף במבוגרים (בילדים אף יותר) ומידי יום ישנו איבוד קבוע של נוזלים דרך מערכות השתן, הנשימה והעור, אותם יש להחזיר לגוף לשמירה על מאזן הנוזלים ולמניעת התייבשות.

פירות, ירקות, מרקים ואף מאכלים מוצקים הינם מקור למים, אך אין להסתפק בהם אלא להוסיף מי שתייה טהורים לתפריט היומי ולהקפיד על צריכתם גם ללא תחושת צמא. 


אם אתם ממעטים בשתיית מים, הנה 10 סיבות טובות שיזכירו לכם מדוע חשוב להגביר את צריכתם:

1. שתיית מים מסייעת בהובלת חמצן ומזון לתאים וע"י כך מונעת בעיות בריאות ומחלות כמו יתר לחץ דם, אסטמה, אלרגיות

    ואבנים בכליות. חוסר בנוזלים הוא הסיבה מספר אחת למיגרנות ולצרבת.

2. שתיית חמש כוסות מים ביום מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס ב-45%, בסרטן השד ב-79% ובסרטן

    שלפוחית השתן ב-50%.

3. שתיית מים במקום משקאות מתוקים מסייעת בהגברת קצב חילוף החומרים של הגוף ומעודדת הפחתה במשקל.

    מחקרים בילדים ובמבוגרים מצאו כי מטופלים אשר שתו יותר מים במהלך תכניות ירידה במשקל, ירדו יותר מאשר

    המשתתפים שלא שתו, גם ללא הבדל נראה לעין בצריכת המזון.

4. גוף מיובש שואב מים מהרקמות והסחוסים- הדיסקים שמפרידים בין החוליות של עמוד השדרה מורכבים מ-75% מים.   

    בגוף מיובש הם נאלצים לוותר על חלק מהמים והאלסטיות שלהם נפגעת. התוצאה היא שחיקת דיסקים מואצת.

5. שתיית מים משפרת את תהליכי העיכול ופינוי הפסולת ולכן מסייעת במניעת עצירות.

6. שתיית מים מונעת התכווצויות שרירים - מים מהווים גורם סיכה במרפקים ובשרירים ומכאן שמסייעים בהפחתת התכווצויות ושרירים תפוסים, בעיקר בקרב ספורטאים.

7. שתיית מים במקום משקאות ממותקים מקטינה משמעותית את הסיכון להתפתחות בעיות חניכיים.

8. שתיית מים מוסיפה לעור לחות בשכבות הפנימיות ומונעת יובש וקמטים מוקדמים.

9. שתיית מים מקלה על תפקוד הכבד והכליות בפינוי תוצרי פסולת, רעלים וחומרים כימיים המקדמים את הזדקנות התאים.

10.המים מסייעים לוויסות ולשמירה על טמפרטורת הגוף. שתייה שאינה מספקת עלולה לגרום להתייבשות, לעלייה בחום

    הגוף, לעייפות ולירידה בביצועים מנטלים.

כמה לשתות?

ההמלצה הינה לשתיית ליטר וחצי של מים ביום (8 כוסות), אך אינה גורפת לכלל האוכלוסייה. יש להתחשב בטמפ' הסביבה, עונות השנה, דרגת הפעילות גופנית, מצבנו הבריאותי (מחלות חום, שלשול, עצירות, הקאות וכיוב') הגיל ותקופות הריון והנקה. יש להיוועץ בגורם המטפל על כמות המים המומלצת בכל אחת מההתוויות לעיל.

מתי לשתות?

מומלץ להרבות בשתייה בין הארוחות ולהימנע משתייה בזמן הארוחה (עד חצי שעה לפני כל ארוחה וכחצי שעה לאחר הארוחה).

טיפים להגברת השתייה:

1. אמצו הרגל קבוע של נשיאת בקבוק מים עם מדיד בכל יציאה מהבית וכך לעקוב אחר הכמות הנצרכת.

   (רצוי לשטוף את הבקבוקים היטב לפני כל שימוש ולהחליפם לעיתים קרובות, למניעת הצטברות חיידקים)

2. הגדירו תזכורת לשתייה באמצעות הנייד (אפליקציית water your body) או בפתקיות ע"ג המקרר/ המחשב. אם סביבת העבודה ממוחשבת, ניתן להגדיר תזכורת באאוטלוק ורצוי שבקבוק המים יהיה בהישג יד כמובן.

3. אתם לא אוהבים מים? הוסיפו פרוסות לימון, תפוז או תוספת חליטות מצוננות כמו נענע, לואיזה או קמומיל.   

4. קפה, נס ומשקאות ממותקים אינם מחליפים למים. העדיפו מים או חליטות על פניהם, גם ללא תחושת צמא.

5. לעיתים מתעוררת תחושת צמא המתורגמת לרעב וגורמת לנו לפנות לאוכל. נסו לבחון את התחושה על ידי שתיית כוס גדולה של מים...

כתבות שיעניינו אותך...

הענק הכי גנדרן בעולם

17.08 | באר שבע | ₪ 60

נסרין קדרי

22.08 | באר שבע | ₪ 149

חנן בן ארי

24.08 | באר שבע | ₪ 129

אמן אשליות

26.08 | באר שבע | ₪ 109