• 21 פברואר 2019

האפליקציה של ב’’ש

להורדת האפליקציה:

416 איש נפגעו בתאונות דרכים בב''ש מתחילת השנה

שנה קשה בבירת הנגב: מתחילת השנה נהרגו בתאונות 4 בני אדם, 29 נפגעו באורח קשה. החודש הקשה ביותר: מרץ

תאונה בבאר שבע, סמוך ליס פלאנט (ארכיון, צילום סלולרי)

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בבאר שבע נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 בתאונות דרכים 416 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 29 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר הוא חודש מרץ בו נפגעו 65 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2018 נהרגו 308 בני אדם בתאונות דרכים, 131 מתוכם נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים, 31 מההרוגים הם ילדים בגילאי 0-14, 69 צעירים בני 15-24, 72 קשישים (65+), 92 נהרגו כהולכי רגל.

בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,845 בני אדם, מהם 969 שנפצעו באורח קשה. החודש בו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתל אביב-יפו הוא חודש מרץ וכך גם בבאר שבע, בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר היה בחודשים מרץ ויוני ובחיפה נפגעו הכי הרבה בתאונות דרכים בחודש אוגוסט.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2018 מסתיימת עם צמצום במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה, נתון שמוכיח לנו כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מחדל מתמשך. תוספת ניידות התנועה כפי שהתחייב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הן הסיבה לצמצום מספר ההרוגים השנה בהשוואה לשנה שעברה וזה מוכיח את הטענה שלנו שניתן לנצח את תאונות הדרכים ולהצליח במאבק הזה לו הייתה המדינה משקיעה משאבים לטובת הצלת החיים. עוד שנה שממשלת ישראל נכשלת ביעד שהציבה לעצמה – ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים מתאונות דרכים. עוד שנה שלמעלה מ-300 משפחות הצטרפו למשפחת השכול ההולכת ומתרחבת. שנת 2019 חייבת להיות שנת המשך בצמצום מספר ההרוגים באמצעות שיפור התשתית בכבישים האדומים, חיזוק האכיפה המשטרתית והתמקדות באוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים".

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2018 מסתיימת עם למעלה מ-300 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים. השנה הייתה שנה קשה של עליה בנפגעים לרוכבי האופניים – 35 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 19 שנהרגו בשנת 2017, עליה של כ-85% . מבין 35 ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים לעומת שבעה רוכבי חשמליים שנהרגו בשנת 2017. 16 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנת 2018 לעומת 12 רוכבים בשנת 2017.

עליה נוספת במספר ההרוגים חלה השנה באוכלוסיית הילדים (0-14), אוכלוסייה הנחשבת בסיכון גבוה להיפגע בתאונות. 31 ילדים נהרגו בשנת 2018 בתאונות דרכים לעומת 27 ילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2017. כמחצית מהילדים שנהרגו השנה נהרגו כהולכי רגל (15).

כתבות שיעניינו אותך...
תגובות

End of content

No more pages to load